    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt Hipoteczny ING - schizofrenia???
    Date: 30 May 2006 18:11:21 +0200

    > Witam - to będzie chyba antyreklama ale cóż...
    > Właśnie sie rozglądam za kredytem hipotecznym oczywiście z
    > nieodłącznym pytaniem - CHF czy PLN.
    > Dotarłem także do ING i sprawdzając info na stronie natrafiłem na
    > coś takiego:
    > - prowizja za udzielenie kredytu w wysokości 0%,
    > - brak opłat za wcześniejszą spłatę kredytu,
    >
    > no to myslę, nie jest źle, podstawowe parametry w "normie"
    > po czym po kliknięciu na link - oprocentowanie i opłaty mamy:
    > Udzielenie kredytu: od 0,5% min. 300 zł
    > Wcześniejsza spłata kredytu 1% od spłacanej przed terminem kwoty
> [...]

    Kolega zwrócil uwage na starą prawde, ze pokazuje sie potencjalnemu
    klientowi to co akurat lepiej wyglada. Np. oprocentowanie, brak prowizji
    itp. Zawsze trzeba patrzec na calosc kosztów, tych wlasnie wizyt, kosztów
    prowadzenia rachunku, ubezpieczen i innych dupereli pozornie malo istotnych.

    A jesli chodzi o ing i zero procent za splate czy brak prowizji to tak jest
    w rzeczywistosci w przypadku tej promocji. Tabela oplat i prowizji odnosi
    sie do tzw. oferty standardowej.
    W umowie kredytowej na pewno (ale warto spytac i przeczytac w umowie) bedzie
    wzmianka: prowizja za udzielenie kredytu zgodnie z promocją Dzien Swira
    wynosi zero procent, prowizja za wczesniejszą splatę zgodnie z promocją
    Dzien Swira wynosi zero procent. itp. itd. Takie zapisy wtedy idą w
    hierarchii przed zmieniajacą sie tabelą oplat i prowizji.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl/kh
    www.adekus.pl/auto