  • 1. Data: 2023-02-02 20:12:01
    Temat: Obligacje ROS -6 latki
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Zasugerowałem dziś koledze,
    że może te pińcet plus dla dzieci np. lokować w obligacje ROS (6 letnie)

    Gdzieś tam obiło mi się o oczy że jest limit 6tys/rok/dziecko
    Ale jak to jest ? to trzeba dokupować co miesiąc po te pińcet zeta,
    czy można nabyć jednorazową kwotą np za cały rok ?
    A jeśli można,to co jeśli jego starszy syn konczy 18 lat w połowie roku?

    Pozdro

  • 2. Data: 2023-02-02 20:57:47
    Temat: Re: Obligacje ROS -6 latki
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2023-02-02 o 20:12, Waldek pisze:
> [...]
    > czy można nabyć jednorazową kwotą np za cały rok ?
    > A jeśli można,to co jeśli jego starszy syn konczy 18 lat w połowie roku?

    Dokopalem ...
    Kwota za jaką można nabyć obligacje obliczana jest jako suma
    miesięcznych kwot świadczenia od początku jego przyznania z
    uwzględnieniem kwoty należnej za miesiąc, w którym następuje zakup
    obligacji, pomniejszona o wartość poprzednio zakupionych Rodzinnych
    Obligacji Skarbowych.

    Co rozumiem ze jak dzieciak ma np. 2 lata
    to można by zakupic za kwote za 12*500*2
    A w przypadku tego niespełna 18-latka to chyba
    od początku kiedy zaczął dostawać te pińcet * ilość miesięcy do dzisiaj

    Ale może się myle...

    Pozdro