  • 1. Data: 2003-08-19 17:31:02
    Temat: Komunizm w bankowości pełną gębą !!!
    Od: "r...@p...onet.pl" <r...@W...onet.pl>

    Jeszcze się nie otrząsnąłem po absurdalnej sytuacji, jaka miała miejsce nie
    dalej jak godzinę temu. Udałem się do najbliższego banku PKO BP ( VII oddział
    w Warszawie, ul. Powstańców Śląskich 1 ) w celu konwersji jednostek
    uczestnictwa w funduszu obligacji PKO/Credit Suisse do funduszu akcji.

    Jakże byłem uradowany, gdy ujrzałem brak kolejki w banku - ot pomyślałem
    sobie, że szybko sprawę załatwię. Niestety pani przy okienku oznajmiła mi, że
    ma kilka zleceń do wpisania i poprosiła bym pojawił się za 20 min. Karnie
    poszedłem do salonu naprzeciwko pooglądać samochody. Równo po 20 min byłem z
    powrotem. Ostatnie wydruki i zaczęto mnie obsługiwać.

    Niestety czar szybkiego załatwienia sprawy prysł po tym jak poproszono mnie o
    dane właściciela rachunku - sam występuję jako pełnomocnik. Musiałem wykonać
    dodatkowy telefon - nr dowodu, PESEL miały pchnąć operacje mocno do przodu.
    Niestety po kilku minutach okazało się, ze potrzebny jest jeszcze rachunek
    bankowy. Telefon nie był potrzebny. Zdeklarowałem się pójść do samochodu gdzie
    akurat mam zapisany numer mojego konta. Po drodze zmokłem no, ale
    skomplikowana operacja bankowa chyliła się ku końcowi - to już 30 min pobytu
    przy okienku.

    Moje dane wpisywane były dokładnie sześć razy &#8211; cóż komputer oraz różnego
    rodzaju &#8222;systemy&#8221; wciąż nie są tym, co panie w średnim wieku lubią
    najbardziej. Byłem jednak wyrozumiały. Nie śpieszyło mi się zbytnio wiec na
    słowa &#8222;system komputerowy pokazuje mi &#8230;&#8230;..&#8221; nie reagowałem ze
    zbytnia
    nerwowością. Po kilku podpisach, ze stertą papierów w ręce zauważyłem w oczach
    pani w okienku napis KONIEC. Była 60 minuta pobytu w banku plus dodatkowe 20
    min w salonie &#8211; z informacji jaką uzyskałem na infolinii taka operacja powinna
    zając nie więcej jak 10 min.

    Niestety to, co stało się w tym momencie było najbardziej absurdalną sytuacją,
    jaką kiedykolwiek widziałem w relacji klient-sprzedawca. Grzecznie oznajmiłem,
    iż teraz chcę dokonać takiej samej operacji, ale tym razem na moim rachunku.
    Reakcja po drugiej stronie okienka była zaskakująca. Pani Anita &#8211; znaliśmy się
    już dobrą godzinkę wiec w myślach mówiliśmy sobie już po imieniu, stwierdziła
    wstając z krzesła, iż ona ma również innych klientów &#8222;na zapleczu&#8221;. Wróci
    do
    mnie jak skończy ich obsługiwać, ewentualnie przyjdzie ktoś inny.

    &#8222;Zaplecze&#8221; zrobiło na mnie onieśmielające wrażenie. Pomyślałem sobie
    &#8211; a czemu
    ja też nie jestem na zapleczu, znów są jacyś lepsi i gorsi a ja jestem wśród
    tych gorszych. Czując respekt do tych &#8222;na zapleczu&#8221; spokojnie czekałem aż
    ktoś
    do mnie przyjdzie. Niestety po 10 min nikt nie przyszedł. Zagaiłem do pani w
    okienku obok. Doradca bankowy &#8211; doszukałem się na pieczątkach, jakie pani
    Anita i jej podobne panie piastuje stanowisko, poinformował mnie, że w okienku
    funduszu PKO/Credit Suisse klientów obsługuje osoba, która akurat ma mniej
    pracy. Tak wiec w wolnych chwilach, czyli w takich, gdy nikogo nie ma &#8222;na
    zapleczu&#8221; doradcy bankowi zajmują się obsługą klienta w okienkach. Skoro
    nikogo nie ma to znaczy, że wszyscy są zajęci. Pomyślałem chwile i ukazała mi
    się wizja czekania kolejną godzinę a może dwie jak ktoś raczy znaleźć dla mnie
    czas.

    Zacząłem działać bardziej stanowczo. Poprosiłem z kierownikiem tego cyrku.
    Niejaka pani Joanna Kubik długo rozmawiała przez telefon a potem dowcipkowała
    z innym pracownikiem banku zanim raczyła spostrzec moja osobę już wyraźnie
    zirytowana przedłużająca się wizyta w banku. Na moje pytanie czy ktoś pracuje
    w okienku funduszu otrzymałem informacje mi już znaną &#8211; jak ktoś ma wolne to
    właśnie tam się udaje i obsługuje, jak nikogo nie ma wolnego to mogę poczekać,
    może ktoś niedługo się w okienku pojawi. Zwróciłem pani kierownik uwagę, iż
    tak mogę sobie czekać do jutra poza tym już byłem obsługiwany, ale pani Anita
    sobie poszła na zaplecze. Zadałem grzeczne pytanie czy również ja mogę wejść
    na zaplecze. Odburknięto mi &#8211; NIE! Potem nadeszła fala &#8222;olewstwa
    totalnego&#8221;.
    Cokolwiek nie mówiłem a głownie prosiłem było kwitowane milczeniem. Poprosiłem
    o godność panią kierownik i udałem się do domu.

    Historia powyższa kosztowała mnie 2 godziny oraz ok. 1000 zł - orientacyjna
    prowizja, jaką pobierze ode mnie PKO/Credit Suisse za konwersje jednostek z
    jednego funduszu do drugiego

    Konkluzji z tej historii nasuwa mi się kilka:

    Po pierwsze &#8211; komunizm w obsłudze klienta ma się dobrze w państwowych
    molochach wykorzystujących swoją pozycje

    Po drugie &#8211; w dobie szerzącego się bezrobocia wciąż zatrudnia się mnóstwo osób
    niekompetentnych

    Po trzecie &#8211; tak naprawdę to nie wiadomo, do kogo mieć pretensje &#8211; do PKO
    BP,
    które zatrudnia osoby na stanowiska kierownicze, którym daleko do wszystkim
    znanego powiedzenia &#8222;klient nasz pan&#8221; czy może do PKO/Credit Suisse,
    które
    chyba nawet sobie nie zdaje sprawy ilu traci klientów przez to ze marketing u
    nich kuleje. Osobom nie zorientowanym wyjaśnię, iż zgodnie z obowiązującym
    marketing mix w bankowości obsługa klienta jest jednym z jego najważniejszych
    składników.

    pozdrawiam

    Rafal

  • 2. Data: 2003-08-19 18:21:55
    Temat: Re: Komunizm w bankowości pełną gębą !!!
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

    Naiwniak jestes, juz kilka lat temu to bylo oczywiste, jak tylko to bylo
    mozliwe rezygnowalem z uslug o niebo lepszego Pekao S.A. a 2 lata temu to
    akcji zlecenie stale w Invest Bank 40 minut, szybko zakladalem konto w
    mBanku i zlewam niekompetencje pseudobankowcow. Robie przelew w czasie
    maksymalnie 2 minut. A za kilka dni kupuje jednostki w funduszach w 5 minut
    nie ruszajac sie z biura.

    Fajas

  • 3. Data: 2003-08-19 18:27:24
    Od: "paulos23" <USUŃ_TOpaulos23@interia.pl>

    Użytkownik "Fajas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > (...) i nie ruszajac sie z biura.

