  • 1. Data: 2023-02-02 15:33:57
    Temat: Re: Mieszkanie Plus. 3,6 tys. zł za 60-metrowe mieszkanie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Feb 2023 14:49:12 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > https://www.money.pl/gospodarka/mieszkanie-plus-3-6-
    tys-zl-za-60-m
    > etrowe-mieszkanie-lokatorzy-w-szoku-6861774035810880
    a.html

    > [po kilo plus dało efekty -- 290 kilourodzin;
    > czy nadal jest to połowa zgonów?]

    Nie zapominajmy o sztandarowym wyczynie misiewiczów jakim był Polski Wał.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-02-02 16:08:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 2 lutego 2023 o 15:33:58 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Nie zapominajmy o sztandarowym wyczynie misiewiczów jakim był Polski Wał.

    Nowy Wał niestety nie "był" - on nadal jest.

    A co chatynki+ - trzeba policzyć, ile by wychodziła rata kredytu za takie mieszkanie.
    Bo tutaj jest to, co Eneuel twardo upierał się nazywać "czynszem".
    Kurtałka, nie miałem pojęcia, a teraz doczytałem - wypisz wymaluj jak w PRL,
    jaruś naprawdę tam pozostał mentalnie i pisiorów reszta też
    (jak to mówił jeden nasz wykładowca, że jego znajomi, w jego wieku,
    wciąż narzekają, że kiedyś to było lepiej, choć byli młodzi w czarnej dupie PRLu - na
    co
    on im zawsze odpowiada, że to dlatego, że byli młodzi, a było naprawdę fatalnie,
    widać starość to naprawdę nie radość - wczoraj widziałem nagłówek, że jakiś 45
    miliarder
    chce sobie przeszczepić ciało 18-latka - w tym mózg...).

    Bo tu są dwie wysokości czynszów - jak w PRLowskich spółdzielniach mieszkaniowych.
    Niższe - w PRL to było "prawo lokatorskie" - kredyt był rozkładany na 99 lat, rata
    płacona
    w czynszu - ale tylko kapitał, odsetki płaciło państwo, 10% wpłaty własnej,
    ale po śmierci mieszkanie wracało w zasoby spółdzielni, i chyba nie było też tego
    można "sprzedać".
    I wyższe - "prawo własnościowe" - kredyt na 40 lat, odsetki też państwo, 20% wpłaty
    własnej,
    ale można było to prawo dziedziczyć i chyba zbywać (nie wiem, rodzice zbyli już w
    XXIw,
    a kredyt - pozostałe 35 lat chyba - spłacili z dwóch pensji dzięki Balcerowiczowi i
    inflacji ;).

    Znając PRL/pisiorów to na pewno rżną ich tam równo na opłatach na utrzymanie części
    wspólnej,
    ale nawet jak to jest 10zł/m^2 (u mnie 3,45) to ma się to nijak do 30 będących spłatą
    kredytu
    na drodze tzw. "dojścia do własności".
    A za media będzie rozliczenie.

    Ale co poradzić, typowy bidak z Krakowa, który nic nie ma i narzeka że 60zł/m^2 za
    mieszkanie
    dla gołodupca to dużo.
    Pewnie wydawało mu się, ze za włażenie w d4 pisiorom będzie mniej. Ale to trzeba
    głębiej wejść ;P

  • 3. Data: 2023-02-02 16:18:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, wie ktoś może, czy tutaj też składamy się na odsetki dla tych niezadowolonych?
    Bo jakby nie liczyć - przy 10k za m^2 mieszkania mamy SAMEGO kapitału:
    - 27,78zł/m^2 na miesiąc przy kredycie na 30 lat
    - 33.33zł/m^2 na miesiąc przy kredycie na 25 lat
    - 41.67zł/m^2 na miesiąc przy kredycie na 20 lat
    więc zapewne mają odsetki 0%.

    Przy RRSO 5% i racie "malejącej" już trzeba dodać drugie 41.67zł/m^2 na miesiąc,
    czyli minimum 30zł/m^2 przy "równej".
    Przy RRSO 10% - a takie są teraz w ofercie banków - dwa razy więcej.

