  • 1. Data: 2003-11-26 14:30:41
    Temat: Kredyt hipoteczny
    Od: "Paula" <e...@b...pl>

    Mam pytanie do wszystkich, którzy kiedykolwiek zetknęli się z kredytem
    hipotecznym: jakie są zagrożenia i korzyści związane z takim kredytem, i czy
    przeciętny obywatel może "szarpnąć" się na niego. Z góry dziękuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-26 15:06:21
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > kredytem hipotecznym: jakie są zagrożenia i korzyści związane z
    > takim kredytem, i czy przeciętny obywatel może "szarpnąć" się na

    Korzyści takie jak z każdym kredytem - możesz wydać trochę pieniędzy
    zanim je zarobisz. Zagrożenia też takie same - możesz mieć problemy z
    spłacaniem.

    Do tego dochodzi fakt, że w formie kredytu hipotecznego da się zwykle
    dostać więcej kasy niż kredytu konsumpcyjnego i na trochę niższy
    procent plus zagrożenie łatwą i szybką utratą mieszkania/domu
    które/który ten kredyt zabezpiecza w razie problemów z spłatami.

  • 3. Data: 2003-11-26 22:59:46
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Paula wrote:

    > Mam pytanie do wszystkich, którzy kiedykolwiek zetknęli się z kredytem
    > hipotecznym: jakie są zagrożenia i korzyści związane z takim kredytem, i czy
    > przeciętny obywatel może "szarpnąć" się na niego. Z góry dziękuje i

    Oprócz dość oczywistego zagrożenia polegającego na możliwych
    trudnościach ze spłatą, wymieniłbym jeszcze zagożenie wynikające z dość
    złożonego jak na "przeciętnego obywatela" charakteru oferty i łatwości
    wpakowania się w duuuże koszty dodatkowe wynikające z zawyżonych
    odsetek, prowizji, ubezpieczenia kredytu itd. Jeżeli więc już się
    zdecydujesz na wzięcie takiego kredytu, to stanowczo odradzam
    podpisywanie umowy bez pokazania jej wcześniej komuś, kto się na tym
    naprawdę odrobinę zna. W banku zawsze zatają przed Tobą jakieś
    szczegóły, które potem (a okres spłaty takiego kredytu jest bardzo
    długi, więc wiele może się życiu wydarzyć) mogą się okazać bardzo
    istotne - np. szczegółowe zasady wcześniejszej spłaty, przewalutowania,
    przerwy w spłacie rat i in.