  • 1. Data: 2005-02-03 11:19:52
    Temat: Kredyt hipoteczny ... trudne wybory ....
    Od: "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl>

    Witam.
    Czy PTF to dobry bank ? Jak oceniacie jego baze finansową i chęć
    wyzyskiwania klientów :)
    Mam tam kredyt samochodowy i nie narzekam. Zaproponowali mi rewelacyjne
    warunki oprocentowania kredytu hipotecznego nie do osiągnięcia w innych
    bankach ale stopa jest tam zmienna i określana przez prezesa banku (jest na
    to 5 regół które oznaczają że moga robić prawie co chca). Ale 1,56 % w
    pierwszym roku i 2,96 w kolejnych jest naprawdę zachęcające, szczególnie 1
    rok kiedy bedziemy się organizować na nowym mieszkaniu. Dodatkowo kursy w
    PTF są brane wprost z NBP a np w takim GEBM są różnice +/- 2 do 6 gr. W
    PTF-ei jest mały haczyk....nie moge spłacić więcej kredytu przez 3 lata pod
    rygorem dopłaty 2,5% z tej kwoty jako prowizja banku ale nie zamierzam
    nadpłacać na początku .... chyba żeby przenieść się gdzie indziej.

    No i podsumowując kredyt 100 tyś zł w GE jest drozszy o 11000 zł. Jesli
    wziąć pod uwage brak prowizji za udzielenie i zwrot hipoteki jest to około
    9500 zł. Ostatni w kolejce jest MBank. Tu mam podobne oprocentowanie 2.95
    ale równiez zmienne oprocentowanie i marże banku....Wychodzi on pośrednio
    pomiędzy GE i PTF....

    Co dalej ???
    Kogo wybrać.

    Pozdrawiam
    CODI

  • 2. Data: 2005-02-03 11:26:04
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny ... trudne wybory ....
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ctt1fb$1an$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > rygorem dopłaty 2,5% z tej kwoty jako prowizja banku ale nie zamierzam
    > nadpłacać na początku .... chyba żeby przenieść się gdzie indziej.

    w GE jest też prowizja zawieszona na 3 lata

    czyli lepiej PTF

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 3. Data: 2005-02-03 11:48:33
    Od: "gg" <n...@m...com>

> [...]
    wiadomości news:ctt1fb$1an$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy PTF to dobry bank ? Jak oceniacie jego baze finansową i chęć

    Czytałem kiedyś o PTF-ie i problemach z leasingiem auta - w skrócie auto
    zabrano. Do teraz jak słyszę PTF to mi ciarki chodzą po plecach.
    Nie wchodziłbym w kredyt którego oprocentowanie zależy od widzimisie
    kogokolwiek z zapisem ograniczającym ucieczkę do innego banku.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-02-03 11:52:14
    Od: "CODI" <codico@_usun_co_trzeba_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gg" <n...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie wchodziłbym w kredyt którego oprocentowanie zależy od widzimisie
    > kogokolwiek z zapisem ograniczającym ucieczkę do innego banku.

    Jestem ich klientem i problemów wiekszych nie miałem... jedyne to 2 aneksy
    do umowy i zmiany w dowodzie we współwłaścicielstwie przy zmianie banków Big
    Bank Gdański na Multibank a póżniej na CC Bank.
    Jesli sprawa była przed połową 2004 roku to to auto zabrał bank który
    kredytu udzielał a nie PTF, oni byli tylko pośrednikami.