  • 1. Data: 2006-05-30 12:20:15
    Temat: Kredyt Hipoteczny ING - schizofrenia???
    Od: "radiks" <r...@p...onet.pl>

    Witam - to będzie chyba antyreklama ale cóż...
    Właśnie sie rozglądam za kredytem hipotecznym oczywiście z
    nieodłącznym pytaniem - CHF czy PLN.
    Dotarłem także do ING i sprawdzając info na stronie natrafiłem na
    coś takiego:
    - prowizja za udzielenie kredytu w wysokości 0%,
    - brak opłat za wcześniejszą spłatę kredytu,

    no to myslę, nie jest źle, podstawowe parametry w "normie"
    po czym po kliknięciu na link - oprocentowanie i opłaty mamy:
    Udzielenie kredytu: od 0,5% min. 300 zł
    Wcześniejsza spłata kredytu 1% od spłacanej przed terminem kwoty
    min. 200 zł

    NIECH ŻYJE MARKETING :-)))
    Tu raczej kredytu nie wezmę...
    Zwłaszcza, że jesteśmy uszczęśliwiani jeszcze kosztami typu
    administrowanie (?) kontem technicznym za 5zł/mc co daje w ciągu 25
    lat 1500zł czy też inspekcją techniczną za 200zł/jedn., których
    to inspekcji może nam bank nasłać nieokreśloną ilość
    (przynajmniej tak to wygląda z tego co mi powiedziała pani w banku)

    ALE...Do klienta na budowę przyyjeżdżaaają... :-)))

    pozdr
    Ra

    PS. Sorry za ewentualne błędy w kodowaniu znaków ale mogę pisać na
    grupę jedynie przez googla :-(

  • 2. Data: 2006-05-30 16:11:21
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny ING - schizofrenia???
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > (przynajmniej tak to wygląda z tego co mi powiedziała pani w banku)
    >
    > ALE...Do klienta na budowę przyyjeżdżaaają... :-)))

    Kolega zwrócil uwage na starą prawde, ze pokazuje sie potencjalnemu
    klientowi to co akurat lepiej wyglada. Np. oprocentowanie, brak prowizji
    itp. Zawsze trzeba patrzec na calosc kosztów, tych wlasnie wizyt, kosztów
    prowadzenia rachunku, ubezpieczen i innych dupereli pozornie malo istotnych.

    A jesli chodzi o ing i zero procent za splate czy brak prowizji to tak jest
    w rzeczywistosci w przypadku tej promocji. Tabela oplat i prowizji odnosi
    sie do tzw. oferty standardowej.
    W umowie kredytowej na pewno (ale warto spytac i przeczytac w umowie) bedzie
    wzmianka: prowizja za udzielenie kredytu zgodnie z promocją Dzien Swira
    wynosi zero procent, prowizja za wczesniejszą splatę zgodnie z promocją
    Dzien Swira wynosi zero procent. itp. itd. Takie zapisy wtedy idą w
    hierarchii przed zmieniajacą sie tabelą oplat i prowizji.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl/kh
    www.adekus.pl/auto

  • 3. Data: 2006-05-31 10:16:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    radiks wrote:
> [...]
    > nieodłącznym pytaniem - CHF czy PLN.
    > Dotarłem także do ING i sprawdzając info na stronie natrafiłem na

    Jeśli chodzi o schizofrenię:
    Mam Kasę mieszkaniową w Banku ING, i (między innymi) rozmawiałem z
    bankiem ING o kredycie hipotecznym.

    I w tym momencie "doradca" stwierdził, że będzie potrzebne zaświadczenie
    o wysokości środków w KM. Po moim nieśmiałym pytaniu czy "Bank ING chce
    zaświadczenia z Banku ING" pan potwierdził. Po długiej dyskusji
    skończyło się na tym, że wystarczy podać numer umowy kasy.

    KJ