    From: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto + karta w Niemczech (refleksje) - dlugie
    Date: Wed, 22 Jan 2003 00:59:06 -0000

    .
    > Jak nie jestes meldowany w SCHUFIE to na dzien dobry dostajesz jeszcze
    > dispokredit (2000 DM) bez pytania o zgode czy cokolwiek.
    >
    > To wszystko. Gruß aus Gorzow
    >
    > Rafal Brandt

    Pod warunkiem ze to nie Sparkasse. Choc duzo zalezalo od oddzialu,
    tam gdzie ja mialem konto obowiazywala zasada zero kredytu (albo debetu)
    dla obcokrajowcow. Nawet nieduze zminusowanie konta (u mnie -7 DM
    na jeden dzien) spowodowalo cofniecie przelewu ktory powodowal zrobienie
    debetu (co wiazalo sie z potraceniem 16 DM , 8 DM dla
    Sparkasse i 8 DM dla banku gdzie ten przelew szedl) oraz natychmiastowym
    wprowadzeniem miesiecznej oplaty za konto w wysokosci ok 9 DM.

    Ale wystarczylo przejechac kilka przystankow do innego
    oddzialu i ci co tam mieli konta bez problemow robili debeciki do 1000DM.

    pozdrowienia
    MarcinP