  • 1. Data: 2003-11-28 17:25:19
    Temat: Kasa do USA - PARANOJA!
    Od: nosty <n...@a...net.pl>

    Historyjka ktora moze sie przydac wielu
    Nieswiadomym bedac, tydzien temu wygralem aukcje pewnego Amerykanina
    na eBayu. Koszty wysylki wzialem pod uwage,a transfer kasy... myslalem
    ze moge to zrobic na WIEEELE sposobow.
    Mam w koncu przeslac tylko 105$ (65$ towar reszta to koszty wysylki)

    Od tygodnia probuje kolejno nastepujacych metod:

    1) BidPay - kupa. Moja "miedzynarodowa" karta Maestro z PKO SA jest
    g... warta musze miec VISA albo MasterCard a i to nie kazda. Na karte
    poczkeam 2 tygodnie ale nie w PKO SA bo tu biora 65zl za obsluge karty
    rocznie.

    2) Pomyslalem ze zrobie zwykly przelew - nic z tego - poczta ma taka
    usuge jak przelew miedzynarodowy ale tylko do kilkunastu krajow typu
    Albania, Lotwa... do USA nie.

    3) No to moze list warosciowy? Nic z tego - mozna wyslac pieniadze w
    liscie wartosciowym chyba wszedzie tylko nie do... USA! Co ciekawe
    pani na poczcie powiedziala mi to dopiero za drugim razem a tak wogole
    to miala oczy jak spodki i piec razy sprawdzala wszystko.

    4) No to moze cos co ludzie nazywaja "international money order"? Nie
    - nie ma takiej uslugi w Polsce.

    5) Jakies inne ewentualnosci? Oczywiscie Western Union - za 105$ biora
    22$ albo MoneyGram w PKO SA (kasa idzie 10 minut) - ci wezma "tylko"
    20$

    6) Zaraz.. przeciez jest "polecenie wyplaty za granice"! I tu zaczela
    sie parodia totalna :D
    Zadzwonilem pod infolinie PKO SA. "Oczywiscie ze moze pan wyslac
    pieniazki. oplata za 105$ to 20zl + 22zl SWIFT. Tak, to JEDYNE oplaty.
    Prosze sie zglosic do swojego odzialu banku". Mysle sobie, ze nie jest
    najgorzej - 10,5$ odzaluje...
    Ide do swojego oddzialu, zwalniajac sie z pracy bo pracuje do 17:30.
    (w soboty i niedziele nie pracuja). Pani dyspozytorka daje mi najpierw
    zly paier do wypalnienia a potem odmawia przyjecia zlecenia bo nie
    znam nazwy banku tylko jego nr, ktory identyfikuje bank jednoznacznie.
    Prosze by to sprawdzila. Odpowiedz "nie mam jak - te przelwy robia
    gdzie indizej... my to tylko przyjmujemy". To prosze do kogos
    zadzwonic i sie dowiedziec. "Ale oni juz nie pracuja... tylko rano".
    Poddaje sie - prosze emailem Amerykanina o nazwe banku. Dostaje.
    Nastepnekgo dnia znow ide do mojego banku. Wypalniam formularz i
    zastanawiaja mnie punkty:
    koszty PKO pokrywa a) nadawca b) beneficjent
    koszty banku zagranicznego pokrywa a) nadawca b) beneficjent

    Pytam grzecznie "jakie koszty banku zagranicznego"? Przeciez ja place
    za wszystko i to mialo byc 42zl? No tak... bo zwykle te koszty
    pokrywa odbioraca. Wiec juz lekko wkurzony pytam a ile wynosza te
    koszty. "nie wiem" Jak to??? "No bo to jest roznie... Paweeeel! Ile
    biora banki w USA za przelew od nas???" (pani krzyczy do kolegi). 25$.
    Siadlem. Pytam "wiec za super ekspress bierzecie 20$ a za zwykly
    przelew 35,5$????" Odp. "no to tak wychodzi przy malych kwotach".

    7) Zlamany postanowilem nie dac zarobic zlodziejom w banku tylko co
    najwyzej zlodziejom na poczcie. Wysle gotowke ukryta w liscie
    poleconym. Bedac w PKO SA ide do kasy zeby kupic 105$ bo prowadza tez
    kantor. "Oj... mam tylko setki drobne sie skonczyly."

