  • 1. Data: 2005-04-27 09:00:38
    Temat: Kredyt CHF a kurs waluty
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Witam,

    Spłacam kredyt mieszkaniowy zaciągnięty w CHF. Niestety mój bank stosuje
    według mnie pirackie kursy, tj. najwyższy kurs z dnia spłaty + 0,0450
    dodatkowo. Wydaje mi się że taniej wyjdzie jak sobie pójdę i kupię w
    kantorze te CHF (+0,0200 od średniego) i wpłacę im już walutę.
    Czy nasze prawo dewizowe dopuszcza taką operację ? Czy można zrobić przelew
    z avista z innego banku w CHF na spłatę kredytu?

    Dzięki za podpowiedzi,
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-04-27 09:12:12
    Temat: Re: Kredyt CHF a kurs waluty
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d4nkki$9f1$...@n...news.tpi.pl, wojtaszek
    <w...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Czy nasze prawo dewizowe dopuszcza taką operację ? Czy można zrobić
    > przelew z avista z innego banku w CHF na spłatę kredytu?

    Zależy od banku, np w Kredyt Banku nie można spłacać
    w walucie obcej. Tzn, może i by się dało ale kupiliby
    od ciebie CHF (po cenie zakupu waluty), za tą kwotę w PLN kupiliby
    u siebie CHF po cenie sprzedaży dewiz i taką kwotę
    wzięliby jako ratę. Straciłbyś podwójnie.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 3. Data: 2005-04-27 09:28:26
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    wojtaszek <w...@t...pl> wrote:

    > Spłacam kredyt mieszkaniowy zaciągnięty w CHF. Niestety mój bank stosuje

    Nie masz kredytu w CHF. Masz kredyt denominowany w CHF.

    > Czy nasze prawo dewizowe dopuszcza taką operację ? Czy można zrobić przelew
    > z avista z innego banku w CHF na spłatę kredytu?

    Mozesz. Bank od Ciebie kupic CHF, potem to co bedzie przeliczy na wartosc
    raty jaka powinienes zaplacic i wyjdzie im za malo.
    Taki jest cel Twojej operacji?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 4. Data: 2005-04-27 09:38:05
    Od: "Rumburak" <j...@c...pl>

    w fortisie jest to mozliwe ;)

    sam tak robie ;)

  • 5. Data: 2005-04-27 09:38:29
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Mozesz. Bank od Ciebie kupic CHF, potem to co bedzie przeliczy na wartosc
    > raty jaka powinienes zaplacic i wyjdzie im za malo.
    > Taki jest cel Twojej operacji?

    Głupoty opowiadasz. Spłacam kredyt mieszkaniowy (EUR) z rachunku a'vista
    w EUR w moim banku (autospłaty). Żadnych przeliczeń przy spłacie nie ma,
    bo kredyt zaewidencjonowany na kontach banku jest w EUR.

  • 6. Data: 2005-04-27 12:08:19
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    wizardx12 <R...@c...barg.cy> wrote:

    > Głupoty opowiadasz. Spłacam kredyt mieszkaniowy (EUR) z rachunku a'vista
    > w EUR w moim banku (autospłaty). Żadnych przeliczeń przy spłacie nie ma,
    > bo kredyt zaewidencjonowany na kontach banku jest w EUR.

    I kwote do splaty (na jakims harmonogramie splat) masz wyrazona w jakiej
    walucie?

    BTW: Zdaje sie, ze nie rozumiesz pojecia 'denominowany'

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 7. Data: 2005-04-27 12:36:31
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > BTW: Zdaje sie, ze nie rozumiesz pojecia 'denominowany'

    A po czym wnosisz ze to pojecie ma tu zastosowanie?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2005-04-27 12:38:07
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):
    > wizardx12 <R...@c...barg.cy> wrote:
    >
    > I kwote do splaty (na jakims harmonogramie splat) masz wyrazona w jakiej
    > walucie?

    Nie mam harmonogramu, bo i po co, skoro oprocentowanie (na bazie EURIBOR
    1M) co miesiąc jest inne. Co miesiąc bank wysyła zawiadomienie, na
    którym wyszczególniona jest kwota w EUR.
    Poza tym w umowie mam zapis:
    "Spłata zadłużenia z tytułu kredytu i odsetek w kwotach podanych w
    zawiadomieniu następuje:
    1) na podstawie przelewu bankowego:
    a) w walucie polskiej - równowartości w walucie polskiej kwoty kredytu i
    odsetek w walucie kredytu według kursu sprzedaży dla dewiz
    obowiązującego w dniu spłaty
    b) w walucie wymienialnej - kwoty kredytu i odsetek w walucie kredytu
    lub równowartości w walucie wymienialnej innej niż waluta kredytu ...itd.
    2) w postaci wpłat gotówkowych ... itd."

    > BTW: Zdaje sie, ze nie rozumiesz pojecia 'denominowany'

    Niech Cię o to głowa nie boli.

  • 9. Data: 2005-04-27 13:08:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    > A po czym wnosisz ze to pojecie ma tu zastosowanie?

    Dalbym sobie reke uciac, ze w pierwszej wiadomosci bylo.
    Ale faktycznie nie ma. W takim razie cofam swoja wypowiedz.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 10. Data: 2005-04-27 13:16:59
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 27 Apr 2005 09:28:26 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    wrote:

    >Nie masz kredytu w CHF. Masz kredyt denominowany w CHF.

    Masz. Przynajmniej ja kredyt wziąłem w CHF, wszystkie operacje rozliczane są w
    CHF. W złotówkach jedynie był przelew na konto developera i oczywiście bank
    pobiera mi złotówki z konta na spłatę.
    Ale nie kłóćmy się o nazwę. Patrz dalej:

    >Mozesz. Bank od Ciebie kupi CHF, potem to co bedzie przeliczy na wartosc
    >raty jaka powinienes zaplacic i wyjdzie im za malo.

    Nieprawda. Na kwicie do spłaty mam np. "rata do zapłaty: 424 CHF". Teraz idę do
    kantora, kupuję franki, wpłacam w kasie walutowej PKO i bank księguje mi te
    franki nie dokonując _żadnych_ zakupów ode mnie ani _żadnych_ przeliczeń.
    Podobnie byłoby jeśli spłaty dokonywałbym z konta walutowego.

    >Taki jest cel Twojej operacji?

    W kantorze jest taniej niż po kursie PKO :-)
    Kiedyś tak robiłem, ale zaprzestałem bo różnica się zrobiła mała, nie mam czasu
    na łażenie po kantorach ani stanie w kolejce do kasy. Pozatym przed pierwszym
    nigdy w kantorach nie było franków.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------