    To tylko w Krakowie potrafią na taki interes narzekać ;>
    Choć już nie pamiętam, czy to w Krakowie mieszkają Szkoci wyrzuceni
    ze Szkocji za skąpstwo - a w Poznaniu Krakusy wyrzuceni z Krakowa za skąpstwo - czy
    odwrotnie ;>

  • 4. Data: 2023-02-02 16:49:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 07:18:26 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > - 27,78zł/m^2 na miesiąc przy kredycie na 30 lat
    > - 33.33zł/m^2 na miesiąc przy kredycie na 25 lat
    > - 41.67zł/m^2 na miesiąc przy kredycie na 20 lat

    Nie mialy byc te mieszkania tansze?

    > Przy RRSO 5% i racie "malejącej" już trzeba dodać drugie 41.67zł/m^2 na miesiąc,
    > czyli minimum 30zł/m^2 przy "równej".
    > Przy RRSO 10% - a takie są teraz w ofercie banków - dwa razy więcej.

    No wlasnie, 10%. Na szczescie trzeba do kredytu "wklad wlasny" :-)

    Czyli razem ~90zl/m, jakies 5400 co miesiąc, plus "czynsz" - woda,
    ogrzewanie, smieci, plus prąd/gaz ...

    J.

  • 5. Data: 2023-02-02 23:56:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 lut 2023 o 16:08, Dawid Rutkowski pisze:

    > A co chatynki+ - trzeba policzyć, ile by wychodziła rata kredytu za takie
    mieszkanie.
    > Bo tutaj jest to, co Eneuel twardo upierał się nazywać "czynszem".

    Nie ja -- tak zwany polski naród...

    czynsz m II, D. -u; lm M. -e, D. -y a. -ów
    świadczenia z tytułu najmu rzeczy, lokali lub z tytułu dzierżawy
    Czynsz dzierżawny, mieszkaniowy, Opłacać, płacić czynsz.
    Uwolnić, zwolnić od czynszu.

    hist. Czynsz wieczny, wieczysty stała opłata za dożywotnie
    użytkowanie gruntu

    niem.

    Wprawdzie niem. [niemowy to wymyśliły?] -- ale to słowo polskiego języka...

    > widać starość to naprawdę nie radość - wczoraj widziałem nagłówek, że jakiś 45
    miliarder
    > chce sobie przeszczepić ciało 18-latka - w tym mózg...).

    Dlaczego nie 18-latki? ;)

> [...]
    XXIw,
    > a kredyt - pozostałe 35 lat chyba - spłacili z dwóch pensji dzięki Balcerowiczowi i

    ZTCP każdym ,,przydziałem'' można było handlować -- więc chyba
    także można było dziedziczyć... (ale może wiem źle!!!)

    > Ale co poradzić, typowy bidak z Krakowa, który nic nie ma i narzeka że 60zł/m^2 za
    mieszkanie
    > dla gołodupca to dużo.

    Gołodupcy modlą się jakoś tak:
    - Boże wszechmogący, spraw, by babcia/dziadek/ciocia/stryjek... umarłO
    a mieszkanie pozostawiło w spadku mnie... Jestem tak: merytoryczny,
    pobożny, cichy, potulny, kochający... Więc tylko mnie się należy...

    Oczywista sama modlitwa na nic -- jeszcze trzeba dodać pracę. :)

    Módl się i pracuj.

    Tedy, pracując, ;) osrywają :) życie tych, którzy zarobiliby na
    swoje, i na ich mieszkanie...

    -=-

    Cudów nie ma [albo są?] -- aby być bogatym, trzeba odrzucić: głupotę,
    korupcję, marnotrawstwo itd... Droga na skróty wyglądać może na
    łatwą, lecz efekty są mizerne...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.comdeflacja

  • 6. Data: 2023-02-03 18:20:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 2 lutego 2023 o 23:56:32 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Dlaczego nie 18-latki? ;)

    Hmm, ale mózg czy ciało 18-latki?
    Bo zależy, w którą stronę kombinujesz.
    Jeśli mózg, to nie, bo pewnie kut*a od 18-latka też chce przeszczepić ;>

    A ciało?
    Kiedyś widziałem taką odpowiedź na pytanie: "co byś zrobił jakbyś był dziewczyną?" -
    "cały dzień bym stał przed lustrem i macał się po cyckach" ;>

    > Oczywista sama modlitwa na nic -- jeszcze trzeba dodać pracę. :)

    "Mam ciocię na Ochocie,
    ciocia ma sklep.
    Kupię pałkę, dam cioci w łeb.
    Jak dobrze cios obliczę
    to po cioci sklep odziedziczę"...

