    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kiedy warto refinansowac kredyt?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 3 Aug 2014 11:00:08 +0200

    Dnia Sun, 3 Aug 2014 00:19:59 -0700 (PDT), b...@g...com
    > JAk w excelu, lub inną drogą, łatwo przeliczyć kiedy warto refinansować kredyt?
    > Sytuacje bywają różne i nie zawsze jest to oczywiste.
    > Na przykład;
    > -pojawia się możliwość, że posiadając kredytowanie na 10 lat na poziomie około 5%
    będzie możliwość uzyskania kredytu z oprocentowaniem 3% ALE tylko na 5lat

    ALE ?
    Im nizszy % i krotszy czas, tym mniej bedzie cie to kosztowalo.
    Raczej odwrotnie - lepszy kredyt 5% na 5 lat czy 3% na 10 lat ?
    Albo np: lepiej wziac 220tys kredytu hipotecznego 4% na 20 lat,
    czy 200 hipotecznego i 20 gotowkowego na 10% i 2 lata

    tylko ze dalej dochodzi wiecej czynnikow do "warto"
    -czy cie stac na wieksze raty,
    -czy warto sie teraz zabijac wysokimi ratami, czy lepiej np teraz na
    fajne wakacje pojechac czy miec oszczednosci na emeryturze :-)
    -inflacja i mozliwosci inwestowania - te niby zaoszczedzone pieniadze
    moga sie okazac strata ...
    -bezpieczenstwo finansowe na niespodzianki - np prace stracisz.
    -no i do tych kredytow rozne dodatkowe oplaty moga byc..

    Tak czy inaczej - Excel pomoze, ale sam musisz wiedziec na czym ci
    zalezy.

    > Są prowizje za uruchomienie, oprocentowanie obydwóch kredytów jest oparte o Wibor3M
    > Oczywiście kredyt 10 letni jest spłacany co miesiąc, kredyt z oprocentowaniem 3%
    może być rozłożony inaczej.

    Banki raczej lubia co miesiac. Klienci zazwyczaj tez.

    > Myślę nawet o tym, żeby tańszym spłacić bieżące raty droższego
    > kredytu, ustanowić jedną spłatę na koniec tańszego, i przez te 5
    > lat tak jakby opłacać tylko odsetki od obydwóch kredytów

    Nie bardzo rozumiem - chcesz dwa razy odsetki i koszta placic ?

    >i wtedy są możliwe 3 warianty i je jakoś sprawnie chciałbym przeliczyć;
    > -uda się wszystko zebrać i spłacić po 5latach,
    > -uda się częściowo spłacić to po 5latach, a reszta trzeba będzie refinansować,
    > -całość refinansować,

    Wariantow to jest cala masa, tylko ze
    -z bankami sie zle negocjuje jak czlowiek przymuszony,
    -za kazda operacja oplaty ...

    J.