    I bez opłat manipulacyjnych.

    --
    paulos23

  • 4. Data: 2003-08-19 18:54:47
    Od: "stach" <s...@W...onet.pl>

    > Użytkownik "Fajas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I bez opłat manipulacyjnych.
    >

    > --
    > paulos23

    Po co chodzić po bankach. ZAKLADAM KONTO INTERNETOWE, NP. W MbANKU CZY iNTELIGO
    I KUPUJĘ SOBIE LUB KONWERTUJĘ FUNDUSZE INWESTYCYJNE, , NP pko/cs

  • 5. Data: 2003-08-19 20:06:51
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    r...@p...onet.pl <r...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > w Warszawie, ul. Powstańców Śląskich 1 ) w celu konwersji jednostek
    > uczestnictwa w funduszu obligacji PKO/Credit Suisse do funduszu akcji.
    Mogę polecić założenie konta Inteligo i inwestowanie w te fundusze.Albo
    założenie konta w mBanku i /lub Multibanku i inwestowanie BEZ prowizji w różne
    fundusze.W Inteligo prowizje chyba jednak są.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 6. Data: 2003-08-19 20:44:02
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "r...@p...onet.pl"
> [...]
    > w Warszawie, ul. Powstańców Śląskich 1 ) w celu konwersji jednostek
    > uczestnictwa w funduszu obligacji PKO/Credit Suisse do funduszu akcji.

    Jeżeli już zdecydowałeś się na PKO/CS to proponuję uruchomić obsługę
    internetową.
    Używałem platformy internetowej OFI który jest agentem transferowym PKO/CS.
    Może nie jest to szczyt techniki ale działa dobrze.
    Osobiście podzielam pogląd, że najsłabszym punktem oferty wielu banków jest
    czynnik ludzki - dlatego wszystkie operacje jakie można, dokonuję w kanałach
    automatycznej obsługi.

    Bogdan B.

  • 7. Data: 2003-08-19 21:02:06
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "r...@p...onet.pl" <r...@W...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:0f0e.000008e4.3f425ed5@newsgate.onet.pl...

    > w Warszawie, ul. Powstańców Śląskich 1 ) w celu konwersji jednostek
    > uczestnictwa w funduszu obligacji PKO/Credit Suisse do funduszu akcji.

    Jako miłośnik komputerów mogłeś to zrobić przez Internet.
    Nie naraziłbyś się na szok:-(

  • 8. Data: 2003-08-19 22:07:22
    Od: "Heinz Junior" <g...@g...nospam.pl>

    to chyba jest celowe działanie, mające na celu przekierowanie największego
    obciążenia na inne kanały komunikacji (internet, telefon, IVR) :))))

    pozdro
    gro

  • 9. Data: 2003-08-20 05:59:01
    Od: "Szemek" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "r...@p...onet.pl" <r...@W...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:0f0e.000008e4.3f425ed5@newsgate.onet.pl...
    [ciach]

    Proponuję wysłać opis tej sytuacji na adres: s...@p...pl
    Nie dla własnej prywaty - ale w interesie innych klientów _trzeba_ tak
    reagować.

    Sam wysłałem w lipcu krótki opis poziomu obsługi klienta w moim (byłym)
    oddziale. Nazajutrz odpisali, że się sprawą zajmują. Po 5 dniach otrzymałem
    pismo od dyrektora oddziału z wyjaśnieniem "co było nie tak", zapowiedzią
    przywołania odpowiedzialnych pracowników do porządku ("konsekwencje
    służbowe") i przeprosinami.

    Myślę, że warto było. Może inni klienci odczują chociaż minimalną poprawę
    standartu obsługi. A ja się od tej pory obsługuję sam (Intelligo+mBank).

    --
    Pozdrawiam,
    Szemek

  • 10. Data: 2003-08-20 07:04:43
    Od: "Figaro" <a...@p...onet.pl>

    W takiej sytuacji doradzam napisanie skargi do centrali banku