  • 1. Data: 2002-11-18 11:02:16
    Temat: kasa mieszkaniowa w Pekao SA
    Od: "Pirzol" <p...@h...pl>

    Witam

    Czy ktoś z Was podejmował już temat kredytu z kasy mieszkaniowej w Pekao SA?
    Jakieś trudności, wyjątkowe wymagania ze strony Banku?
    Jak wygląda to w praktyce?

    Ja juz mam zapowiedz ze Bank bedzie wymagal przy kredycie do 40 000 zł z
    k.m. na remont :
    2 - poreczycieli
    - wyceny domu i dzialki przez ich specjaliste (koszt około 2000 zł)
    - hipoteki na dom i dzialke
    - projektu

    pzdr

  • 2. Data: 2002-11-18 13:12:17
    Temat: Re: kasa mieszkaniowa w Pekao SA
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    Z tego co wiem ustanowienie hipoteki jest niezbędne w sytuacji gdy kwota
    kredytu przekracza 60 tys. Ale oczywiście wszystko zależy również od tego co
    sam jesteś w stanie zaproponować. W sytuacji gdy masz "słabych poręczycieli"
    to ta hipoteka będzie niezbędna.
    A tak poza tym przygotuj się na dłuższe czekanie. Pekao ma 3 miesiące na
    rozpatrzenie wniosku.

  • 3. Data: 2002-11-18 13:43:59
    Od: "Pirzol" <p...@h...pl>

    > A tak poza tym przygotuj się na dłuższe czekanie. Pekao ma 3 miesiące na
    > rozpatrzenie wniosku.

    i z tego co sie dowiedzialem wcale nie musi udzielic kredytu, czyli moge
    wydac kase na oszacowanie wartosci domu i dzialki .... i nie dostac kredytu.

    pzdr

  • 4. Data: 2002-11-18 14:18:46
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    > i z tego co sie dowiedzialem wcale nie musi udzielic kredytu, czyli moge
    > wydac kase na oszacowanie wartosci domu i dzialki .... i nie dostac
    kredytu.

    Tak jest w każdym banku. Bank dostaje wniosek z wymaganymi dokumentami i
    wtedy podejmuje decyzję.

  • 5. Data: 2002-11-19 10:11:49
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

    > wydac kase na oszacowanie wartosci domu i dzialki .... i nie dostac kredytu.

    I to jest piękne. Tak się robi u nas ludzi w balona.
    Kasy mieszkaniowe, oszczędzajcie na "tani" kredyt... ale czy go dostaniecie ?
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-11-19 11:51:57
    Od: Aleksander Mauszak <e...@d...com>

    On Mon, 18 Nov 2002 12:02:16 +0100, Pirzol <p...@h...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś z Was podejmował już temat kredytu z kasy mieszkaniowej w Pekao SA?
    > Jakieś trudności, wyjątkowe wymagania ze strony Banku?
    > Jak wygląda to w praktyce?

    Nie co ale jak. Diabeł tkwi w szczegółach, kiedy najprostszej sprawy nie
    jesteś w stanie załatwic normalnie.

    Jakieś 1.5 roku temu brałem kredyt na zakup mieszkania, więc moje
    doświadczenia nie do końca będą przystawać do twojej sytuacji, ale da ci to
    przedsmak zmagań. Ze względu na czas nie pamiętam też wszystkiego, ale co
    pamiętam napiszę.

    Poręczenie.
    Żeby było śmieszniej chodzi o poręczenie przejściowe, bo i tak wpisuję na
    hipotekę. Prosta sprawa, trzeba 2 poręczycieli o odpowiednich dochodach.
    Tylko, że moi poręczyciele mieszkają w innych miastach, a mając odpowiednie
    dochody nie mogą sobie pozwolić na stratę czasu aby przyjechać na miejsce i
    osobiście złożyć podpis. Bank z kolei nie zgadza się aby zrobili to w
    oddziale banku w swoim miejscu zamieszkania. W przypadku normalnego kredytu
    istnieje proste obejście w postaci ubezpieczenia, ale nie dotyczy to kredytu
    z k.m. Z drobiazgu robi się nagle problem.

