  • 1. Data: 2006-05-27 23:20:59
    Temat: Konto dla stowarzyszenia - czy da radę założyć je w mBanku?
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Znajomy założył stowarzyszenie, ma już wpis do KRS, otrzymał REGON a na
    dniach będzie NIP i dlatego teraz przyszła kolej na założenie rachunku w
    banku. Obiecałem mu pomóc bo na grupie już byli tacy, którzy pytali o
    takie rachunki, bądź pomagali je zakładać. Grupę przeszukałem i w jednym
    z postów Wojtek Nawara pisał, że udało się uzyskać zwolnienie z opłat w
    PeKaO. Mamy zamiar też takie pismo napisać, ale szukam jeszcze
    alternatyw. Generalnie w PKO BP "Wspólny cel" jest zdaje się za 16
    złotych (kolega dzwonił do banku), w ING drogo, w BZ WBK po okresie
    promocyjnym (po roku chyba) stawka rośnie o połowę. Zastanawiam się, czy
    dałoby się założyć konto firmowe w mBanku na stowarzyszenie?
    Stowarzyszenie nie ma zarejestrowanej działalności gospodarczej, ale
    NIP-y, REGON-y i te formalne sprawy są, więc zastanawiam się czy
    poszliby na takie coś. Ktoś polecał też rachunek w VW. Ciekaw jestem czy
    udało się komuś założyć w VW albo mBanku.

    K.

  • 2. Data: 2006-05-28 05:58:58
    Od: "jonatan" <j...@w...gazeta.pl>

    Krystek wrote:

    Ciekaw jestem czy udało się komu? założyć w VW albo
    > mBanku.
    >
    > K.

    Stanowczo odradzam mBank. Funkcjonuje coraz gorzej, brak możliwości
    kontaktu z kierownictwem. Jedyny kontakt to płatna mlinia i
    konsultanci moim zdaniem mało operatywni. Polecam INTELIGO.

    jonatan

  • 3. Data: 2006-05-28 08:45:50
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    jonatan napisał:
    > Stanowczo odradzam mBank. Funkcjonuje coraz gorzej, brak możliwości
    > kontaktu z kierownictwem. Jedyny kontakt to płatna mlinia i
    > konsultanci moim zdaniem mało operatywni. Polecam INTELIGO.

    Wiesz, konto w mBanku to ja mam, ale nie firmowe i nie narzekam. Płacić
    za coś, z czego się nie będzie korzystało jest bez sensu a tachunki
    firmowe w innych bankach są wyjątkowo drogie, dlatego spytałem, czy ktoś
    to przerabiał.

    K.

  • 4. Data: 2006-05-28 09:13:13
    Od: Jacek Swiesciak <n...@s...invalid>

    Dnia Sun, 28 May 2006 05:58:58 +0000 (UTC), jonatan napisał(a):

    [po wycięciu bzdetów okazało się, że nic nie napisał]

    Dziecko, ile ty masz latek?

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2006-05-28 09:34:14
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "jonatan" <j...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontaktu z kierownictwem. Jedyny kontakt to płatna mlinia i
    > konsultanci moim zdaniem mało operatywni. Polecam INTELIGO.

    zgadzam sie z jonatanem w 100%.
    przez rok mialem konto firmowe w mbanku
    i w styczniu przenioslem do ING.
    wole zaplaic za obsluge, zeby byc dobrze obsluzonym,
    to co na minus w mbanku to:
    - beznadziejne wyciagi (w ING mam pierwszego dnia nowego miesiaca
    wyciag w PDF - dobrze sformatowany. sa dwie wersje - sam wyciag i wyciag z
    potwierdzeniami)
    - platne przelewy wewnetrzne
    - jezeli potrzebujesz szybko jakiegos potwierdzenia, zaswiadczenia to trzeba
    zamowic na infolinii i czekac,
    czasami nawet dwa tygodnie
    - ograniczona liczba przelewow zdefiniowanych (to byl dla mnie duzy problem,
    teraz moge deifniowac ile chce przelewow)

    mBiznes jest dla kogos kto nie oczekuje po koncie wielkich rzeczy.

