  • 1. Data: 2002-02-06 17:59:52
    Temat: Kilka pytań o Belkę
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    Powiedzcie proszę:
    - od kiedy wchodzi w życie opodatkowanie odsetek.
    - czy podatek będzie płacił od razu bank, czy my przy rozliczeniu rocznym
    - czy będzie trzeba coś wpisywać, doliczać w PIT
    - co z sytuacją gdy zerwę lokatę10 letnią założoną w listopadzie 2001, czy
    będę musiał zapłacić podatek od całych odsetek, czy tylko od tych
    kapitalizowanych w ostatnim okresie posiadania lokaty.
    Z góry wielkie podziękowania za odpowiedzi na te, może trochę laickie
    pytania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 2. Data: 2002-02-06 18:14:54
    Temat: Re: Kilka pytań o Belkę
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > - od kiedy wchodzi w życie opodatkowanie
    odsetek.

    od 01.03.2002 r

    > - czy podatek będzie płacił od razu bank, czy my
    przy rozliczeniu rocznym

    bank

    > - czy będzie trzeba coś wpisywać, doliczać w PIT

    nie, podatek ma charakte ryczałtowy i nigdzie go
    nie wykazujesz

    IMO za okres od 01.03.2002 r

    Sark

  • 3. Data: 2002-02-06 19:48:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Sark"

    > IMO za okres od 01.03.2002 r

    nawet jak nie zerwiesz (bo banki pozwalaly przy tych lokatach na pewne
    wyplaty bez zrywania umowy, czyli jakichs karnych odsetek i zakonczenia
    umowy)
    a tylko "naruszysz" poczatkowy kapital zgromadzony na koniec XI.2001 to od
    calych odsetek od 1.3.2002 do dnia "naruszenia" umowy (nawet jak to bedzie
    w 2010 roku) zaplacisz wstecz podatek.
    I to niezaleznie czy odsetki byly doliczane i naraz przeksiegowywane na
    inny rachunek czy kapitaliowane na lokacie.
    Z tymi kapitalizowanymi na lokacie odsetkami to bedzie tak, ze nawet ich
    nie wolno ci dotknac do konca 10-letniej lokaty.

    Jezeli nie zamierzasz trzymac calej nietknietej forsy przez 10 lat
    to wyjmij ja przed koncem lutego bez podatku i zrob sobie np. lokate roczna
    na staly procent z dyskontem albo z wyzszymi odsetkami ale z podatkiem.
    *** blad ***
    PS przez 10 lat roznie moze sie dziac, moze sie porobic to co w Argentynie,
    wiec nie radze blokowac forsy na taki okres

  • 4. Data: 2002-02-06 19:52:49
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > odsetek.
    >
    > od 01.03.2002 r

    > przy rozliczeniu rocznym
    >
    > bank

    > nie, podatek ma charakte ryczałtowy i nigdzie go
    > nie wykazujesz

    OK, dotąd rozumiem. :)

    > IMO za okres od 01.03.2002 r

    Czyli: mam 1000 zł, co 3 miesiące odbieram z banku powiedzmy 25zł, czyli
    przez 2 lata mam 200zł - na Belce zaoszczędziłem 40. W momencie
    zlikwidowania tej lokaty przed terminem bedę musiał gdzieś wpłacić te 40
    zł, czy też bank likwidując lokatę odda mi tylko 960 a 40 odda Belce.
    ???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 5. Data: 2002-02-06 20:13:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Budzik"
> [...]
    > zlikwidowania tej lokaty przed terminem bedę musiał gdzieś wpłacić te 40
    > zł, czy też bank likwidując lokatę odda mi tylko 960 a 40 odda Belce.

    odda ci 960 a 40 przeleje na Urzad Skarbowy
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-02-06 22:27:11
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@W...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > PS przez 10 lat roznie moze sie dziac, moze sie porobic to co w
    > Argentynie, wiec nie radze blokowac forsy na taki okres

    Dzieki, chyba rzeczywiście nie warto, chociaż może do tego czasu ten
    podatek zostanie zniesiony i będzie można ruszyć swoje pieniążki... wiem,
    wiem, marzenie ściętej głowy :((

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
    I jedyne,które ma za co!" Mark Twain

  • 7. Data: 2002-02-06 22:34:50
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Dzieki, chyba rzeczywiście nie warto, chociaż może do tego czasu ten
    >podatek zostanie zniesiony i będzie można ruszyć swoje pieniążki... wiem,
    >wiem, marzenie ściętej głowy :((

    Ja bym raczej obstawiał jego podniesienie :))
    Ktoś kiedyś odkryje, że przecież w jakimś Zimbabwe jest 40%
    a u nas taka wielka dziura budżetowa...

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-02-07 13:44:19
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > chociaż może do tego czasu ten
    > podatek zostanie zniesiony i będzie można ruszyć
    swoje pieniążki... wiem,
    > wiem, marzenie ściętej głowy :((

    Niekoniecznie "marzenie ściętej głowy " a jak
    wygladasprawa zaskarżenia zmian w ustawie do
    Trybunału Konstytucyjnego ? Pamiętam że podjęła
    sie tego Unia Wolnośći i .... cisza. Nie nie wiem
    ile trwa rozpatrywanie takiego wniosku przez TK
    ale może ktoś coś słyszał na ten temat ?

    Sark