  • 1. Data: 2009-05-21 08:51:40
    Temat: Koszt wypłaty z bankomatu dla banku
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    Co chwila któryś z banków podnosi opłaty za wypłaty z obcych
    bankomatów. Czy ktoś na grupie orientuje się, jaki to jest koszt dla
    banku, jesli klient wypłaca pieniądze z obcego ATM-u ?

  • 2. Data: 2009-05-21 11:00:40
    Temat: Re: Koszt wypłaty z bankomatu dla banku
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 21 Maj, 10:51, szczurwa <s...@g...com> wrote:
    > Co chwila któryś z banków podnosi opłaty za wypłaty z obcych
    > bankomatów. Czy ktoś na grupie orientuje się, jaki to jest koszt dla
    > banku, jesli klient wypłaca pieniądze z obcego ATM-u ?

    Nie wiem, ale koszt utrzymania i wlasnej sieci rowniez zapewne sporo
    kosztuje - calkiem mozliwe, ze przeliczajac na koszt pojedynczej
    transakcji w bankomacie wlasnym i obcym, moze byc to zblizone.

  • 3. Data: 2009-05-21 11:13:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    kosztuje - calkiem mozliwe, ze przeliczajac na koszt pojedynczej
    transakcji w bankomacie wlasnym i obcym, moze byc to zblizone.

    Ale mając własną sieć banki zarabiaja równiez na wypłacajacych spoza
    sieci;))
    No i dodatkowo posiadanie własnej sieci to argument dla zakłądających konto.
    Nawet Skoki własna siec uruchomiły i jest już ona chyba jedną z większych
    pod względem liczby bankomatów

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-05-21 11:15:29
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Nie wiem, ale koszt utrzymania i wlasnej sieci rowniez zapewne sporo
    > kosztuje - calkiem mozliwe, ze przeliczajac na koszt pojedynczej
    > transakcji w bankomacie wlasnym i obcym, moze byc to zblizone.

    Wydaje mi się też, że te koszty są coraz większe w przeliczeniu na
    transakcję, bo jednak coraz więcej osób przekonuje się do KK i przelewów,
    przez co odwiedza bankomat zdecydowanie rzadziej niż 5-10 lat temu. Coraz
    więcej bonusów przy płatnościach kartami, więcej miejsc gdzie można
    realizować te płatności i gotówka przestaje być niezbędna. A jednak
    bankomatów jest całkiem sporo i tym samym koszty ich utrzymania rosną w
    przeliczeniu na transakcję.

  • 5. Data: 2009-05-21 11:32:22
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik szczurwa napisał:
    > Co chwila któryś z banków podnosi opłaty za wypłaty z obcych
    > bankomatów. Czy ktoś na grupie orientuje się, jaki to jest koszt dla
    > banku, jesli klient wypłaca pieniądze z obcego ATM-u ?

    Jeśli chodzi o wypłaty w .pl to bodajże ryczałtowo ok. 4-5 PLN (tak się
    mi kojarzy z postów z lat minionych) ale żadnej oficjalnej wiedzy nie
    posiadam. W każdym bądź razie prowizje typu x% min y PLN czy x% + y PLN
    gdy y jest "w okolicach" 4-5 PLN są najprawdopodobniej legalnym rozbojem
    w biały dzień, czarną noc i kiedykolwiek indziej ;-(.

    Przemek

  • 6. Data: 2009-05-21 12:15:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:gv3e49$63r$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > gdy y jest "w okolicach" 4-5 PLN są najprawdopodobniej legalnym rozbojem w
    > biały dzień, czarną noc i kiedykolwiek indziej ;-(.

    Ale banki to nie instytucje charytatywne i póki co nie ma jeszcze obbowiazku
    korzystać z ich usług;))
    A że chcą zarabiać to chyba oczywiste
    A oferta jest jeszcze na tyle zróznicowana że można znależć bank z darmowym
    konte, mozna mieć darmowa kartę i znależć bank z darmowymi wypłatami z
    bankomatów

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-05-21 12:35:09
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Oczywiście: najem marmurka, budowa lady, komputer, sejf i płaca kasjerki są za
    darmo...
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-05-21 12:45:59
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 21 Maj, 14:15, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > konte, mozna mieć darmowa kartę i znależć bank z darmowymi wypłatami z

    Autorowi chodzilo o koszt transakcji jakim obciazaja wlasciciele
    bankomatow banki klientow korzystajacych z ich maszyn.

    Juz moj wpis byl nie na temat, bo dotyczyl jedynie zwrocenia uwagi, ze
    koszt wlasny banku dla wlasnych bankomatow moze byc zblizony lub nawet
    wyzszy.

    Ceny dla klienta sa w tym nieistotne.

  • 9. Data: 2009-05-21 12:52:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kris" gv3d0h$3j3$...@n...onet.pl

    > No i dodatkowo posiadanie własnej sieci to argument dla zakłądających konto.

    Dla mnie najlepiej wypada Polbank -- nie ma swoich bankomatów
    poza placówkami, ale wiem, że Eurobankowe bankomaty są wszędzie
    tam gdzie, są galerie, tak więc jeśli szukam makulatury w obcym
    mieście, mogę jej szukać w galeriach, a pobieranie z Polbankowych
    kont w Eurobankowych bankomatach jest dla mnie bezpłatne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2009-05-21 13:08:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" gv3hpj$80s$...@n...wp.pl

> [...]

    -----

    > Ale banki to nie instytucje charytatywne i póki co nie ma jeszcze obbowiazku

    -=-

    Wobec tych kosztów, bankomaty prawie nic nie kosztują. :)

    Podobnie z robotami w fabrykach -- jeden robot, dzielnie (czy mnożnie)
    wykonujący pracę robotnika, kosztuje tyle, co pół roku tegoż robotnika. :)
    A pracować może taki robot tak długo, aż się zepsuje -- jak mi powiedziano. ;)
    (czyli do czasu, aż przestanie być potrzebny, aż go zastąpi robot nowszej generacji)

    BTW -- właśnie kończy się wystawa robotyki w Poznaniu. :)

    Jako mały chłopiec nie godziłem się z podziałem społeczeństwa na robotników
    i ,,szlachtę'' i powiedziałem Bogu, że jak dorosnę, :) ten stan rzeczy ma
    ulec zmianie. Ten stan, to nie znaczy moje upodobanie, ale podział na
    robotników i szlachtę zażywającą rozkoszy życia.

    Bóg wysłuchał, choć ja, mogąc należeć do szlachty, wolałem życie niemal kloszarda.

    -=-

    A roboty wyglądają pięknie. :) Wykonują prace bez macierzystych,
    bez strajków, bez marudzenia... Są tylko robotami i automatami.

    W tym roku pogoda (wilgoć i niska temperatura) oraz wysokie koszty
    noclegowania w Poznaniu uniemożliwiły mi odwiedzenie tej wystawy,
    ale może za rok... :)

    -=-

    Bankomat w zestawieniu z kasjerką jest niemal za free.
    Nie myli się, nie męczy, nie kradnie (ponoć te mBankowe
    nie kradły samodzielnie, ale pomagali im ludzie -- ludzie
    są dziwni i nieodpowiedzialni) nie choruje (co najwyżej
    psuje się, a i to rzadko) nie rości pretensji...

    Kasjerce trzeba dać krzesło i długopis -- wraz z całą resztą.
    Pensję, osłony socjalne, emeryturę itd...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'