    pzdr
    piotrek

  • 6. Data: 2006-05-28 13:16:26
    Od: "lelek" <l...@g...gazeta.pl>

    Czesc

    Tez mam stowarzyszenie , ktore niestety ma male wplywy gdyz glownie opiera
    sie na wolontariacie (czlonkowie-wolontariusze sa zwolnieni z oplat).
    Konto mamy w PKO BP "Wspolny cel" i placimy 14zl miesiecznie, co nas uderza
    sporo po kieszeni ;-(
    W lipcu zeszlego roku przeczesalem chyba cala oferte polskich bankow "w tym
    temacie". mBank, Inteligo nie prowadza kont dla instytucji typu no profit.
    Przynajmniej tak bylo w 2005 roku.
    Najtaniej z "marmurkow" wyszlo PKO BP -14zl raz ING -17zl ale przez pierwsze
    pol roku byla jakas promocja
    Oferte calkowicie bezplatna mial jedynie VW , ale zarzad mi sie nie zgodzil
    ;-(. Teraz zmienilismy zdanie i tam chcemy przeniesc konto...Z tego co wiem
    dostepne jest tylko przez fon, a nie przez net...

    Pozdrawiam

    lelek
    Stowarzyszenie DOBRA SPRAWA

  • 7. Data: 2006-05-28 17:39:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krystek napisał(a):

    > takie rachunki, bądź pomagali je zakładać. Grupę przeszukałem i w jednym
    > z postów Wojtek Nawara pisał, że udało się uzyskać zwolnienie z opłat w
    > PeKaO. Mamy zamiar też takie pismo napisać, ale szukam jeszcze

    Zwolnienie z opłat w Pekao okazało się być zwolnieniem jedynie na rok. W
    zamian musieliśmy się spotkać i wysłuchać pań reklamujących konta
    osobiste i karty płatnicze. Ostatecznie zostaliśmy przy PKO BP Wspólny
    Cel za 14 PLN + 2 PLN za PKO Inteligo.

    W przypadku chęci korzystania z PKO Inteligo uprzedzam na zapisy w KRS
    n/t sposobu reprezentacji w sprawach majątkowych. Jeżeli KRS mówi o
    reprezentacji łącznej, to teoretycznie PKO Inteligo nie powinno zostać
    udostępnione - osoba posiadająca dostęp ma prawo do jednoosobowego
    zarządzania rachunkiem - system PKO Inteligo nie umożliwia dokonywania
    zleceń podpisywanych "na dwie ręce".
    Z kolei system bankowości elektronicznej (który zlecenia na dwie ręce
    udostępnia) dla stowarzyszenia to armata na muchę.

  • 8. Data: 2006-05-28 19:30:09
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Wojciech Nawara napisał:

> [...]
    > zamian musieliśmy się spotkać i wysłuchać pań reklamujących konta
    > osobiste i karty płatnicze. Ostatecznie zostaliśmy przy PKO BP Wspólny

    Dzięki za informację. Coś tak czuję, że i to stowarzyszenie, skłoni się
    ku PKO BP "Wspólny cel". Jeszcze skontaktuję się z mBankiem, bo to
    ostatnia tania alternatywa, ale stowarzyszenie nie ma na razie
    zarejestrowanej działalności gospodarczej, więc pewnie firmowego się nie
    uda.

    Pozdrawiam,

    Krystian

  • 9. Data: 2006-05-28 20:35:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krystek" <k...@p...space.mailbox> wrote in message
    o.chomik...

> [...]
    > ostatnia tania alternatywa, ale stowarzyszenie nie ma na razie
    > zarejestrowanej działalności gospodarczej, więc pewnie firmowego się nie

    Nie chodzi o dzialanosc gospodarcza, ale o cos zupelnie innego...

    mBIZNES konto to wygodny, nowoczesny rachunek firmowy dla osób fizycznych
    prowadzących działalność gospodarczą.
    http://www.mbank.com.pl/oferta/rachunki/mbiznes/info
    rmacje.html

    Czy stowarzyszenie jest osoba fizyczna? ;)

    MK

  • 10. Data: 2006-05-28 23:20:26
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    MK napisał:
    > Nie chodzi o dzialanosc gospodarcza, ale o cos zupelnie innego...
    >
    > mBIZNES konto to wygodny, nowoczesny rachunek firmowy dla osób fizycznych
> [...]

    Heh, faktycznie. Dzięki MK za rozjaśnienie. Przedsiębiorstwa to zdaje
    się obsługują w BRE Banku. Zatem w VW Banku też się nie uda założyć.

    > Czy stowarzyszenie jest osoba fizyczna? ;)

    No nie ;) Pozostaje więc PKO BP. Z banków, które oferują rachunki dla
    stowarzyszeń jest najtańsze.

    Pozdrawiam,

    Krystian