eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Konto firmowe w UK
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 11. Data: 2016-02-21 14:09:39
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-21 o 12:52, Marek pisze:
    > On Sun, 21 Feb 2016 09:49:53 +0100, Liwiusz
    > <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >> Ale jak chcesz tam prowadzić działalność, mieszkając w Polsce?
    > Przecież
    >> to będzie fikcja, a za 10 lat obudzisz się z długami u polskiego
    > fiskusa
    >> i ZUS...
    >
    > Może miał na myśli działalność w formie spółki prawa handlowego. Wtedy
    > problemu "z zamieszkaniem" nie ma.
    > Jeśli już wyprowadzać działalność to jedynie w formie spółek.
    >


    dokładnie, chodziło o spółkę z oo w wersji Ltd.

    a.


  • 12. Data: 2016-02-21 14:11:04
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-21 o 09:49, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2016-02-20 o 21:54, Artur Miller pisze:
    >> ello,
    >>
    >> wygląda na to, że obecna "władza" pomaga przedsiębiorcom i pomogła
    >> również mi. pomogła w podjęciu decyzji o wyprowadzeniu biznesu z Polski.
    >> z uwagi na brak barier językowych i przyjazność tamtejszego rządu w
    >> stosunku do tych, którzy płacą tam podatki, wybór padł na UK.
    >>
    >> stąd pytanie - czy któryś bank mający w Polsce oddział jest w stanie
    >> pomóc w załatwianiu formalności związanych z założeniem konta
    >> potrzebnego do prowadzenia działalności gospodarczej w UK? obecnie po
    >> prostu nie chce mi się tam jechać, wolę załatwić wszystko co można z PL.
    >
    > Ale jak chcesz tam prowadzić działalność, mieszkając w Polsce? Przecież
    > to będzie fikcja, a za 10 lat obudzisz się z długami u polskiego fiskusa
    > i ZUS...
    >
    > W skrócie: jeśli mieszkasz w Polsce, a nie UK, to w Polsce prowadzisz
    > działalność, bez względu na to w jakim egzotycznym kraju ją sobie
    > (jeszcze) zarejestrujesz.
    >

    jak już wspomniałem poniżej, chodzi o osobę prawną, nie fizyczną.

    a.


  • 13. Data: 2016-02-21 14:14:22
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: W <w...@w...pl>

    Marek wystukał, co następuje:

    > On 21 Feb 2016 09:53:20 GMT, W <w...@w...pl> wrote:
    >> Z ciekawości (naszło mnie czysto teoretycznie ze względu na powyższe)
    >> casus taki: własne DG, jedyny kontrachent to firma z USA, mieszkam w
    >> domu rodzinnym i właściwie oficjalnie nie płacę rachunków (dorzucam
    >> się do wspólnego), nie mam na siebie umów, etc. - jak ten fiskus
    >> dojdzie do tego, że "mieszkam w Polsce"? :>
    >
    > Po meldunku?

    ...który miał być zniesiony w tym roku tak właściwie, aktualnie za 2 lata,
    chociaż mam wrażenie, że to jakoś jednak nie nastąpi...
    "W 2015 roku po raz kolejny znowelizowana ustawa (Dz. U. z 2015 r. Nr 0,
    poz. 1337) przewidywała, że obowiązek meldunkowy ma zostać zniesiony 1
    stycznia 2018 roku. Po wyborach parlamentarnych w tym samym roku nowy
    wiceminister spraw wewnętrznych zapowiedział, że obowiązek meldunkowy nie
    zostanie zniesiony ,,żeby obywatele zamieszkali w Polsce mieli zameldowanie i
    żeby było wiadomo, gdzie ich szukać, jeżeli zachodzi taka potrzeba"[21]."

    Tak czy siak - wymeldowanie? Ustalanie "gdzie kogo szukać" może być ciut
    karkołomne.


  • 14. Data: 2016-02-21 19:18:09
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: k...@g...com

    On Sunday, February 21, 2016 at 5:10:42 AM UTC-5, gral wrote:

    > Konta osobiste też można w ten sposób zakładać? Czy tylko firmowe?

