  • 1. Data: 2006-05-30 08:43:49
    Temat: Weryfikacja numeru rachunku bankowego
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pytanie dosyć nietypowe, ale niech będzie:
    Czy i w jaki sposób mogę zweryfikować, że numer rachunku bankowego podany przez
    np. kontrahenta należy faktycznie do niego?
    Dla przykładu: przychodzi do mnie facet, daje wizytówkę i mówi, że numer
    rachunku bankowego firmy jest taki a taki. Chcę sprawdzić, czy podaje mi numer
    firmy czy nie np. swój prywatny. W takiej hipotetycznej sytuacji zakładam, że
    nie mogę się skontaktować z firmą i potwierdzić numer rachunku.
    Mam więc w tym przypadku dane firmy i numer rachunku. Jak sprawdzić czy należy
    on do firmy? Banki się zasłonią zapewne tajemnicą bankową ale w tym przypadku
    dla mnie to raczej głupota...

    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 2. Data: 2006-05-30 12:02:36
    Temat: Re: Weryfikacja numeru rachunku bankowego
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1d08.00000082.447c05c4@newsgate.onet.pl, *Marcin* wrote:
> [...]
    > czy należy on do firmy? Banki się zasłonią zapewne tajemnicą bankową
    > ale w tym przypadku dla mnie to raczej głupota...

    Jesli bank odbiorcy nie udzieli ci takiej informacj (niektore, np pko BP
    jest w stanie placac u nich w kasie ci potwierdzic lub zaprzeczyc czy to
    konto nalezy do tej osoby) to inaczej tej info nie uzyskasz.

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-05-30 12:03:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Czy i w jaki sposób mogę zweryfikować, że numer rachunku bankowego podany
    > przez
    > np. kontrahenta należy faktycznie do niego?

    Normalnie jest tak ze numer konta znajduje sie na fakturze lub w umowie,
    tj. na dokumencie bedacym podstawa ew. roszczen. Alternatywnie moze byc
    w innym dokumencie (np. w aneksie) ale ten musi byc podpisany przez
    druga strone w sposob mozliwy do obronienia.

    Przy malych kwotach wystarczy zapewne zwykle pismo wierzyciela, ale
    wizytowek raczej sie do tego nie uzywa (numery kont na wizytowkach?).
    --
    Krzysztof Halasa