  • 21. Data: 2009-05-24 16:29:29
    Temat: Re: Koszt wypłaty z bankomatu dla banku
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:
    > Czyli tak - Alior doplaca i to niezle. Z drugiej strony nie ponosi oplat
    > za wystawienie wlasnych maszyn.

    Mam w Alior konto niecały miesiąc. Wypłacałem z bankomatów (różnych,
    częściowo dla testów) jakieś 10 razy czyli kosztowałem bank 25-40 PLN (w
    zależności od stawek). Do tego bank nic na mnie zarobił, bo trzymam w
    nim niewielkie środki (akurat tyle aby oprocentowanie zniwelowało opłatę
    za kartę).

    Gdzie tutaj jest zysk banku ? Jak długo można prowadzić taką politykę ?

    --
    Mithos

  • 22. Data: 2009-05-24 16:33:08
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Maj, 07:39, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    > Z tego co pamietam, to srednio 2,5 zl za wyplate mozna liczyc. Jednym
    > slowem na kazdej obcej, platnej wyplacie, bank cos tam zarabia. W
    > przypadku oplaty procentowej, sa to bardzo duze pieniadze.
    > Czyli tak - Alior doplaca i to niezle. Z drugiej strony nie ponosi oplat
    > za wystawienie wlasnych maszyn.

    Dzięki. Z powyższego wynika, że jestem strasznie deficytowym klientem
    dla Aliora.

  • 23. Data: 2009-05-24 16:36:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Dzięki. Z powyższego wynika, że jestem strasznie deficytowym klientem
    > dla Aliora.

    Ja również, więc albo pewnie z czasem oferta Aliora się zmieni albo
    wprowadzą jakieś ograniczenia.

    --
    Mithos

  • 24. Data: 2009-05-24 16:36:40
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Maj, 18:14, "donald" <d...@k...corporation.pl> wrote:

> [...]
    > praca kasierki, ochroniaza, czy skarbiec?
    > Dlaczego w odziale wyplata jest za darmo? Czyvby bankomat byl drozszy niz
    > caly budynek banku wraz z pracownikami?
    > Czy teraz wreszcie widac, jak banki okradaja ludzi w Polsce?
    > Bankomat to zolty wynalazek dla banku a nie dla klienta! To ograniczenie
    > kosztow nieomal o 99% a w Polsce wy jeszcze za to placicie i zastanawiacie
    > sie ile faktycznie to kosztuje... bo co? Bo nie chcecie by bank ponosil
    > wiekszych kosztow? Czy moze boicie sie, ze zbankrutuje?
    > A czy bank martwi sie rownie troskliwoe o wasze pieniadze?

    Mnie osobiście do zadania tego pytania sprowadziła ciekawość. Zyski i
    straty banków to problem ich zarządów, im za to płacą, wiec niech się
    martwią.

  • 25. Data: 2009-05-24 16:39:36
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 24 Maj, 18:29, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > zależności od stawek). Do tego bank nic na mnie zarobił, bo trzymam w
    > nim niewielkie środki (akurat tyle aby oprocentowanie zniwelowało opłatę

    Ja w maju miałem znacznie więcej wypłat. Kiedyś ten dobrobyt się
    skonczy.

  • 26. Data: 2009-05-24 21:42:39
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    donald <d...@k...corporation.pl> wrote:
    > To dlaczego go okradaja na kazdym kroku?
    > Powiedz mi ile wynosi poniesiony koszt przez bank z:
    > utrzymanie konta
    > utrzymanie karty debetowej/kredytowej?
    > ile kosztuje ban przelew?

    Jakie to ma znaczenie? Koszt sam w sobie nie ma żadnego znaczenia.

    Cenę usługi sprzedawca ustala taką by (cena-koszt) razy ilość osób
    skłonnych kupić po danej cenie była jak najwyższa. Nie ma to nic
    wspólnego ze złodziejstwem, słyszałeś może o czymś takim jak zysk (też
    na "z" ale to zupełnie inne pojęcie).

  • 27. Data: 2009-05-24 22:01:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "donald" YjeSl.77628$0...@n...ams2

    > To dlaczego go okradaja na kazdym kroku?

