  • 51. Data: 2020-04-21 18:58:58
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Dawid Rutkowski napisał(a) w wiadomości: ...
    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 20:40:05 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    >A które były nieprzestrzegane (a szczególnie masowo)?

    Zakaz poruszania się dzieci poniżej lat 7 bez opiekuna
    na "drodze". Na wsiach, w mniejszych miastach. Bawiły się,
    do 1. klasy chodziły same.

    https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1429358,dziec
    ko-na-chodniku-wykroczenie-mandat.html

    "...do 1 stycznia 1972 r. (wtedy wszedł w życie kodeks wykroczeń)
    obowiązywał art. 24 pkt 1 ustawy o bezpieczeństwie i porządku
    ruchu na drogach publicznych (Dz.U. z 1961 r. nr 53, poz. 295).
    Przepis ten wyraźnie wskazywał, że grzywna grozi osobie
    zobowiązanej do sprawowania pieczy nad nieletnim do lat 7,
    która pozostawia go bez opieki na drodze (ulicy)."

    Po 1972 też nie był. Niedawno wykorzystywany do karania
    rodziców zostawiających dziecko w samochodzie na parkingu
    - bo parking to "droga".

    Arek

  • 52. Data: 2020-04-21 20:32:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> writes:

    > Interes w zaniżaniu dla władzy jest jasny (propaganda i odmrożenie
    > części gospodarki). Chęć odmłodzenia populacji chyba nie (elektorat).
    > Lecz jaki interes mogą mieć szpitale?

    A czemu miałyby mieć?
    Brak testów wystarczy.
    Poza tym powinno się robić testy IgG na losowej próbce ludzi - to dałoby
    obraz statystyczny (zakładając dobrą pewność wyników oraz to, że
    przejście zakażenia daje obecność przeciwciał).

    > O tym, że grypa świńska była częstsza słyszałem z wiarygodnego
    > żródła - szpital na płn. Mazowszu - po wysłaniu próbek dostał takie
    > wyniki. Nie 90% ale >50% świńska.

    Tak czy owak, podejrzewam że większość przypadków pH1N1 nie była
    zgłaszana nigdzie, ze względu na lekki przebieg.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 53. Data: 2020-04-21 20:41:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Z tego zbioru oceniami ilu przeszło bezobjawowo, a ilu z powikłaniami.

    No a skąd weźmiesz tych zakażonych bez objawów? Bez testów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 54. Data: 2020-04-21 20:49:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2020 o 18:58, Arek pisze:

> [...]
    > zobowiązanej do sprawowania pieczy nad nieletnim do lat 7,
    > która pozostawia go bez opieki na drodze (ulicy)."

    Art. 43.1 PoRD mówi, że "Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z
    drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10
    lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania. Przepis nie dotyczy drogi tylko
    dla pieszych". Ponieważ art. 89 kw jest w Rozdziale "Wykroczenia
    przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji", więc cokolwiek
    kontrowersyjnym wydaje mi się próbowanie rozpatrywania takiego
    wykroczenia w oderwaniu od przepisów to normujących. Choć faktycznie
    niezbyt zgrabnie to ujęto i powinno tam być gdzieś "w brew przepisom
    ustawy", albo podobny zwrot, bo inaczej mamy ustawę zezwalającą i inną
    jednocześnie uznającą to za wykroczenie.

    > Po 1972 też nie był. Niedawno wykorzystywany do karania
    > rodziców zostawiających dziecko w samochodzie na parkingu
    > - bo parking to "droga".

    Napiszesz, kto wpadł na taki pomysł? Parking drogą jest, ale idąc tym
    tokiem rozumowania, to dziecko nie mogłoby nie tylko zostać w
    samochodzie, ale nawet jechać w autobusie, który wszak jedzie przeważnie
    po drodze. Dość kontrowersyjna koncepcja.

    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2020-04-21 21:10:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Bo niestety liczyć na to, że
    > ludzie będą rozsądni, ogólnie nie należy :(

    Trzeba edukować. Jeśli ludzie będą wiedzieli, że to im się opłaca, to
    "będą rozsądni". Jeśli nie, to nic ich nie zmusi.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 56. Data: 2020-04-21 21:12:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > W RP Policja
    > boi się wszystkiego.

    Nie. W RP policja boi się tych, którzy powinni bać się policji,
    natomiast uczciwe społeczeństwo boi się policji, chociaż wcale nie
    powinno tak być.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 57. Data: 2020-04-21 21:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Jońca napisał:

    >Zakaz poruszania się dzieci poniżej lat 7 bez opiekuna
    >na "drodze". Na wsiach, w mniejszych miastach. Bawiły się,

    Owszem, na wsiach sie bawily, biegaly ... glowy nie dam, ale w miescie
    tez chyba biegalem po osiedlach i ulicach..

    >do 1. klasy chodziły same.

    Ale 1 klasa to bylo juz 7 lat, no moze niekoniecznie ukonczone.

> [...]
    >zobowiązanej do sprawowania pieczy nad nieletnim do lat 7,
    >która pozostawia go bez opieki na drodze (ulicy)."

    I chyba zamysl byl taki, zeby samo do szkoly chodzilo, bo niby z kim
    mialoby chodzic ?

    J.

  • 58. Data: 2020-04-21 23:33:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Apr 2020 20:41:13 +0200, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > No a skąd weźmiesz tych zakażonych bez objawów? Bez testów.

    Ale czemu bez testów, skoro testuje się?
    Bez testów to ja możliwości nie widzę.
    Ale te 80% oszacowano na podstawie wykonywanych testów.

  • 59. Data: 2020-04-22 08:23:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozpędzić to towarzycho wzajemnej adoracji na cztery wiatry.

    -----

  • 60. Data: 2020-04-22 15:38:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >Ale czemu bez testów, skoro testuje się?
    >Bez testów to ja możliwości nie widzę.
    >Ale te 80% oszacowano na podstawie wykonywanych testów.

    Chyba w rzadzie.
    Jesli brakuje testow/czasu dla powaznie chorych i podejrzanych, to kto
    sprawdzi bezobjawowca ?
    Prosze sie zamknac w kwarantannie i czekac.

    Byl ten internat w Szczecinie, gdzie ponoc wszystkich przetestowano i
    wirusa nie wykryto.

    Jest szkola pozarnictwa, gdzie wszytkich przetestowano i wykryto
    wirusa u ok 50 osob - to bedzie mozna zobaczyc ilu przechodzi
    bezobjawowo.

    J.