  • 1. Data: 2004-05-05 09:34:58
    Temat: Kasa z bankomatu za granica
    Od: "JaK" <j...@t...megapolis.pl>

    Czy ktos sie orientuje czy jadac do USA bardziej oplaca sie zamienic
    zlotowki na dolary w kantorze, czy tez pobierac z bankomatu w USA?. Dodam,
    ze mam karte gold Citi i nie place zadnej prowizji od wyciagania pieniedzy w
    zadnym banku na swiecie.

  • 2. Data: 2004-05-05 13:19:30
    Temat: Re: Kasa z bankomatu za granica
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaK" <j...@t...megapolis.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze mam karte gold Citi i nie place zadnej prowizji od wyciagania pieniedzy

    IMHO najbardziej się opłaca kupić dolary, wpłacić na konto w Citi, podpiąć
    Maestro do konta dolarowego i wypłacać dolary wprost z konta.

    MaciejK

  • 3. Data: 2004-05-05 13:57:50
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    JaK wrote:

> [...]
    > ze mam karte gold Citi i nie place zadnej prowizji od wyciagania pieniedzy w

    A po co ci gotówka.
    Wszędzie zapłacisz kartką kredytową, nawet za bułkę za 50 centów.
    Jak nie masz prowizji za wypłaty z bankomatów to tym lepiej. Zapewniam
    cię ze 50 dolarów na miesiąc wypłacone z bankomatu w zupełności ci
    wystarczy.

  • 4. Data: 2004-05-05 14:08:49
    Od: "JaK" <j...@t...megapolis.pl>

    "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > IMHO najbardziej się opłaca kupić dolary, wpłacić na konto w Citi, podpiąć
    > Maestro do konta dolarowego i wypłacać dolary wprost z konta.

    Tak, ale ja mam wlasnie zlotowki i jak kupie dolary powiedzmy dzis to
    zaplace za $1 cos okolo 3zl97gr. Pytanie czy wyjmujac bez prowizji za
    granica z konta zlotowkowego w Citi nie okaze sie, ze jest nizszy
    przelicznik niz kupna w kantorze. Oni w bankach przy wyplatach gotowkowych
    za granica stosuja kurs sredni czy kurs kupna?

  • 5. Data: 2004-05-05 19:11:50
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    JaK wrote:

> [...]
    > przelicznik niz kupna w kantorze. Oni w bankach przy wyplatach gotowkowych
    > za granica stosuja kurs sredni czy kurs kupna?

    Nie wiem jaki kurs stosuje citi, ale zapewne gorszy niz kantor.
    Jak już bardzo chcesz zaoszczędzić te 50 zł, to kup dolary w kantorze,
    załóż sobie konto dolarowe i wyrób do niego kartę. Nie ma znaczenia jaka.
    pekao s.a. wydaję fajną debetową visę dolarową. Karta jest wypukła a a
    nazywa się debetowa, dlatego, że autoryzuje transakcje do wysokosci
    salda na koncie.
    Citek zapewne też coś takiego ma.

  • 6. Data: 2004-05-05 19:39:03
    Od: "JaK" <j...@t...megapolis.pl>

    "poilkj" <u...@d...invalid> wrote in message

> [...]
    > pekao s.a. wydaję fajną debetową visę dolarową. Karta jest wypukła a a
    > nazywa się debetowa, dlatego, że autoryzuje transakcje do wysokosci

    Ja mam konto dolarowe w Citi. To nie o to chodzi. Po prostu nie wiem czy
    jest sens kupowac dolary w kantorze i je wplacac na konto dolarowe czy tez
    przelicznik przy wyjmowaniu a bankomatu za granica przy przeliczeniach
    zlotowek na dolary jest korzystniejszy. Wlasnie chcialbym sie dowiedziec czy
    jest to liczone po kursie zakupu bankowego czy srednim kursie bankowym. ten
    drugi jest zawsze nizszy niz kantorowe kupno. Co do karty debetowej Visa w
    PEKAO Sa ta tez ja mam, ale mi bedzie tam potrzebna czysta gotowka, na
    zakupy mam inne karty.

  • 7. Data: 2004-05-05 21:43:01
    Od: "Jaca" <j...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > przelicznik niz kupna w kantorze. Oni w bankach przy wyplatach
    gotowkowych
    > za granica stosuja kurs sredni czy kurs kupna?

    Ani sredni ani kupna.
    Powinni zastosowac kurs sprzedazy dla dewiz ktory czasem moze byc
    korzystniejszy niz kantorowy. Porownaj zreszta ....

    Jaca