    From: nosty <n...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kasa do USA - PARANOJA!
    Date: Fri, 28 Nov 2003 18:25:19 +0100

    Historyjka ktora moze sie przydac wielu
    Nieswiadomym bedac, tydzien temu wygralem aukcje pewnego Amerykanina
    na eBayu. Koszty wysylki wzialem pod uwage,a transfer kasy... myslalem
    ze moge to zrobic na WIEEELE sposobow.
    Mam w koncu przeslac tylko 105$ (65$ towar reszta to koszty wysylki)

    Od tygodnia probuje kolejno nastepujacych metod:

    1) BidPay - kupa. Moja "miedzynarodowa" karta Maestro z PKO SA jest
    g... warta musze miec VISA albo MasterCard a i to nie kazda. Na karte
    poczkeam 2 tygodnie ale nie w PKO SA bo tu biora 65zl za obsluge karty
    rocznie.

    2) Pomyslalem ze zrobie zwykly przelew - nic z tego - poczta ma taka
    usuge jak przelew miedzynarodowy ale tylko do kilkunastu krajow typu
    Albania, Lotwa... do USA nie.

    3) No to moze list warosciowy? Nic z tego - mozna wyslac pieniadze w
    liscie wartosciowym chyba wszedzie tylko nie do... USA! Co ciekawe
    pani na poczcie powiedziala mi to dopiero za drugim razem a tak wogole
    to miala oczy jak spodki i piec razy sprawdzala wszystko.

    4) No to moze cos co ludzie nazywaja "international money order"? Nie
    - nie ma takiej uslugi w Polsce.

    5) Jakies inne ewentualnosci? Oczywiscie Western Union - za 105$ biora
    22$ albo MoneyGram w PKO SA (kasa idzie 10 minut) - ci wezma "tylko"
    20$

    6) Zaraz.. przeciez jest "polecenie wyplaty za granice"! I tu zaczela
    sie parodia totalna :D
    Zadzwonilem pod infolinie PKO SA. "Oczywiscie ze moze pan wyslac
    pieniazki. oplata za 105$ to 20zl + 22zl SWIFT. Tak, to JEDYNE oplaty.
    Prosze sie zglosic do swojego odzialu banku". Mysle sobie, ze nie jest
    najgorzej - 10,5$ odzaluje...
    Ide do swojego oddzialu, zwalniajac sie z pracy bo pracuje do 17:30.
    (w soboty i niedziele nie pracuja). Pani dyspozytorka daje mi najpierw
    zly paier do wypalnienia a potem odmawia przyjecia zlecenia bo nie
    znam nazwy banku tylko jego nr, ktory identyfikuje bank jednoznacznie.
    Prosze by to sprawdzila. Odpowiedz "nie mam jak - te przelwy robia
    gdzie indizej... my to tylko przyjmujemy". To prosze do kogos
    zadzwonic i sie dowiedziec. "Ale oni juz nie pracuja... tylko rano".
    Poddaje sie - prosze emailem Amerykanina o nazwe banku. Dostaje.
    Nastepnekgo dnia znow ide do mojego banku. Wypalniam formularz i
    zastanawiaja mnie punkty:
    koszty PKO pokrywa a) nadawca b) beneficjent
    koszty banku zagranicznego pokrywa a) nadawca b) beneficjent

    Pytam grzecznie "jakie koszty banku zagranicznego"? Przeciez ja place
    za wszystko i to mialo byc 42zl? No tak... bo zwykle te koszty
    pokrywa odbioraca. Wiec juz lekko wkurzony pytam a ile wynosza te
    koszty. "nie wiem" Jak to??? "No bo to jest roznie... Paweeeel! Ile
    biora banki w USA za przelew od nas???" (pani krzyczy do kolegi). 25$.
    Siadlem. Pytam "wiec za super ekspress bierzecie 20$ a za zwykly
    przelew 35,5$????" Odp. "no to tak wychodzi przy malych kwotach".

    7) Zlamany postanowilem nie dac zarobic zlodziejom w banku tylko co
    najwyzej zlodziejom na poczcie. Wysle gotowke ukryta w liscie
    poleconym. Bedac w PKO SA ide do kasy zeby kupic 105$ bo prowadza tez
    kantor. "Oj... mam tylko setki drobne sie skonczyly."

    Mam dosc!
    TEN KRAJ JEST CHORY!
    I my mamy wejsc za pol roku do UE. buahahahahah

    pozdrawiam i przestrzegam - zanim zalicytujesz sprawdz czy masz jak
    zaplacic...
    --
    nosty