    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kreacja niebalowa...
    Date: Fri, 18 Jul 2014 19:36:01 +0200

    "J.F." 19pf497py7zfq$....@4...net

    > Powiedzmy tak - niedobor pieniadza grozi zahamowaniem gospodarki.
    > Albo rozwojem niekontrolowanej gospodarki wekslowej.
    > W ktorej zle jest slowo "niekontrolowanej".

    > Czemu ? Dlatego wlasnie prezes nbp zarabia 30 razy
    > wiecej od Ciebie, zeby przybywalo w sposob wlasciwy :-)

    Gdy ja zarabiałem 10 razy więcej (nie uwzględniając inflacji i nie
    wdając się w szczegóły) niż on teraz (wierząc Twoim słowom, że on
    teraz zarabia 30 razy więcej niż ja teraz) nagłe zarabiani skończyło
    się moją klęską. ;)

    Nie twierdzę, że prezes źle rozmnaża pieniądz, ale szukam wyjaśnienia.
    Towaru przybywa -- przybywa pieniądza. Ale co wówczas, gdy towaru ubywa?

    Czy sytuację ratują zwyrodnialcy tacy, jak ja, którzy nie kupują na krechę? ;)

    Wielcy nie zaciągają kredytów? Po co Gates miałby zaciągać kredyt, mając
    gotówki 77 miliardów dolarów? Proste -- on nie ma tyle gotówki, ale ma
    akcje M$, które w razie wrzucenia na rynek, straciłyby być może 99% swej
    wartości. Dlatego Gates chętnie zaciągnie kredyt pod swe inwestycje, tym
    samym kreując forsę. :)

    Wielu ma miliony, a nawet miliardy, ale zaciąga kredyty z różnych
    powodów. Ja nie zaciągam, nie licząc kredytówek i limitu w Mille,
    bo jestem zwyczajnym zwyrodnialcem.

    > Na jedno wychodzi :-)

    Więc budowanie nietrwałych przedmiotów (jedzenia
    chociażby) psuje siłę nabywczą pieniądza? Niby
    nawet dobrze -- psucie się towaru to strata pracy...

    Ale smartfony demoralizują się, samochody korodują,
    domy zawalają się, jedzenie zamieniamy -- wiadomo na
    co... (na energię i na nasze ciała) Czy te straty są
    jakoś uwzględniane w procesie kreacyjnym?

    > Spali sie komus, albo wypierze,

    Aha...

    > albo trafi na wysypisko i zgnije. Albo zrobia wymiane pieniedzy.

    Wymiana to nie sporadyczność, ale kradzież.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'