  • 1. Data: 2002-11-25 20:54:19
    Temat: Kredyt mieszkaniowy PKO BP - promocja
    Od: a...@p...onet.pl

    Dzisiaj będąc w banku dostałem ulotkę z której wynika że
    od 02-11-02 do 31-12-02 w ramach promocji jest zmniejszona
    prowizja za udzielenie kredytu odpowiednio :
    - kredyt złotowy do 100 tys. – prowizja 0.6%
    - kredyt walutowy do 100 tys. – prowizja 1%
    - kredyty złotowe i walutowe powyżej 100 tys. – brak prowizji

    Oprocentowanie bez zmian - 9.19% od stycznia prawdopodobnie 8.2%

    Właśnie staram się o kredyt mieszkaniowy i wydawało mi się że
    śledzę wszystkie wiadomości ale to jakoś mi umknęło.
    Na stronie internetowej banku też nic na ten temat nie znalazłem.

    Może wprowadzili promocję ale nie chcą żeby ludzie brali kredyt?

    Pozdrawiam
    AR

  • 2. Data: 2002-11-26 06:37:42
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy PKO BP - promocja
    Od: "staszek" <p...@p...fm>

    > Oprocentowanie bez zmian - 9.19% od stycznia prawdopodobnie 8.2%

    Na dzień dzisiejszy oprocentowanie byłoby 7,53% a nie "prawdopodobnie" 8,2%.
    Oprocentowanie zmienia się co kwartał i wynosi WIBOR 3M średni + marża od 1
    do 3%. Wczoraj WIBOR 3M wynosił 6,53%, czyli najmniejsze oprocentowanie
    byłoby 7,53%.
    WIBIR 3M średni oblicza się jako średnią WIBOR-u 3M z okresu od 25 listopada
    do 24 grudnia i takie oprocentowanie obowiązuje od 1 stycznia. W przypadku
    innych kwartałów miesiące do obliczeń są oczywiście inne.

    Jakub

  • 3. Data: 2002-11-26 17:11:03
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Na stronie internetowej banku też nic na ten temat nie znalazłem.
    >
    > Może wprowadzili promocję ale nie chcą żeby ludzie brali kredyt?

    W Kredyt Banku oprocentowanie w PLN, WIBOR3M+1% co daje 8,24%. Od 1 grudnia
    oprocentowanie będzie na poziomie 7,7% (WIBOR3M spadł - patrz np.
    www.money.pl). Pozdrowienia Tensor1
    PS. Prowizja 0,9%, wcześniejsze spłaty bez opłat, itd.

  • 4. Data: 2002-11-26 17:24:03
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > do 24 grudnia i takie oprocentowanie obowiązuje od 1 stycznia. W przypadku
    > innych kwartałów miesiące do obliczeń są oczywiście inne.

    Byłoby, ale nie jest! PKOBP wybrał wariant liczenia średniego WIBORU 3M bardzo
    niekorzystny dla klientów; od wielu lat WIBOR spada a nie rośnie i wszystko
    wskazuje na to, że dalej będzie spadał.

  • 5. Data: 2002-11-27 06:45:33
    Od: "staszek" <p...@p...fm>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych >
    > W Kredyt Banku oprocentowanie w PLN, WIBOR3M+1% co daje 8,24%. Od 1
    grudnia
    > oprocentowanie będzie na poziomie 7,7%

    No właśnie, czyli poniżej 8%, to co to jest za oferta "kredytu Pola" na
    20lat na poziomie 8%, kto to weźmie. Ja bym wziął... ale Pola i pogonił.

  • 6. Data: 2002-11-27 09:43:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    bardzo
    > niekorzystny dla klientów; od wielu lat WIBOR spada a nie rośnie i

    Jaki wariant wybral PKO BP i dlaczego jest ona niekorzystny?
    Powinien byc oparty o przyszly WIBOR ?..;-)
    Nie jest tak, jak napisal Jakub?
    Dotad wydawalo mi sie, ze twoja wytrwalosc w pietnowaniu PKO BP i
    wychwalaniu konkurencji ma podstawy, ale teraz jakos zwatpilem...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2002-11-27 11:23:17
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    Wczoraj, będąc w banku (PKOBP) podpisałem umowę kredytową (w euro), prowizja
    1,2%, oprocentowanie - EURIBOR + 3,7 punktów, tzn. aktualnie 7,016%. Na
    pytanie o promocję dostałem do obejrzenia aktualną tabelę, z której
    wynikało, że prowizja była i jest.
    T.

