  • 1. Data: 2006-08-19 13:54:03
    Temat: Kredyt hipoteczny
    Od: marian <the.moon...@...bezkropek.poczta.fm>

    Witam.
    Mam do Was pytanie odnośnie łatwości otrzymania kredytu j/w dla osób
    prowadządzych działalność gospodarczą (samozatrudnienie). Czy banki
    niechętnie patrzą na takich klientów czy też nie ma to dla nich wielkiej
    różnicy. Ewentualnie czy mają w związku z tym jakieś szczególne
    wymagania. Dochody regularne i względnie wysokie.

    Dzięki za odpowiedź.

  • 2. Data: 2006-08-27 19:27:39
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: z...@p...onet.pl

    Hm, ciekawe o co tak dokladnie Ci chodzi. Osoby na dzialalnosc musza wykazac
    sie zwykla zdecydowanie dluzszym okresem prowadzenia dzialalnosci niz osoby na
    etacie. W ekstremalnym przypadku nawet 30 miesiecy. Dochody sa liczone
    standardowo, wymagane dokumenty rejestrowe oraz info o braku zaleglosci.

  • 3. Data: 2006-08-27 21:02:31
    Od: marian <the.moon...@...bezkropek.poczta.fm>

    Dnia 27 Aug 2006 21:27:39 +0200, z...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > etacie. W ekstremalnym przypadku nawet 30 miesiecy. Dochody sa liczone
    > standardowo, wymagane dokumenty rejestrowe oraz info o braku zaleglosci.

    Witam, wprawdzie wątek już mi "wyexpirował" z czytnika ale podejrzewam,
    że jest to odpowiedź na moje pytanie. I dokładnie o taką odpowiedź mi
    chodziło. Póki co trochę mi brak do tych 30 miesięcy:)
    Dzięki.

  • 4. Data: 2006-08-27 22:15:43
    Od: z...@p...onet.pl

    Jak napisalem 30 miesiecy to ekstremum. A jesli byles wczesniej zatrudniony na
    umowe o prace a teraz robisz to samo, dla tego samego pracodawcy, tylko na
    dzialalnosci, to mozna okres etatu podciagnac pod ciaglosc zatrudnienia.
    Wiesz, odpisuje troche teoretycznie, bo nie znam Twojej sytuacji, ale jakbys
    chcial konkretnych informacji to napisz na maila.

  • 5. Data: 2006-08-28 21:52:33
    Od: marian <the.moon...@...bezkropek.poczta.fm>

    Dnia 28 Aug 2006 00:15:43 +0200, z...@p...onet.pl napisał(a):

    (...)
    > Wiesz, odpisuje troche teoretycznie, bo nie znam Twojej sytuacji, ale jakbys
    > chcial konkretnych informacji to napisz na maila.

    Myślę, że okres działalności może być wystarczający - 2 lata. Bez
    żadnego zawieszania. Wcześniej różne umowy na czas określony.
    Póki co, to dochodzę do siebie po wyliczeniach różnych kalkulatorów, że
    bankowi trzeba oddać drugie tyle zaciągniętej pożyczki. No straszne.
    Trochę mnie to zmroziło. Swoją drogą tendencja chyba jest taka, aby
    okres kredytowania był jak najdłuższy ale wtedy przecież mieszkanie
    będzie droższe. Wydaje się - z punktu laika, że najkorzystniej byłoby
    bezkarnie spłacić kredyt przed terminem. Jak najszybciej. Wtedy koszt
    metra kwadratowego byłby relatywnie niższy. Mylę się?
    Pomijam oczywiście kwestię inwestowania wolnych środków finansowych
    zamiast spłacać kredyt, bo z tym też bywa różnie. Nie zawsze można na
    tym zarobić, ja wręcz zamroziłem trochę gotówki w funduszach
    inwestycyjnych, już lokata bankowa byłaby chyba lepsza:)

    Pozdrawiam i dzięki za odzew.