    Osobiste również. Trzeba tylko powiedziec, że się niby tam wyjeżdza (nie sprawdzają i
    tak tego...) i zaladają konta.

    Na stronie citibanku są wszystkie informacje.


  • 15. Data: 2016-02-21 21:34:58
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Meldunek meldunkiem, ale czy wyjazdu "na stałe" (czy tam na ile) nie należy nadal
    gdzieś zgłosić?


    -----
    > po czym?


  • 16. Data: 2016-02-21 21:36:02
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jakie sa koszty stałe prowadzenia takiego rachunku?


    -----
    > Osobiste również.
    > Trzeba tylko powiedziec, że się niby tam wyjeżdza i zaladają konta.


  • 17. Data: 2016-02-21 23:23:09
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-21 o 14:09, Artur Miller pisze:

    >>> Ale jak chcesz tam prowadzić działalność, mieszkając w Polsce?
    >> PrzecieĹź
    >>> to będzie fikcja, a za 10 lat obudzisz się z długami u polskiego
    >> fiskusa
    >>> i ZUS...
    >>
    >> Może miał na myśli działalność w formie spółki prawa
    >> handlowego. Wtedy
    >> problemu "z zamieszkaniem" nie ma.
    >> Jeśli już wyprowadzać działalność to jedynie w formie spółek.
    >
    > dokładnie, chodziło o spółkę z oo w wersji Ltd.

    To niewiele zmienia.
    Jak będzie zarejestrowane w GB a działalność będzie prowadzić tutaj,
    to tak samo będzie można coś znaleźć, żeby utopić firmę - zwłaszcza
    teraz w dobie VAT-UE i VAT-27.


  • 18. Data: 2016-02-22 08:14:53
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-21 o 14:09, Artur Miller pisze:
    > W dniu 2016-02-21 o 12:52, Marek pisze:
    >> On Sun, 21 Feb 2016 09:49:53 +0100, Liwiusz
    >> <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >>> Ale jak chcesz tam prowadzić działalność, mieszkając w Polsce?
    >> Przecież
    >>> to będzie fikcja, a za 10 lat obudzisz się z długami u polskiego
    >> fiskusa
    >>> i ZUS...
    >>
    >> Może miał na myśli działalność w formie spółki prawa handlowego. Wtedy
    >> problemu "z zamieszkaniem" nie ma.
    >> Jeśli już wyprowadzać działalność to jedynie w formie spółek.
    >>
    >
    >
    > dokładnie, chodziło o spółkę z oo w wersji Ltd.

    No to też klops. Trzeba otworzyć oddział tej spółki w Polsce, dodatkowo
    opodatkowywać dywidendy z niej wypłacane (bo przecież za darmo nie
    będziesz jej prowadził) itp. Oszczędności czasu i pieniędzy w porównaniu
    do polskiej DG na pewno tu nie ma.

    --
    Liwiusz


  • 19. Data: 2016-02-22 08:31:03
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-22 o 08:14, Liwiusz pisze:
    >>
    >> dokładnie, chodziło o spółkę z oo w wersji Ltd.
    >
    > No to też klops. Trzeba otworzyć oddział tej spółki w Polsce,

    poproszę o podstawę prawną

    a.



  • 20. Data: 2016-02-22 08:59:00
    Temat: Re: Konto firmowe w UK
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-22 o 08:31, Artur Miller pisze:
    > W dniu 2016-02-22 o 08:14, Liwiusz pisze:
    >>>
    >>> dokładnie, chodziło o spółkę z oo w wersji Ltd.
    >>
    >> No to też klops. Trzeba otworzyć oddział tej spółki w Polsce,
    >
    > poproszę o podstawę prawną

    Poczytaj Konwencję o unikaniu podwójnego opodatkowania i poszukaj
    rozwinięcia w Komentarzu OECD do typowej modelowej konwencji o unikaniu
    podwójnego opodatkowania. Wszystko zależy od tego co, i jak będziesz
    robił. Dory doradca podatkowy na pewno odpowie na wszystkie pytania.
    Tylko wciąż nie wiem gdzie tu pole do oszczędności w porównaniu do
    polskiej DG :)

    --
    Liwiusz

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1