    Umowa.
    Rozmawiając wstępnie o różnych aspektach kredytu pytam o formę umowy
    przedwstępnej (przegłupia nazwa) ponieważ większość developerów preferuje
    cywilno-prawną zamiast notarialnej. Oczywiście cywilna wystarczy.
    Rozmawiając następnym razem, już zdecydowany na kredyt, pytam jeszcze raz.
    Wystarczy. Jako człowiek nauczony doświadczeniem, na wszelki wypadek w
    przeddzień podpisania tejże umowy dzwonię aby się upewnić. Tak, oczywiście.
    Składam wszystkie dokumenty. Przed samym przyznaniem kredytu, moja pani
    dzwoni do mnie informując mnie, że to musi być umowa notarialna. Jedynie
    kabel telefoniczny chroni mnie przed popełnieniem zbrodni w afekcie.

    Etc.
    Ale już zaczynam wkurzać przypominając sobie to wszystko.

    Tak więc sugeruję przed wszystkim poczytać Mrożka oraz Kafkę, zakupić zapas
    środków uspokajających i zacząć załatwiać.

    Powodzenia

    max

  • 7. Data: 2002-11-19 11:52:43
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    Ale z tego co wiem to i tak łatwiej i korzystniej wziąć kredyt w Kasie
    Mieszkaniowej. Niższe oprocentowanie i raczej mniej formalności niż przy
    zwykłym hipotecznym.

  • 8. Data: 2002-11-19 12:25:53
    Od: f...@p...onet.pl

    A miało być tak pięknie przy podpisywaniu umowy o kredyt kontraktowy !!!
    Mi również szykuje się przeprawa z bankiem, ale dzięki takim listom i w
    ostatnim czasie lekko nagłośnionej sprawie jestem zwarty i gotowy. Pamiętasz
    może Max czy dali Ci bez problemy kredyt na 150 % oszczędności czy były kłopoty
    i od czego to zależało.

    pozdrawiam Mariusz

  • 9. Data: 2002-11-19 12:45:14
    Od: Aleksander Mauszak <e...@d...com>

    On Tue, 19 Nov 2002 12:52:43 +0100, kleo <b...@g...pll> wrote:
    > Ale z tego co wiem to i tak łatwiej i korzystniej wziąć kredyt w Kasie
    > Mieszkaniowej. Niższe oprocentowanie i raczej mniej formalności niż przy
    > zwykłym hipotecznym.

    Nie wiem czy jest generalnie łatwiej, nie mam porównania. W pewnych sprawach
    jest łatwiej z hipotecznym, choćby ubezpieczenie kredytu jako poręczenie
    przejściowe. Mnie bardzo ułatwiłoby życie.

    Co do korzyści z kasy mieszkaniowej to nie jest tak ładnie, dolicz min. 3
    lata wpłat do kasy które są (a dokładniej były, za moich czasów) nisko
    oprocentowane. Do tego dolicz prowizję od każdej wpłaty i dopiero wtedy
    porównuj jaki jest koszt hipotecznego: kredyt + odsetki i z kasy
    mieszkaniowej: min. 3 lata prowizji i straconych odsetek oraz kredyt +
    odsetki od kredytu. Co wyjdzie nie wiem, ale na pewno coś innego niż wynika
    z prostego porównania oprocentowania dwu kredytów.

    Pozdrawiam

    max

  • 10. Data: 2002-11-19 12:46:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kleo" <b...@g...pll> napisał w wiadomości
    > Ale z tego co wiem to i tak łatwiej i korzystniej wziąć kredyt w Kasie
    > Mieszkaniowej. Niższe oprocentowanie i raczej mniej formalności niż przy
    > zwykłym hipotecznym.

    Zebys sie nie zdziwil.

    Karol