  • 1. Data: 2005-02-14 14:25:50
    Temat: Koszty kredytu walutowego - odkrycie!
    Od: "Netgate" <n...@A...gazeta.pl>

    Dokonałem epokowego odkrycia! Porównując oferty różnych Banków patrzyłem na
    marżę i oprocentowanie. Zupełnie pominąłem kwestię tabeli kursów na
    podstawie której wylicza się kwotę kredytu w walucie i kwoty spłat. A
    stanowi to nawet 40% kosztu kredytu!
    Na przykład: kredyt 100.000 na 5 lat na 2,5% w CHF: koszty odsetek wyniosą
    6350 złotych. Jeżeli zaś różnica między kwotą zakupu a kwotą sprzedaży
    waluty jest (np. w PKO) 0,11 PLN, to daje to 4400 PLN prowizji Banku na
    różnicy kursowej! A więc do spłaty będzie 110 750 złote. Są jednak Banki
    gdzie tabela kursowa nie jest aż tak wyżyłowana i różnica w kursie
    kupna/sprzedaży jest jakieś 0,05 PLN, co i tak daje sporą kwotę, ale jednak
    nie tak dużą.

    Innymi słowy: prowizja, oprocentowanie i _różnica kursowa_ - to trzeba brać
    pod uwagę.
    (Z tą epokowością odkrycia to oczywiście żart, chciałem po prostu zwrócić
    uwagę wszystkich tych którzy chcą - tak jak ja - brać kredyt walutowy, bo o
    tym za rzadko się mówi).

    Netgater

  • 2. Data: 2005-02-14 15:46:31
    Temat: Re: Koszty kredytu walutowego - odkrycie!
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Netgate napisał(a):
    > Innymi słowy: prowizja, oprocentowanie i _różnica kursowa_ - to trzeba brać
    > pod uwagę.

    Są banki (np. BGK) gdzie hipoteczne kredyty walutowe są udzielane i
    spłacane po średnim kursie NBP z danego dnia. Widełki wtedy odpadają ;-)
    BTW. Innych banków udzielających w ten sposób kredytu nie znam ...

    Yareck

  • 3. Data: 2005-02-14 18:28:28
    Od: " okey" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Są banki (np. BGK) gdzie hipoteczne kredyty walutowe są udzielane i
    > spłacane po średnim kursie NBP

    w ich ofercie stoi:

    oprocentowanie kredytu jest sumą stawki bazowej oraz marży Banku w wysokości
    określonej indywidualnie w zależności od rodzaju kredytu i sytuacji
    ekonomicznej kredytobiorcy

    ile taka marza srednio wynosi? bo brzmi to dosc zagadkowo

    pozdrawiam

    okey

  • 4. Data: 2005-02-14 21:44:16
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    okey napisał(a):

> [...]
    > ekonomicznej kredytobiorcy
    >
    > ile taka marza srednio wynosi? bo brzmi to dosc zagadkowo

    Np. 2,5%(marża) + Libor6M CHF(stawka bazowa) = 3,25%

    ________
    Yareck

  • 5. Data: 2005-02-18 20:58:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Netgate" <n...@A...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > marżę i oprocentowanie. Zupełnie pominąłem kwestię tabeli kursów na
    > podstawie której wylicza się kwotę kredytu w walucie i kwoty spłat. A

    Zwlaszcza przy krotkoterminowym kredycie.
    --
    Krzysztof Halasa