    > Cudów nie ma [albo są?] -- aby być bogatym, trzeba odrzucić: głupotę,
    > korupcję, marnotrawstwo itd... Droga na skróty wyglądać może na
    > łatwą, lecz efekty są mizerne...

    Niestety musi się skończyć wszystko, żeby ci, co na takich głosują, przestali, a ci,
    co nie głosują, poszli głosować.
    Echhh, pamiętam wybory w 1989...

  • 7. Data: 2023-02-04 00:50:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lut 2023 o 18:20, Dawid Rutkowski pisze:

    > Hmm, ale mózg czy ciało 18-latki?

    Jeśli przeszczepi całe ciało -- zostanie dusza? ;)

    > Niestety musi się skończyć wszystko, żeby ci, co na takich głosują, przestali,

    Łatwo naród zmarnować -- trudniej odzyskać.
    Ponad sto lat braku państwa; wojny; powstania; zsyłki; wynarodowianie;
    rusyfikacja -- głównie szlachty, by nie zagrażała garstce bojarów;
    germanizacja; okupacje; PRLa... Tego nie można naprawić ani w 10 minut,
    ani nawet ;) w kwadrans...

    > a ci, co nie głosują, poszli głosować.

    Na kogo?

    > Echhh, pamiętam wybory w 1989...

    Też pamiętam! -- entuzjazm, nadzieja, zaangażowanie...

    -=-

    Miesięczna opłata za własne mieszkanie -- 920 złotych i 14 groszy...
    (nie to, w którym mieszkam, ale 64m^2) Ktoś tu chce wynająć od kogoś
    za 266 złotych... Chyba za dwa dni... 266*15=3990

    -=-

    Choć fryzjerzy (itp.) podczas pandemii nie tworzyli polskiego PKB -- ów
    PKB rósł? Tak więc coś musiało przyspieszyć! Okazuje się, że produkcja
    (choćby pralek?) w Polsce podczas pandemii wzrosła? -- skąd więc
    inflacja?! Co mówią statystyki? -- inflacja podczas pandemii zmalała...
    Skąd więc teraz aż tak wysoka? Kiedy PKB spadał?... 2005 i 2015?...

    https://www.google.com/search?q=pkb+polski&client=op
    era&hs=qJT&sxsrf=AJOqlzXYk5qmJtB8Nz-TrGdmBicLx-EiZQ%
    3A1675463235550&ei=Q4rdY9LpIJD6rgTN_JigAQ&ved=0ahUKE
    wiSl_T3svr8AhUQvYsKHU0-BhQQ4dUDCA8&uact=5&oq=pkb+pol
    ski&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzINCAAQgAQQsQMQRhD7A
    TILCAAQgAQQsQMQgwEyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAE
    IAEMgUIABCABDIFCAAQgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDoKCAAQRxDWB
    BCwAzoKCAAQsQMQgwEQQzoICC4QsQMQgwE6CAgAELEDEIMBOhMIL
    hCABBCxAxCDARDHARDRAxAKOhAILhCDARDHARCxAxDRAxBDOgQIA
    BBDOg0IABCABBCxAxCDARAKOgcIABCABBAKOhAILhCxAxCDARDHA
    RDRAxBDOhEILhCABBCxAxCDARDHARDRAzoLCC4QgAQQxwEQrwE6C
    AgAEIAEELEDOgsIABCABBCxAxDJA0oECEEYAEoECEYYAFCxFVjxJ
    mD9KGgCcAF4AIABlgGIAYAJkgEDNS42mAEAoAEByAEIwAEB&scli
    ent=gws-wiz-serp

    Przedłużenie kredytowych wakacji da kolejną falę inflacyjną?... Jogurt
    w Biedronce już nie po 1.65 zł za 400 g, ale po 1.76 zł za te same 400
    g?...
    Tylko 6%?...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c