  • 31. Data: 2023-02-08 16:11:56
    Temat: Re: Koniec mamBONUS
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2023 o 23:54, _Master_ pisze:

    > Sztaby fachowców pracują nad tym abyś się czuł dowartościowany Dostępem
    > czy nawet konkretną kwotą w kieszeni.

    Dzięki bankom nie nosimy w kieszeniach ,,konkretnych kwot''...
    Płacimy: plas_stykami, przelewami na telefon, tradycyjnymi przelewami...
    Łatwiej zapanować nad jednym smartfonem -- niż nad makulaturową papugą...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 32. Data: 2023-02-08 16:56:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2023 o 10:55, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]

    Za mleko (chleb?) też trzeba płacić -- co w tym złego?

    > No popatrz, motłochu pisowski, jednak można pisać coś sensownego
    > i tego totalnie nie rozumieć.
    > Oczywiście że klient banku za wszystko zapłaci.
    > Różnica między nami jest jednak jeszcze taka, że to to ty płacisz za moje wisienki.

    :)

    > I tak jak motłochowi pisowskiemu wydaje ci się, że to jednak inni płacą.

    Za wzbogacanie DObajtka, MMorawieckiego, BSzydło -- my płacimy...

    [ale co złego we wzbogacaniu uczciwych ludzi?!

    zapowiedział JKaczyński: ,,nikt nam nie wmówi, że białe jest
    białe a czarne jest czarne'' -- i rzeczywiście nie daje sobie
    dmuchać w kaszę...

    wg BSzydło demografia jest największym polskim problemem -- i co?
    co tydzień gnała jak na skrzydłach do męża, by zwalczać ten problem
    a gdy zobaczyła, że Bóg nie daje jej bezpośrednio, syna swego
    rodzonego dała, aby każdy, kto w nią wierzy...

    MMorawiecki zwalczać miaU gospodarcze mafie, więc tworzy, aby zwalczać...]

    -=-

    Za wszystko płacimy -- tak bądź inaczej. Co złego w płaceniu?
    Ważne, byśmy płacili niską cenę za to, czego potrzebujemy...

    [wkrótce zapłacimy wysoką cenę za koreańską wojnę?
    nasze ;) czołgi i haubice kupione w Korei nigdy nie dotrą na
    polską ziemię, lecz wezmą udział w światowej rozgrywce daleko
    stąd?... Formoza nie łyknie czołgów z uwagi na fortyfikacje
    (sztuczne i naturalne -- od strony kontynentu) oraz wodną ;)
    rozgrywkę wstępną?... ale na półwyspie sprawdzą się doskonale?...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 33. Data: 2023-02-08 17:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Feb 2023 16:11:56 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Dzięki bankom nie nosimy w kieszeniach ,,konkretnych kwot''...
    > Płacimy: plas_stykami, przelewami na telefon, tradycyjnymi przelewami...
    > Łatwiej zapanować nad jednym smartfonem -- niż nad makulaturową papugą...

    Ba .. dawno dawno temu, mozna bylo nosic lekkie bank note'y, zamiast
    ciezkiego złota ...

    Ale to nie w temacie - koledze chyba raczej chodzilo, ze
    "nie beda mi warszawiaki mowily, ze jestem z Polski B.
    Zaplacą na dzieci, na podwyzki - i teraz to ja jestem pan".
    I wyborca jest zadowolony.

    J.

  • 34. Data: 2023-02-08 23:32:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 lut 2023 o 17:13, J.F pisze:

    > Ba .. dawno dawno temu, mozna bylo nosic lekkie bank note'y, zamiast
    > ciezkiego złota ...

    Owszem -- Templariusze (rycerze Boga) na tym poletku położyli
    swe zasługi... Dziś ponoć ich potomkowie budują Szwajcarię...

    > Ale to nie w temacie - koledze chyba raczej chodzilo, ze
    > "nie beda mi warszawiaki mowily, ze jestem z Polski B.
    > Zaplacą na dzieci, na podwyzki - i teraz to ja jestem pan".
    > I wyborca jest zadowolony.

    Być może. Zrozumiałem, że pisze o lekkości wydawania i kredytach...
    lekko --> dużo i niepotrzebnie
    kredyt --> wydawanie cudzego, które jednak ;) kiedyś trzeba spłacić

    Ponoć ludzie łatwiej marnują szmal, płacąc kartami.
    Wg mnie jest odwrotne:
    - płatność kartą niesie oszczędności -- choćby trudniej: dać napiwek;
    dać jałmużnę ,,pod kościołem''; zaokrąglić do pełnych złotówek...
    - bezgotówkowe płacenie niesie trwały ślad -- łatwiej o: kontrolę nad
    wydatkami; refleksję nad swym życiem; życiowe korekty...

    Dostrzegam różnicę pomiędzy '99,99' a '234,88' znacznie szybciej niż
    pomiędzy różnymi banknotami -- wszystkie są papierowe, podobne, zaś
    nominały są zagłuszane masą obrazkową, niekoniecznie wartościową...

    Weźmy dla przykładu stuzłotówkę? -- co ona nam przypomina?
    Zdobycie zamku w Malborku? -- zamek przejęliśmy chyba dzięki Czechom,
    którym zakonnicy zapomnieli ;) zapłacić... Tymczasem banknot sugeruje
    jakąś walną bitwę rozgramiającą zakon raz na jutro... Bitwa było, ale
    nie rozstrzygnęła sporu definitywnie z różnych ;) powodów. Niemal pół
    wieku później zamek trafił pod skrzydełka Korony...

    Walna bitwa była; podczas którejś z kolejnych wojen zamek przejęto;
    część ziem inkorporowano jako Prusy Królewskie do Korony; odebrano
    hołd; po czym pogardzono tak Książęcymi Prusami, jak i Brandenburgią,
    co zaowocowało powstaniem Królestwa Prus i utratą suwerenności...

    Dziś gloryfikujemy Stefana Batorego?!

    -=-

    Wiążąc Batorego z bankami otrzymałem z Googli:
    https://www.batory.org.pl/2022/04/13/europejskie-ban
    ki-dla-ukrainy/

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 35. Data: 2023-02-13 16:06:18
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.02.2023 o 00:00, Marcin Mokrzycki pisze:
> [...]

    Ja na czysto mam talon 400 zł na zakupy w moim ulubionym sklepie. Po
    miesiącu używania karty.
    Ale na razie nie mogę z niej zrezygnować, bo najpierw muszę ją w całości
    spłacić, czyli jeszcze prawie półtora miesiąca. ;)

    > Nie projektuj swoich gównianych zainteresowań na innych.

    Nie rozumiem, o co chodzi z jakimś przeliczaniem zbioru wisienek
    (nicnierobienia w moim przypadku) na roboczogodziny.

    --
    -
    Akarm