  • 1. Data: 2005-01-03 22:55:42
    Temat: UWAGA:L WBK kabluje do BIKu o 5zl
    Od: robert <r...@p...onet.pl>

    tak tylko pisze - by wniesc cos do grupy :o)

    mialem konto w wbk ale przez kilka miesiecy mialem na nim zero, a
    oplata sie naliczala
    wczoraj otrzymuje ladny liscik z BIKu z ich zastraszajaco-grzecznym
    gdakaniem -- oczywiscie cala sprawa rozbija sie o uwaga! .... 7zl

    nie znam na tej planecie durniejszego banku niz wbk - czyz nie mogl
    najpierw "jak normalny czlek" :) napisac list do klietna zeby kleknal
    na flote i DOPIERO jak to nie poskutkuje kablowac do BIKu?

    olal - tak tylko otrzegam przed wbk ze kablarz :) za 5zl

    pozdro
    rob

  • 2. Data: 2005-01-03 23:20:54
    Temat: Re: UWAGA:L WBK kabluje do BIKu o 5zl
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Uzytkownik "robert" <r...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > olal - tak tylko otrzegam przed wbk ze kablarz :) za 5zl

    a to ciekawe, czy banki znowu maja tu jakies nowe przywileje ? bo inne
    jednostki moga zglaszac do biku powyzej 200 zl, no i zastanawiam sie
    dodatkowo - czy banki zwolnione sa w sposob jakis znow dziwaczny z oplat za
    wniesienie zapisu ? bo innych kosztuje to znacznie wiecej niz wymieniona
    kwota
    wie ktos ?

  • 3. Data: 2005-01-04 00:07:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > za
    > wniesienie zapisu ? bo innych kosztuje to znacznie wiecej niz wymieniona

    Chyba do BIGu a ni BIKu? l)(

  • 4. Data: 2005-01-04 07:40:56
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

> [...]
    > wczoraj otrzymuje ladny liscik z BIKu z ich zastraszajaco-grzecznym
    > gdakaniem -- oczywiscie cala sprawa rozbija sie o uwaga! .... 7zl

    Pierwsze slysze zeby BIK (Biuro Informacji Kredytowej) do kogokolwiek pisal
    liscicki.

    > nie znam na tej planecie durniejszego banku niz wbk - czyz nie mogl
    > najpierw "jak normalny czlek" :) napisac list do klietna zeby kleknal
    > na flote i DOPIERO jak to nie poskutkuje kablowac do BIKu?

    Przypuszczam ze wysylaja monity jak zadluzenie przekroczy pewna kwote (15zl)
    lub okres zadluzenia przeterminowanego jest dlugi.

    > olal - tak tylko otrzegam przed wbk ze kablarz :) za 5zl

    Przy wysylaniu wsadów do BIK nie wybiera sie rachunków - zapewne jakis
    raport centrala robi.

    Darek

  • 5. Data: 2005-01-04 10:34:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > wczoraj otrzymuje ladny liscik z BIKu z ich zastraszajaco-grzecznym
    > gdakaniem -- oczywiscie cala sprawa rozbija sie o uwaga! .... 7zl

    > olal - tak tylko otrzegam przed wbk ze kablarz :) za 5zl

    To w końcu 7 czy 5 - może się zdecydujesz? A poza tym BIK to jest Biuro
    INFORMACJI Kredytowej -więc BZWBK po prostu informuje. Może jakiś inny bank,
    który ma Ci udzielic kredytu zastanowi się, czy warto Ci pożyczać kasę,
    skoro nie pamiętasz, że załozyłes sobie w innym banku płatny ROR i zalegasz
    na 5/7 PLN? Czy warto robić interesy z człowiekiem, który ma problem z
    przeczytaniem standardowej umowy o ROR i wywiązaniem się z niej?

  • 6. Data: 2005-01-04 10:49:13
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > a to ciekawe, czy banki znowu maja tu jakies nowe przywileje ?

    Nie mają - to tylko Twoja niewiedza.

    >bo inne
    > jednostki moga zglaszac do biku powyzej 200 zl,

    Mylisz BIK z BIG.

> [...]
    > dodatkowo - czy banki zwolnione sa w sposob jakis znow dziwaczny z
    > oplat za wniesienie zapisu ? bo innych kosztuje to znacznie wiecej

    Eeeee? Może doczytaj zanim napiszesz?

