  • 1. Data: 2002-11-18 12:17:23
    Temat: Kredyt hipoteczny - watpliwosci
    Od: "Z.M." <_...@w...pl>

    Nosze sie z zamiarem zaciagniecia kredytu hipotecznego w PKO BP. Mam w
    zwiazku z tym kilka pytan:

    1. Wystepujac o kredyt musze przestawic umowe "wstepna" (czy jakos tak),
    oraz.... wplacic znaczne pieniadze poprzedniemu wlascicielowi mieszkania. I
    tutaj mam glowne watpliwosci. Co jesli bank nie udzieli mi kredytu ? Czy
    praktykuje sie jakies metody zabezpieczania przed taka sytuacja?

    2. Jaki wplyw na decyzje o przydzieleniu lub nie kredytu bedzie mial fakt
    upomnienia wyslanego przez bank, wzywajacego do splaty przedluzajacego sie
    debetu, lub informujacego o przekroczeniu jego dozwolonej wielkosci.
    Zdarzylo mi sie takie cos dwa razy, ale bardzo szybko na te upomnienia
    reagowalem.

    3. Dodam iz wysokosc dochodow jest wystarczajaca, obawy budzi jedynie
    historia rachunku (choc nie ma przelewow na konta "podejrzanych" firm, itd.
    itp - jedynie rozrzutne zycie :-) ).

    dzieki
    Adam

  • 2. Data: 2002-11-18 13:49:04
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - watpliwosci
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Z.M." <_...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > tutaj mam glowne watpliwosci. Co jesli bank nie udzieli mi kredytu ? Czy
    > praktykuje sie jakies metody zabezpieczania przed taka sytuacja?

    umowa przedwstępna

    złóż lepiej wnioski do dwóch banków (tylko każdy z nich poinformuj, że
    złożyłeś w drugim)
    nie masz gwarancji, że otrzymasz kredyt, ale lepiej złóż wniosek trochę
    wcześniej - niech przeanalizują twoje finanse i historię kredytową
    nikt ci nie zagwarantuje, że otrzymasz kredyt przed umową przedwstępną

    natomiast do podpisania umowy ostatecznej idziesz z banku już z podpisaną
    umową kredytową i jej numer wpisujesz do aktu notarialnego

> [...]
    > debetu, lub informujacego o przekroczeniu jego dozwolonej wielkosci.
    > Zdarzylo mi sie takie cos dwa razy, ale bardzo szybko na te upomnienia

    żadnego

    > 3. Dodam iz wysokosc dochodow jest wystarczajaca, obawy budzi jedynie
    > historia rachunku (choc nie ma przelewow na konta "podejrzanych" firm,
    itd.
    > itp - jedynie rozrzutne zycie :-) ).

    liczą się wpływy na rachunek, zatrudnienie na czas niekoreślony (w PKO),
    stałe wydatki (czyli te przelewy, które masz cyklicznie co miesiąc na
    wyciągu bankowym lub te, które mają tytuł "umowa nr ...."

    do tego dochodzi informacja z BIK i ZBP
    to wszystko

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-11-26 10:06:11
    Od: P...@b...pl

    Hej!

    Zastanów się nad promesą - jest to "obietnica" banku pożyczenia pieniędzy
    jeśli spełnimy wymagane warunku dotyczące głównie dostarczenia dokumentów,
    bo zdolność kredytową i inne mamy już za sobą.

    Pozdrawiam

    PJ