  • 11. Data: 2005-01-04 10:51:16
    Temat: Re: Klęska IKE
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ale w ramach tego samego IKE też obowiązuje 1 rok "kwarantanny" na
    > zmianę rodzaju inwestycji?

    To zależy chyba od umowy. Ale co znaczy rok w obliczu czasu pozostałego do
    emerytury (w moim przypadku) oraz kwoty, która może byc przelana na IKE?
    Przy taki limicie można zaryzykować ;-)

  • 12. Data: 2005-01-04 10:53:25
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:
    > Ale w ramach tego samego IKE też obowiązuje 1 rok "kwarantanny" na
    > zmianę rodzaju inwestycji?

    Hmm - trzebaby doczytac - ale mnie sie wydawalo, ze nie

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 13. Data: 2005-01-04 10:53:34
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > Khem - a nie wiesz, ze mozesz bez kosztow przenosic sie z IKE do IKE? ;)

    Z OFE do OFE też się możesz przenieść, rrwa ich mać.

  • 14. Data: 2005-01-04 10:56:16
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Glenn napisał(a):

    > No i w ramach IKE możesz sobie konwwertować między różymi rodzajami FI (po
    > roku). Kwoty roczne przeznaczone na IKE są tak małe, że można zaryzykować
    > ;-)

    Ale w ramach tego samego IKE też obowiązuje 1 rok "kwarantanny" na
    zmianę rodzaju inwestycji?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 15. Data: 2005-01-04 11:00:23
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > on 2005-01-04 11:29 Michał 'Amra' Macierzyński said the following:
    > [...]
    >>

    > "Bez kosztów" to chyba najwcześniej po roku posiadania.

    Ja zapisałem siebie i żonę do IKE. W sumie trza mieć trochę kaski na czarną
    godzinę, a jak można bez podatku, to jeszcze lepiej.
    W mIKE fundusze można jeszcze do tego trochę pospekulować ;]

  • 16. Data: 2005-01-04 11:00:48
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> wrote:

    > Wez poczytaj jednak...
    > Chodzi o przeniesienie IKE z jednej instytucji do drugiej.
    > W ramach swojego IKE mozesz zmieniac rodzaj inwestycji jak chcesz i
    > praktycznie kiedy chcesz. Wiec mozesz uciekac z akcji w obligacje - bez
    > ponoszenia kosztow belkowego.

    Nie tylko. Jak wypłacisz środki znajdujące sie na ike funduszy przed
    terminem ustawowym, zapłacisz podatek jak byś mial zwykle FI. Czyli nie ma
    ryzyka - przynajmniej dla kogoś kto oszczędza w FI.

  • 17. Data: 2005-01-04 11:01:00
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>
    napisał w wiadomości news:crdrab$g47$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie wiedziałem. Mimo wszystko wolę fundusze inwestycyjne ;-)

    Są i fundusze w IKE ;]

  • 18. Data: 2005-01-04 11:01:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Z OFE do OFE też się możesz przenieść, rrwa ich mać.

    Tu trwa to trochę szybciej, a poza tym przy kwotach tego rzędu mozna
    zaryzykować :-)

  • 19. Data: 2005-01-04 11:15:05
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

    mm wrote:

    > Nie tylko. Jak wypłacisz środki znajdujące sie na ike funduszy przed
    > terminem ustawowym, zapłacisz podatek jak byś mial zwykle FI. Czyli
    > nie ma ryzyka - przynajmniej dla kogoś kto oszczędza w FI.

    ale tracisz wtedy prawo do oszczedzania w IKE w przyszlosci

    kursor

  • 20. Data: 2005-01-04 11:16:10
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2005-01-04 12:15 kursor said the following:
    [...]

    > ale tracisz wtedy prawo do oszczedzania w IKE w przyszlosci

    Nie. A jeśli twierdzisz inaczej to podaj przepis.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl