  • 11. Data: 2005-04-27 13:17:26
    Temat: Re: Kredyt CHF a kurs waluty
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 27 Apr 2005 12:08:19 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    wrote:

    >I kwote do splaty (na jakims harmonogramie splat) masz wyrazona w jakiej
    >walucie?

    Ja mam w CHF. Kredyt "własny kąt" w PKO.

    >BTW: Zdaje sie, ze nie rozumiesz pojecia 'denominowany'

    Ja też nie rozumiem. Wytłumacz, czym się różni "deminowany" od "walutowy".
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 12. Data: 2005-04-27 15:35:14
    Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Nieprawda. Na kwicie do spłaty mam np. "rata do zapłaty: 424 CHF". Teraz
    > idę do
    > kantora, kupuję franki, wpłacam w kasie walutowej PKO i bank księguje mi
    > te
    > franki nie dokonując _żadnych_ zakupów ode mnie ani _żadnych_ przeliczeń.
    > Podobnie byłoby jeśli spłaty dokonywałbym z konta walutowego.

    > W kantorze jest taniej niż po kursie PKO :-)
    > Kiedyś tak robiłem, ale zaprzestałem bo różnica się zrobiła mała, nie mam
    > czasu
    > na łażenie po kantorach ani stanie w kolejce do kasy. Pozatym przed

    Wygląda na to że mój bank "przywiązał" mnie umownie do konta złotówkowego
    poprzez nieodwołalne pełnomocnictwo, a konkretnie to brzmi to tak:
    ... Spłaty zadłużenia będą dokonywane poprzez:
    * obciążenie rachunku Kredytobiorcy, do którego Kredytobiorca wystawi
    pełnomocnictwo i z którego Bank będzie pobierał środki na spłatę zadłużenia
    w kwotach i terminach wynikających z zawartej umowy kredytu. Pełnomocnictwo
    do dysponowania rachunkiem w ww zakresie stanowi załącznik nr 4 do umowy...
    koniec paragrafu
    Wygląda na to że teraz to nawet nie mogę zlikwidować RORu bo to by
    oznaczało, że muszę równocześnie spłacić kredyt. Chyba nie grają fer !?

  • 13. Data: 2005-04-27 17:09:07
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "wojtaszek"
> [...]
    > Wygląda na to że teraz to nawet nie mogę zlikwidować RORu bo to by
    > oznaczało, że muszę równocześnie spłacić kredyt. Chyba nie grają fer

    taka umowe niestety podpisales - masz wiec kredyt w zlotowkach
    denominowany w CHF.
    Przypomnij sobie czy biorac kredyt dostales do łapki CHF - jak
    zlotowki
    to niestety przyniesienie im waluty jest jeszcze gorszym rozwiazaniem
    bo oni wtedy od ciebie walute kupia po zbojeckim kursie a nastepnie
    ci ja sprzedadza zeby pokryc rate kredytu
    *** blad ***

  • 14. Data: 2005-04-28 06:42:43
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 27 Apr 2005 19:09:07 +0200, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

    >taka umowe niestety podpisales - masz wiec kredyt w zlotowkach
    >denominowany w CHF.
    >Przypomnij sobie czy biorac kredyt dostales do łapki CHF - jak
    >zlotowki

    A jakie ma to znaczenie? Zwłaszcza że w przypadku kredytu mieszkaniowego,
    najprawdopodobniej "do łapki" nie dostał ani grosza/pensa/centa (niepotrzebne
    skreślić).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 15. Data: 2005-04-28 06:52:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "McMac"

    > A jakie ma to znaczenie?

    ma znaczenie skoro przez kilkanascie lat bank ma na nim zarobek
    juz wiele osob nabralo sie na te przewalutowania i nie jeden raz
    Janusz Weiss dzwonil w tej sprawie wyjasniac "jakie to ma znaczenie"
    *** blad ***

  • 16. Data: 2005-04-28 09:59:54
    Od: "Mithras" <m...@N...blast.pl>

    Użytkownik "wojtaszek" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Spłacam kredyt mieszkaniowy zaciągnięty w CHF. Niestety mój bank stosuje
    > według mnie pirackie kursy, tj. najwyższy kurs z dnia spłaty + 0,0450
    > dodatkowo. Wydaje mi się że taniej wyjdzie jak sobie pójdę i kupię w
    > kantorze te CHF (+0,0200 od średniego) i wpłacę im już walutę.
    > Czy nasze prawo dewizowe dopuszcza taką operację ? Czy można zrobić
    > przelew z avista z innego banku w CHF na spłatę kredytu?
    >
    > Dzięki za podpowiedzi,
    > Pzdr
    > Wojtek

    Np. ja tak robie w PKO BP splacam CHF bezposrednio z rachunku (auto splata).
    Oczywiscie duzo bardziej sie oplaca kupic w kantorze CHF i splacic. Wazne
    tylko czy twoj bank to dopuszcza. Bo z tego co wiem to niewiele bankow ma
    taka mozliwosc. PKO BP ma.
    Ale niebylo mozliwosci wyplacic kredytu w CHF i potem pojsc do kantoru i
    wymienic na zlotowki, ale z tego co wiem to nikt tak niema :-(
    pzdrv
    Mithrias

  • 17. Data: 2005-04-28 20:16:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "wojtaszek" <w...@t...pl> writes:

    > Wygląda na to że mój bank "przywiązał" mnie umownie do konta złotówkowego
    > poprzez nieodwołalne pełnomocnictwo, a konkretnie to brzmi to tak:

    No, tak, a jakby sprobowac "nadplacic"? Wplate chyba przyjma?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2005-04-29 07:49:06
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Thu, 28 Apr 2005 08:52:27 +0200, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

    >ma znaczenie skoro przez kilkanascie lat bank ma na nim zarobek
    >juz wiele osob nabralo sie na te przewalutowania i nie jeden raz
    >Janusz Weiss dzwonil w tej sprawie wyjasniac "jakie to ma znaczenie"

    Dalej nie wiem jakie ma znaczenie to, w jakiej walucie "fizycznie" nastąpiła
    wypłata transzy.

    U mnie np. transze były wypłacane w CHF (to znaczy zlecałem wypłatę transzy
    20kCHF na dany dzień), a na konto developera wpływały naturalnie złotówki (w
    wysokości = transza * kurs_na_dzień_wypłaty).

    Oczywiście na kursie, którego nie można przewidzieć, można się naciąć (albo
    zyskać), ale wciąż nie wiem jak to się ma do tego: "masz wiec kredyt w
    zlotowkach denominowany w CHF" albo "kredyt walutowy"???
    --
    - Maciej Kulawik ----------------