    Mam dosc!
    TEN KRAJ JEST CHORY!
    I my mamy wejsc za pol roku do UE. buahahahahah

    pozdrawiam i przestrzegam - zanim zalicytujesz sprawdz czy masz jak
    zaplacic...
    --
    nosty

  • 2. Data: 2003-11-28 17:47:38
    Temat: Re: Kasa do USA - PARANOJA!
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "nosty" <n...@a...net.pl> wrote in message
    > Historyjka ktora moze sie przydac wielu

    Nie narzekaj, za przelew w druga strona ja place 30 dolarów.

  • 3. Data: 2003-11-28 17:57:49
    Od: "L1962" <L...@v...net>

> [...]

    > g... warta musze miec VISA albo MasterCard a i to nie kazda. Na karte
    > poczkeam 2 tygodnie ale nie w PKO SA bo tu biora 65zl za obsluge karty

    PEKAO SA Visa dolarowa. Koszt 40zl rocznie !

    Czek w PEKAO SA. 0,5% od wartosci oraz 22zl oplata porto. Czyli koszt
    Twojego czeku wynioslby okolo 40zl.

  • 4. Data: 2003-11-28 17:57:52
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bq81ns$1lr$1@inews.gazeta.pl>, ...@...a.a.a.invalid says...

    > "nosty" <n...@a...net.pl> wrote in message
    >
    > Nie narzekaj, za przelew w druga strona ja place 30 dolarów.

    Wszystko kwestia tego jak sie sle pieniadze (z jakiego banku do
    jakiego). Ja np. za przelew (wire transfer) z banku w Stanach do banku
    polskiego place 10 dolarow (choc znam przypadek kiedy inny bank
    zaspiewal sobie za taki przelew .... $65 !!!!)

    AP

  • 5. Data: 2003-11-28 18:36:11
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    l.net...
> [...]
    > polskiego place 10 dolarow (choc znam przypadek kiedy inny bank
    > zaspiewal sobie za taki przelew .... $65 !!!!)

    Mój śpiewa właśnie 30.
    A jutro dostaną w dupę, bo mi skasowali 40 dolarów za zastopowanie czeku.

  • 6. Data: 2003-11-28 18:36:24
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zapytaj sie klienta czy akceptuje PayPal.
    Tranzakcja trwa doslownie pare sekund i to tylko za 2,9%.

    Andrzej

  • 7. Data: 2003-11-28 19:08:07
    Od: "Piotr" <p...@p...com>

> [...]
    >
    > Mam dosc!
    > TEN KRAJ JEST CHORY!
    > I my mamy wejsc za pol roku do UE. buahahahahah

    kup w kantorze

    maja lepszy przelicznik

    PiotR

  • 8. Data: 2003-11-28 19:42:30
    Od: " " <0...@g...pl>

    patek777 <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Zapytaj sie klienta czy akceptuje PayPal.
    > Tranzakcja trwa doslownie pare sekund i to tylko za 2,9%.

    Po pierwsze to czy ktos akceptuje PayPal lub dowolnie inna forme zaplaty
    sprawdza sie przed zakupem. PayPal jest akceptowany przez ponad 80%
    sprzedawcow wiec nie powinno tu byc problemu. Ja osobiscie uzywam eBay i
    innych aukcji internetowych od wielu lat czyli poczatkow ich istnienia i do
    zakupow uzywam wylacznie albo kart kredytowych albo PayPal poniewaz obie
    formy platnicze przynajmniej w USA i innych krajach sa albo ubezpieczane i
    gwarantowane osobno przez same firmy i/lub systemy platnicze takie jak VISA
    czy MasterCard i tez dodatkowo przez ustawy roznych stanow i glownie rzad
    federalny w USA --albo ustawowo albo poprzez ubezpieczenia typu FDIC.
    Rozchodzi sie tutaj aby uzyskac absolutne zero odpowiedzialnosci w przypadku
    jakiegokolwiek problemu obojetnie w ktorym etapie transackji.

    Ja osobiscie nigdy nie zgodzilbym sie na placenie dodatkowych 2,9% za karte
    kredytowa, PayPal czy cos podobnego. Dla kupujacych PayPal jest zawsze
    darmowy podobnie jak karty kredytowe i pobieranie dodatkowej oplaty
    odstraszyloby klientow i poza tym jest to nielegalne w USA i innych
    panstwach.

    Jezeli mowa o PayPal to do zakupow i wysylek pieniedzy nalezy otworzyc to
    najzwyklejsze personalne konto gdzie przesylki pieniedzy sa natychmiastowe i
    od poczatku istnienia PayPal zawsze zupelnie darmowe.

    0sa

  • 9. Data: 2003-11-28 20:06:24
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    <0...@g...pl> wrote in message news:bq88f5$n5p$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > najzwyklejsze personalne konto gdzie przesylki pieniedzy sa natychmiastowe
    > od poczatku istnienia PayPal zawsze zupelnie darmowe.