  • 7. Data: 2005-01-04 12:08:29
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > Eeeee? Może doczytaj zanim napiszesz?

    hy hy - na twoja opinie zawsze mozna liczyc, jak zwykle zwiezla zreszta :-)0
    no poczytalem, i np taki znalazlem 2 informacje:
    1.
    "Raport może być udostępniony wnioskodawcy ponownie, wyłącznie po
    potwierdzeniu wpłaty na rachunek BIK:...." - to w samym biku
    2.
    raport z ich dzialalnosci:
    "W tym roku BIK sprzeda bankom 6,1 mln raportów o klientach indywidualnych.
    Na sprzedaży raportów BIK zarobi w tym roku na czysto przynajmniej 8 mln
    zł.",
    (chwala sie, ze sprzedali juz ponad 10 mln informacji)

    fakt!!! - nie znam oplat do biKu - bo nie wiem gdzie mozna ja znalezc a w
    sumie nie jestem zainteresowany zbytnio (i wlasnie dlatego zapytalem o to -
    ja nie twierdzilem, ze wiem cos czego nie wiem) , ale z powyzszych
    informacji o biKu wynika ze, 1 szt informacji kosztuje "kilka zlotych" bo
    zarobek na czysto ja rozumiem jako wyliczenie zysku netto (niestety opieram
    sie na raporcie prasowym - bo nie znam innych).
    i wracajac do mojej wypowiedzi i tematu watku:
    nie wiem !! czy oplaty sa zryczltowane, wowczas przeslanie kolejnej
    informacji do biku - jednej wiecej - nie narazalo by banku na zadne
    dodatkowe koszty i mozna by od biedy zrozumiec takie postepowanie, (choc
    trudno:-) w sprawie o 5 zl czyli rownowartosci przesylki pocztowej),
    czy tez placa im (bikowi) za kazdy przyslany raport, wowczas zawiadomienie o
    kilka zlotych stawia pracownikow wbk na liscie idiotow, ktorzy za pierwsze
    maja przykazanie zaszkodzic bez wzgledu na poniesione koszty
    Dlatego tez padlo moje pytanie, a nie stwierdzenie a nawet watpliwosc, czy
    aby banki nie placa za to zupelnie, dlatego tez dochodzi do takiej
    sytuacji - jak poruszona przez autora watku.

  • 8. Data: 2005-01-04 12:12:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > hy hy - na twoja opinie zawsze mozna liczyc, jak zwykle zwiezla
    > zreszta :-)0 no poczytalem, i np taki znalazlem 2 informacje:
    /ciach/

    Wszystko poniżej nie na temat. Napisałeś:

    "a to ciekawe, czy banki znowu maja tu jakies nowe przywileje ? bo inne
    jednostki moga zglaszac do biku powyzej 200 zl,"

    No więc przyjmij łaskawie do wiadomości, że te 200 PLN dotyczy BIG a nie
    BIK. Teraz jaśniej?

  • 9. Data: 2005-01-04 12:54:04
    Od: "Jacek " <j...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > na 5/7 PLN? Czy warto robić interesy z człowiekiem, który ma problem z
    > przeczytaniem standardowej umowy o ROR i wywiązaniem się z niej?

    No, Glenn, to żeś dowaliła z pryncypialnej rury :-)
    Jak mąż/partner krzywo ustawi kapcie, to też może liczyć na taką umoralniającą
    litanię? :-)

    Jacek

  • 10. Data: 2005-01-04 12:56:32
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > No, Glenn, to żeś dowaliła z pryncypialnej rury :-)
    > Jak mąż/partner krzywo ustawi kapcie, to też może liczyć na taką
    > umoralniającą litanię? :-)

    A tak w ogóle to o co Ci chodzi? O ile wiem, to raport do BIK nie jest
    wysyłany w zależności od wysokości kwoty zaległości (ani w ogóle w
    zależności od tego, czy zaległośc jest czy nie, bo nie od tego jest BIK). A
    jak chcesz sobie popisać "ad personam" to może na priv - wtedy spokojnie
    odpiszę Ci co o takim sposobie dyskusji myślę, żeby nie robić niepotrzebnych
    OT na grupie. Jak nie masz nic do napisania na temat wątku, to może w ogóle
    nie pisz?