    Bo częściej nie potrafią -- pracownicy banków to tylko ludzie... ;)

    > Powiedz mi ile wynosi poniesiony koszt przez bank z:
    > utrzymanie konta

    -- wielkość ta leży poza możliwościami urządzeń pomiarowych

    > utrzymanie karty debetowej/kredytowej?

    -- niewiele więcej, ale nadal nie można tego policzyć
    (to jak z żarówką jednowatową -- niby energię ciągnie,
    ale licznikiem nie kręci)

    > ile kosztuje ban przelew?

    -- nie wiem (pewnie płacą jakimś ryczałtem)

    > Jesli np. w UK to wdszystko jest za darmo,

    -- ale to protestanci, bezBożnicy; z nami ich równasz?!

    > to skad roznice cenowe w Polsce? Bo jeszcze jedna kwote dla wszystkich bym
    zrozumial, ale eroznice i to idace nieraz w 100%... czy
    > to nie zlodziejstwo?

    100%? Zazwyczaj takie są ,,różnice'' pomiędzy czymś i zerem. ;)

    x/(x-0)=1=100% ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Teraz mnie wschody i zachody Słońca nie budzą. :)
    Budzi mnie ból pleców, ból kolan, świst w uszach...
    Ale nadal to gadzie życie -- czekam na Słońce, na wysoką temperaturę,
    na niską wilgotność, na wycieczki... Na to, aby wreszcie upuścić nieco
    nawisu szmalowego, który mi stale rośnie i rośnie... ;)

  • 28. Data: 2009-05-24 23:28:43
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Miernik" <p...@p...miernik.name> wrote in message

    > Jakie to ma znaczenie? Koszt sam w sobie nie ma żadnego znaczenia.

    Ma decydujacy bo ty go ponosisz.

> [...]
    > skłonnych kupić po danej cenie była jak najwyższa. Nie ma to nic
    > wspólnego ze złodziejstwem, słyszałeś może o czymś takim jak zysk (też

    Zysk a zlodziejstwo to co innego, jesli byl by panstwowy bank w ktorym jasno
    i wyraznie napisane by bylo co i dlaczego to sie zgodze, ale jesli na
    wszystko istnieje zlota sekwencja "tajemnica bankowa" to cos ktos chce
    ukryc.
    W UK to rzad wymogl na bankach by wszystko zwiazane z prowadzeniem rachunku
    a szczegolne z pieniedzmi obywatela bylo dla obywatela jasne i przejrzyste -
    czy to problem w Poslce?
    Zrozum, ja bym sobie zyczyl tylko uczciwosci bankowej nic wiecej.
    Problem w tym ze tak naprawde nie masz wyboru. Niby masz tych bankow w
    Polsce jak lodu w zimie, ale czy faktycznie masz wybor? To samo z
    telekomunikacja, jaki masz wybor...
    Ja nie mam konta w Polsce i miec nie zamierzam, ale wiem, ze jak bym
    potrzebowal (nie zawsze gotowka sie da wszystko zalatwic) to bede musial za
    to placic haracz i to mi sie nie podoba. Bo nawet nie wiem za co place.
    A jak nie wiem za co place to na 100% jestem rabany po kieszeni.

  • 29. Data: 2009-05-24 23:30:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Miernik" 2...@t...local

> [...]
    > skłonnych kupić po danej cenie była jak najwyższa. Nie ma to nic
    > wspólnego ze złodziejstwem, słyszałeś może o czymś takim jak zysk (też

    Złodziejstwo (niby od czynienia zła) oznacza zabieranie po kryjomu,
    ukradkiem -- czyli takie zabieranie, o którym krzywdzony :) nie wie
    w czasie, gdy jest krzywdzony.

    Banki czasami rabują, nie tylko kradną. :) Czyi zabierają za
    wiedzą, ale wbrew woli klienta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2009-05-25 21:29:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pmlb" RKkSl.17318$z...@n...ams2

    > Problem w tym ze tak naprawde nie masz wyboru. Niby masz tych bankow w Polsce jak
    lodu w zimie, ale czy faktycznie masz wybor?

    Ja nie narzekam. :) Banków ci u nas dostatek. :)

    > To samo z telekomunikacja, jaki masz wybor...

    Nie mam żadnego -- telekomunikacja dla mnie nie istnieje. :)
    Telekomunikacja to koszmar, z którego się zbudziłem. :)
    Oby już mnie ten koszmarny sen nie nawiedzał nigdy a szefostwo
    telekomunikacji oby poszło z przysłowiowymi torbami. :)

    Korzystam z Plusa i z Tlenofonu. :)

    Obok telekomunikacji odbija się mi niesmacznie sklep, w którym
    kupiłem gówno :) (przepraszam za słowo 'sklep') AMT z etykietą
    'przetwornica' czy 'konwerter' oraz hurtownia (przepraszam
    za słowo 'hurtownia') Popularna, w której też kupiłem gówno,
    ale z etykietą 'grzałka do pralki'...

    W ostatnim z tych miejsc odmówiono przyjęcia reklamacji ode mnie
    (na nieszczęście mam dowód tego, że tam byłem -- i to jaki!!!)
    a w przedostatnim reklamację przyjęto i jest ona rozpatrywana
    bezskutecznie gdzieś od 21 kwietnia br... :)

    Na wszelki wypadek podaję adresy tych dwóch kloak:

    AMT, Alicja Riliszkis
    15-157 Białystok
    ul. Jutrzenki 14
    Sklep w galerii Kwadrat
    15-113 Białystok
    ul. Gen. Wł. Andersa 38

    PHU Popularna
    Barbara Popławska
    02-472 Warszawa
    ul. Popularna 18
    Hurtownia Białystok
    15-463 Białystok
    ul. Czysta 12

    > Ja nie mam konta w Polsce i miec nie zamierzam,

    A ja mam całą masę, choć się ewakuuję co jakiś czas z jakiegoś. :)
    Na oku mam bank Volkswagena, ale że nie mam takiego samochodu, więc...
    Nordea (jak czytam) nie szanuje Marka Belki, więc...

    > ale wiem, ze jak bym potrzebowal (nie zawsze gotowka sie da wszystko zalatwic)

    Nie zawsze. Prawie zawsze można prawie wszystko załatwić gotówką
    i rozumem. :) (zawsze i wszystko poza załatwieniem odroczenia
    ostatecznego spotkania ze swoim Stwórcą)

    > to bede musial za to placic haracz i to mi sie nie podoba. Bo nawet nie wiem za co
    place.
    > A jak nie wiem za co place to na 100% jestem rabany po kieszeni.

    No tak -- bo coś stanowi zawsze 100% tego czegoś. ;)
    To już raz opisałem ,,naukowo'' na tej grupie. :)

    -=-

    Dochodzę (nie mylić z orgazmem -- proszę) do wniosku, że Polacy źle
    czują się w swojej nowej (IV, III czy VI lub V -- nie wiem) Ojczyźnie
    i najchętniej przywitaliby kolejne rozbiory oraz podzieliliby wszystkich
    ludzi dookoła siebie na ,,nas'' i na ,,onich''. ;) Oczywiście stawianie
    oporu ,,onim'' byłoby kool, a współpraca z ,,onimi'' byłaby zbrodnią
    narodową -- nawet lekarz, leczący uczciwie zwykłych ludzi (nawet dzieci)
    byłby przeklinanym i piętnowanym TW, gdyby leczył uczciwie :) w czasie
    takiego kolejnego rozbioru, okupacji czy czasu innej PRLi... (bo przeca
    to by była porządna praca dla okupanta, czyli haniebna kolaboracja)

    Porządny i kochany przez naród byłby jedynie pijaczek sączący pyfko
    lub chlający siarkę marki wino i bredzący w porywach otrzeźwienia
    o walce z ,,onimi''...

    BTW... Któregoś razu podpełz do mnie jakiś pijak w sklepie i mamrotał
    coś o tym, że ,,on nie Piecia i mi nie daruje''... Ponieważ nie miałem
    ochoty na kąpiel (a mógł mnie po prostu obrzygać) starałem się jakoś
    odejść z pola jego rażenia i nawet poprosiłem obsługantkę w sklepie
    o wezwanie policji lub ochraniarza... Obsługantka patrzyła na mnie
    jak na zbrodniarza, :) który chce zamordować poczciwego i kochanego
    pijaczka... :)

    Od dawna w tym sklepie nie robię zakupów -- taniej mam w innych...
    No... I z tych innych sklepów mogę pójść do domu z torbami bezpłatnymi. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'