  • 1. Data: 2003-03-31 10:06:58
    Temat: Kredyt hipoteczny...
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Bede bardzo wdzieczny za udzielenie informacji jak wysokie musza byc dochody
    (jednoosobowe gospodarstwo) w przypadku kredytu hipotecznego. Czy wysokosc
    dochodow musi byc powiazana z wysokoscia kredytu?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-03-31 14:39:34
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny...
    Od: "Nina" <_...@g...pl>

> [...]
    > (jednoosobowe gospodarstwo) w przypadku kredytu hipotecznego. Czy wysokosc
    > dochodow musi byc powiazana z wysokoscia kredytu?

    Od tego jaki masz dochod zalezy Twoja zdolnosc kredytowa. Banki obliczaja ja
    mniej wiecej tak, ze musisz zarabiac tyle, zeby starczylo na:
    rate kredytu z odsetkami, biezace utrzymanie (czynsz, rachunki), wysokosc
    innych splacanych kredytow, ew. alimenty, inne zobowiazania. Po oplaceniu
    tego wszystkiego musi Ci zostac jeszcze okolo 500 zlotych.

    Po spelnieniu warunkow bank powie na jaki kredyt mozesz sobie pozwolic.
    Zreszta wejdz na strone ktoregos z bankow, w wiekszosci wypadkow znajdziesz
    kalkulator kredytowy.

    pozdrawiam

    Nina

  • 3. Data: 2003-03-31 15:02:33
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Nina" <_...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Po spelnieniu warunkow bank powie na jaki kredyt mozesz sobie pozwolic.
    > Zreszta wejdz na strone ktoregos z bankow, w wiekszosci wypadkow

    OK, OK. Ale czym sie to rozni od zwyklego kredytu. Jesli biore hipoteczny to
    jednak poswiadczam swoja nieruchomoscia. Czy wtedy tez jest brana zdolnosc
    kredytowa w ten sam sposob???

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2003-03-31 23:06:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003 17:02:33 +0200, "Marek" <a...@i...pl> wrote:

    >OK, OK. Ale czym sie to rozni od zwyklego kredytu. Jesli biore hipoteczny to
    >jednak poswiadczam swoja nieruchomoscia. Czy wtedy tez jest brana zdolnosc
    >kredytowa w ten sam sposob???

    Albo nawet jeszcze gorszy :).
    Banki nie zamierzaja zajmowac sie handlem nieruchomosciami, wiec sam
    fakt zabezpieczenia hipoteka z obowiazku posiadania zdolnosci
    kredytowej nie zwolni raczej w zadnym banku.
    Natomiast ze wzgledu na mniejsze ryzyko dla banku (klient bardziej
    zmotywowany do splaty :)) i dlugi okres kredytowania, produkty
    hipoteczne sa nizej oprocentowane niz np. komercyjne.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730