  • 1. Data: 2005-11-02 08:53:12
    Temat: Kradziez z karty Visa !!!!!
    Od: "Stefan" <s...@t...pl>

    Mam karte Visa w Millenium. Ostatnio wykonalem nia platnosc
    do Paypal'a jakis miesiac temu. A tu dzwonia w sobote wieczorem
    z zapytaniem, czy wykonywalem ostatnio jakies platnosci. Okazalo
    sie, ze w czwartek przez moja karte dokonano kilkudziesieciu drobnych
    zaplat w sumie na okolo 1200 PLN. Zaplaty dotyczyly rejestracji
    nowych domen oraz aktywacji rozmow miedzynarodowych w Skype.
    Zabezpieczenia mojego komputera to router z firewallem, Zone Alarm
    oraz AVG (antywirus). W zwiazku z tym mam kilka pytan;
    1. Jakie sa mozliwosci kradziezy danych przy wykonywaniu platnosc
    np. do Paypal'a, czy moze to byc tylko trojan czytajacy klawiature,
    czy cos jeszcze?
    2. Jak jeszcze lepiej zabezpieczyc komputer przed intruzami?
    Czy Linux wystarczy?
    3. Czy ktorys z bankow oferuje dobre zabezpieczenie przy platnoscia
    VISA w internecie? Jakis dodatkowy kontakt zwiazany z potwierdzeniem
    potrzebnym do wykonania transakcji, albo blokowanie i odblokowywanie
    konta.

    Moze sa tez jakies inne mozliwosci zabezpieczenia przed kradzieza z karty??

    Prosze o podpowiedzi. Przypuszczam, ze nie tylko mnie sie przydadza.

    Pozdrawiam Stefan

  • 2. Data: 2005-11-02 09:10:56
    Temat: Re: Kradziez z karty Visa !!!!!
    Od: p1w <p...@w...pl>

    Stefan wrote:

    > Mam karte Visa w Millenium. Ostatnio wykonalem nia platnosc
    > do Paypal'a jakis miesiac temu. A tu dzwonia w sobote wieczorem

    Chyba zbyt daleko szukasz. W każdym sklepie jak płacisz kartą pozostaje
    wydruk z numerem karty. Do tego można zapamiętać imię i nazwisko oraz
    CVV2 ( tylko 3 cyfry ) na odwrocie karty i jest komplet do wykonania
    transakcji w internecie. Na niektórych stronach nie wymaga nawet CVV2.

  • 3. Data: 2005-11-02 09:16:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Stefan napisał(a):

    > Prosze o podpowiedzi. Przypuszczam, ze nie tylko mnie sie przydadza.

    Imo te dane nie wyciekly droga elektroniczna, a raczej fizycznie je ktos
    sobie przywlaszczyl. Mogl to byc np. kazdy pracownik jakiegokolwiek
    sklepu, w ktorym placiles karta.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-11-02 09:17:06
    Od: "Stefan" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p1w" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > CVV2 ( tylko 3 cyfry ) na odwrocie karty i jest komplet do wykonania
    > transakcji w internecie. Na niektórych stronach nie wymaga nawet CVV2.

    To co piszesz jest przerazajace.

    Ja nie place ta karta w sklepach. Zalozylem ja tylko do platnosci w
    internecie.
    Dlatego jestem pewien, ze nie bylo zadnego wydruku w sklepie i kradziez
    danych na pewno odbyla sie przez internet. Zadaje sobie pytanie: w ktorym
    memencie nastapil wyciek.

    Stefan

  • 5. Data: 2005-11-02 09:24:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Stefan napisał(a):

    > Dlatego jestem pewien, ze nie bylo zadnego wydruku w sklepie i kradziez
    > danych na pewno odbyla sie przez internet. Zadaje sobie pytanie: w ktorym
    > memencie nastapil wyciek.

    Mogl to zrobic np pracownik sklepu internetowego. Niektore sklepy chca
    ponadto, zeby im przeslac skan/zdjecie karty kredytowej nim umozliwia
    robienie zakupow u siebie. Jak bardzo jest to niebezpieczne dla klienta
    chyba nie ma co mowic.

    Co na to bank? Udalo sie odzyskac pieniadze?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-11-02 09:26:41
    Od: "Stefan" <s...@t...pl>

> [...]
    > chyba nie ma co mowic.
    >
    > Co na to bank? Udalo sie odzyskac pieniadze?

    Jedyne platnosci jakie robilem byly przez Paypal'a.
    Kase wyglada na to ze odzyskam, ale potrwa to 2 miesiace.

    Stefan

  • 7. Data: 2005-11-02 09:39:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Stefan napisał(a):

    > Jedyne platnosci jakie robilem byly przez Paypal'a.

    Ciezko powiedziec gdzie nastapil przeciek.

    > Kase wyglada na to ze odzyskam, ale potrwa to 2 miesiace.

    Dobre i tyle.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-11-02 09:53:54
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    > Imo te dane nie wyciekly droga elektroniczna, a raczej fizycznie je ktos
    > sobie przywlaszczyl. Mogl to byc np. kazdy pracownik jakiegokolwiek
    > sklepu, w ktorym placiles karta.

    Czytaj ze czlowiek nie uzywal tej karty w placowkach handlowych / wrrrrr

    J.

  • 9. Data: 2005-11-02 10:18:19
    Od: "seba kocik" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To Ty popelniles blad i to tak prosty ze szok!
    po co trzymasz kase na karcie? na 2 koncie miej kase a na karcie drobne np.
    300pln w tym banku jest mozliwosc przelewu i jak idziesz na zakupy to
    "doladuj" ja... i nawet jesli by ktos dorwal jej numer straty mnniejsze i ty
    masz stres mniejszy...

    ja tak od wiekow robie w Inteligo... - 1. konto z karta tam sa grosze a 2. bez
    karty kasa....

    AHA POLECAM WSZYSTKIM WPISYWANIE HASEL ZA POMOCA KLAWIATURY EKRANOWEJ!!!!
    W SYSTEMIE WINDOWS XP -start/wszystkie programy/akcesoria/ulatwienia
    dostepu/klawiatura ekranowa

    proste i bezpieczne...

    *sorki potworki za literowy i byki ale rano jest :)

  • 10. Data: 2005-11-02 10:50:07
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > cyfry ) na odwrocie karty i jest komplet do wykonania transakcji w internecie.
    > Na niektórych stronach nie wymaga nawet CVV2.

    wystarczy , że ochrona sobie patrzy przez kamery od monitoringu