    From: Piotr Jednorog <p...@w...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Date: Wed, 22 Jan 2003 11:18:07 +0100

    Witam!
    Studiuje w Niemczech, wiec postanowilem zalozyc sobie tutaj konto.
    Jako chyba jedyny bank w Niemczech, Advance Bank, zaklada konta bez
    koniecznosci posiadania stalego zameldowania w Niemczech.
    Wyslalem do nich kwity i oczekiwalem spokojenie na potwierdzenie
    otwarcia rachunku i EC-karte. Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy odpisano
    mi ze po wykazaniu przez _kilka_pierwszych_miesiecy_ obrotow na koncie
    dopiero wtedy moge wnioskowac o wydanie podstawowej EC-karty!
    Dodam ze we wniosku bylo juz standardowo zaznaczone ze wnioskuje o
    wydanie karty.

    W Polsce jest chyba dokladnie odwrotnie. Mam konta w mBanku i Lukasie,
    na ich podstawie moge tylko powiedziec ze w PL zeby tylko przytrzymac
    klienta wydaja bez zadnej laski VE. W Niemczech widac inaczej to
    funkcjonuje. Bank widocznie nie chce ryzykowac kilku centow na
    wyrobienie karty dla niepewnego klienta... ehhh... a mowia z Polska jest
    zacofana... :)))

    Pozdrawiam
    Piotr Jednorog