  • 8. Data: 2002-11-27 12:11:37
    Od: "staszek" <p...@p...fm>

    > 1,2%, oprocentowanie - EURIBOR + 3,7 punktów, tzn. aktualnie 7,016%.

    Nie lepiej było wziąść kredyt w PLN, przecież oprocentowanie już jest bardzo
    niskie a będzie jeszcze niższe i nie ma ryzyka kursowego.

  • 9. Data: 2002-11-27 15:19:06
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl>

    "staszek" <p...@p...fm> wrote in message news:3de4b636@news.vogel.pl...

    > Nie lepiej było wziąść kredyt w PLN, przecież oprocentowanie już jest
    bardzo
    > niskie a będzie jeszcze niższe i nie ma ryzyka kursowego.

    Różnica w oprocentowaniu jest wystarczająco duża, aby zaryzykować - zależy
    mi też na jak najmniejszych ratach w początkowym okresie spłaty (wiadomo,
    każda złotówka idzie w dom na tym etapie). A potem - w razie załamania
    złotówki po prostu przewalutuję, im później by to nastąpiło, tym mniej za to
    zapłacę. Jeżeli planowo wejdziemy do UE i strefy euro, to ryzyko kursowe
    zniknie samo - a nawet, gdyby waaadza zechciała tuż przed tym ostro
    zdewaluować złotówkę, to "po pierwsze primo" musi jej się to udać, a "po
    drugie primo" - przewalutuję kredyt. Poza tym, kiedy już zamieszkam, to
    każdy grosz pójdzie na szybszą spłatę.
    T.

  • 10. Data: 2002-11-27 21:02:41
    Od: "stach" <p...@p...fm>

> [...]
    > zdewaluować złotówkę, to "po pierwsze primo" musi jej się to udać, a "po
    > drugie primo" - przewalutuję kredyt. Poza tym, kiedy już zamieszkam, to

    Ja mam obecnie w PKO BP 9,69%, a od stycznia będzie to ok. 8% albo i mniej.
    Czyli w porównaniu z Tobą to mała różnica i nie ma strachu, a jest szansa na
    dalsze obniżki. W Twoim przypadku obniżek raczej nie będzie bo EURIBOR stoi
    a marży ci nie obniżą (ja mam marżę 1,5%). Co do przewalutowienia, to się
    nie odbywa z dnia na dzień tylko trwa klikanaście dni i trzeba za to płacić
    ok. 1% + za zmianę w hipotece. Znam to z własnych doświadczeń. Na załamanie
    nie zdążysz zareagować.

    Ja wziąłem kredyt w EURO w październiku 2000r. przy kursie 3,98zł
    (oprocentowanie w EURO było 9,5%, a w PLN ok. 20%) i przewalutowiłem w
    styczniu 2002r po kursie 3,62zł (w chwili składania wniosku było 3,49zł, ale
    decyzja przyszła po 2 tyg. a kurs wzrósł). Po opłacie prowizji zarobiłem na
    tym kilka tys. zł i jestem teraz bardzo zadowolony bo po ostatnich obniżkach
    oprocentowania, kredyt w PLN od stycznia będzie niższy niż ten w EURO w
    poprzednim banku. Poza tym w tamtym banku płaciłem oprocentowanie + 2% do
    czasu wpisu hipoteki a w tym tylko +0,79%.

    A wpisu dalej nie mam :-(

    Jakub

    Ps. Wziąłem kredyt w EURO bo bralem na 100% inwestycji i tylko ten bank mi
    dał całą sumę, ale potem nie był już tak atrakcyjny.