    Kolego ty w innym świecie żyjesz.
    My mówimy o Polsce, nie o USA.
    po pierwsze w polsce możesz sobie 10 kont założyć, i żadne nie pośle ci
    pieniędzy zbyt tanio do stanów.
    po drugie możesz sobie wyrobić 100 kart kredytowych i żadnej ci paypal nie
    zaakceptuje

  • 10. Data: 2003-11-28 20:33:46
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    poilkj <...@...a.a.a.invalid> napisał(a):

    > "AP" <c...@e...dyndns.org> wrote in message
    l.net...

    > Mój śpiewa właśnie 30.
    > A jutro dostaną w dupę, bo mi skasowali 40 dolarów za zastopowanie czeku.

    Ja nie jestem pewny gdzie tutaj tkwi problem ale nikt normalnie na calym
    swiecie nie placi ani $1 czy $5 i napewno nie $30 czy $40 za przesylki
    pieniedzy na aukcjach internetowych. Cala idea i popularnosc aukcji
    internetowych polega na tym ze koszty i oplaty sa praktycznie wyeliminowane.

    Normalnie ponad 80% transakcji jest oplacane albo kartami kredytowymi lub
    PayPal'em czy czyms podobnym gdzie nie ma zadnych dodatkowych oplat dla
    kupujacych. Nalezy zauwazyc ze ktokolwiek sprzedaacy cokolwiek na eBay czy w
    podobnym miejscu wiecej niz dwa razy w zyciu zapewne umozliwi klientowi
    uzywanie PayPal i roznych kart kredytowych. Ja osobiscie jestem czestym
    uzytkownikiem aukcji i innych zakupow internetowych od ponad 10 lat i albo
    uzywam kart kredytowych do zakupow albo PayPal z uwagi na zupelne gwarancje
    tych systemow platniczych. Uzywam PayPal od 5 lat czyli od poczatkow
    istnienia tego systemu i posiadam zwykle personalne i biznesowe konta.

    Aukcje gdzie sprzedajacy nie przyjmuja kart kredytowych czy PayPal dla mnie
    osobiscie sa raczej podejrzane jezeli nie z innej przyczyny to dlatego ze
    odpowiedzialnosc klienta jest w tym wypadku czesto wyzsza niz zero.
    Normalnie jezeli ktos chce placic powiedzmy przelewem bankowym, czekiem,
    Money Order'em czy czyms innym nie gwarantowanym w 100% (ustawowo lub
    inaczej) to jest to jego wybor ale jezeli sprzedajacy oferuje tylko tego
    rodzaju formy zaplaty i nie oferuje 100% zupelnie gwarantowanych form
    zaplaty to najprawdopodobniej mozna spodziewac sie problemow albo samego
    towaru albo w przesylce albo czegos innego problematycznego w tranzakcji.

    Glownym motywem w takich przypadkach przewaznie jest ukrycie tozsamosci
    sprzedajacego i w duzej czesci przypadkow powodem moze byc cos kryminalnego
    lub nielegalnego. Moze to byc powiedzmy sprzedaz skradzionych towarow gdzie
    sprzedajacy oczywiscie chce pozostac anonimowy aby uniknac potencjalnej
    odpowiedzialnosci albo moze to byc po prostu zwykla zabawa powiedzmy
    nastolatkow czy typowych kryminalnych elementow otwierajacych kilka kont na
    eBay uzywajac nieswoje dane i oferujacych sprzedaz nieistniejacych towarow
    gdzie motywem jest wlasnie kolekcja jak najwiekszej ilosci zaplat za
    nieistniejace towary w jak najkrotszym czasie czyli zanim zostanie sie
    zlapanym.

    Tak czy inaczej sprzedajacy moze sobie wybierac takie czy inne formy zaplaty
    ale kupujacy moze sobie tez wybierac takie czy inne formy zaplaty
    odpowiednie dla niego. Ja osobiscie do zakupow uzywam wylacznie PayPal i
    kart kredytowych poniewaz tranzakcje te sa gwarantowane w 100% lub moja
    odpowiedzialnosc jest zerowa. Natomiast kiedy sprzedaje towary to w dodatku
    do kart kredytowych i PayPal daje mozliwosc zaplaty w innych formach
    klientowi i tutaj kazdy moze sobie sobie wybrac cokolwiek mu odpowiada i
    raczej kazdy kto uzywa form zaplaty z ryzykiem wyzszym niz zero
    odpowiedzialnosci liczy sie z tym ryzykiem.

    0sa