  • 1. Data: 2007-07-27 10:31:11
    Temat: Karta wypukła czyli Citibank czyli poprawcie mnie jeśli się mylę
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Kilka tygodni temu pisałam tutaj odnośnie swoich starań o kartę kredytową.
    Przyznano mi i przyszła już karta kredytowa HSBC, zamówiłam kartę wypukłą do
    konta.

    Przyszedł list z kartą.
    Otwieram
    Karta Mastercard, ale płaska...

    Dzwonię do Citi
    Pytam co jest grane zamawiałam wypukłą a jest płaska
    To jest wypukła mówią
    Pytam już mniej grzecznie z kogo robią głupka
    Niech się pani nie wyraża to jest wypukła, bo można nią płacić przez internet
    Ja mówię że nie jest, jest płaska bo przecież widzę

    A ten pożal się boże konsultant do mnie z pytaniem co ja rozumiem przez słowo
    wypukła.
    No chyba ich bozia opuściła.

    Słuchajcie czy to ze mną jest coś nie tak, czy Citi wprowadził własną definicję
    słowa wypukła, czy może jednak w bankowości takie pojęcie funkcjonuje, zanim
    zrobię większą aferę, a najpierw złożę reklamację na piśmie i otrzymam odpowiedź
    też na piśmie, która będzie dowodem w sprawie, wolę się upewnić, więc
    powiedzcie, mi proszę:

    Co to znaczy że karta jest wypukła?

    "Jak się ogląda Monthy Pythona, to baby, M$, Visual basic, porty
    szeregowe, PiS, US, ZUS, PKP, TPSA i Poczta Polska idą w zapomnienie,
    nie istnieją" [by Noel]

  • 2. Data: 2007-07-27 10:35:23
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Kajetana_Kinga <k...@g...nospam.pl> napisał(a):

    > Co to znaczy że karta jest wypukła?

    pomacalem moja masterkard citi - wypukla jak trza, mozna "zelazkiem" odciskac.

  • 3. Data: 2007-07-27 10:38:30
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "Kajetana_Kinga" wrote in message

    > Co to znaczy że karta jest wypukła?

    informacje o karcie takie jak nazwa posiadacza, numer karty, data ważności
    są wytłoczone na karcie.

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 4. Data: 2007-07-27 10:40:41
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pomacalem moja masterkard citi - wypukla jak trza, mozna "zelazkiem" odciskac.

    Ale Twoja jest kredytowa czy do konta?
    Bo mi na bankolinii twierdzili że jest wypukła do konta właśnie Mastercard.
    I że może coś w definicji banków albo słowa "wypukła" się zmieniło od czasu
    http://faq4pbb.netforia.pl/index.php?id=20

    A to jest ni pies ni wydra - w internecie nią zapłacisz ale już przez imprinter
    nie przejdzie, bo jest fizycznie płaska.

  • 5. Data: 2007-07-27 10:41:23
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał(a):

    > pomacalem moja masterkard citi - wypukla jak trza, mozna "zelazkiem" odciskac.

    http://www.polcard.pl/12026.xml

    Ze względu na sposób autoryzacji:
    Nazwa (wypukła/płaska) związana jest ze sposobem embossowania tzn.
    nadrukowywania imienia, nazwiska, numeru karty, daty ważności itp.&#8226; Karta
    płaska karta akceptowana tylko w środowisku elektronicznym, nieakceptowana
    przez sklepy wyposażone w starsze, nieelektroniczne typy terminali (tzw.
    żelazka). W transakcjach bezgotówkowych (np. zakupy w sklepie) posiadacz karty
    często potwierdza dokonanie transakcji poprzez wpisanie kodu PIN.
    &#8226; Karta wypukła (embossowana) karta, która umożliwia również dokonywanie
    transakcji typu off-line , np. w terminalach transakcyjnych starszego typu,
    oraz w transakcjach na odległość. W transakcjach bezgotówkowych (np. zakupy w
    sklepie) posiadacz karty zazwyczaj potwierdza dokonanie transakcji poprzez
    złożenie podpisu.

  • 6. Data: 2007-07-27 10:44:33
    Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...nospam.pl>

    Użytkownik "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl> napisał w wiadomości

    > informacje o karcie takie jak nazwa posiadacza, numer karty, data ważności
    > są wytłoczone na karcie.

    Czyli ja mam rację a nie bank.
    Dziękuję za informacje, działam dalej.

  • 7. Data: 2007-07-27 10:45:28
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

> [...]

    imprinter

    > nie przejdzie, bo jest fizycznie płaska.

    Moja kredytowa.
    Konta u nich nie mam
    W ich ofercie do konta widze wylacznie Maestro a nie mastercard.

  • 8. Data: 2007-07-27 10:56:51
    Od: "Ryszard" <r...@o...eu>

    > Konta u nich nie mam
    > W ich ofercie do konta widze wylacznie Maestro a nie mastercard.

    Mają od niedawna jest to płaski mastercard z dopiskiem electronic use only, z
    dozwolonymi transakcjami na odległość.

  • 9. Data: 2007-07-27 11:06:38
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Ryszard <r...@o...eu> napisał(a):

    > Mają od niedawna jest to płaski mastercard z dopiskiem electronic use only, z
    > dozwolonymi transakcjami na odległość.

    W TOiP nie widze.

    Jesli elektronic use only, to to kto wcisnal kit, ze karta wypukla?
    Najwyzej z czesciowa funkcjonalnoscia wypuklej.

  • 10. Data: 2007-07-27 11:19:19
    Od: "Ryszard" <r...@o...eu>

    > W TOiP nie widze.

    Tak informacji o karcie nie ma ani na www ani w żadnym ich TOiP, karta jest
    wydawana za maestro więc płaci się tyle ile za maestro w danym wariancie konta.
    Karta wydaje się dostępna tylko dla dociekliwych klientów.

    > Jesli elektronic use only, to to kto wcisnal kit, ze karta wypukla?
    > Najwyzej z czesciowa funkcjonalnoscia wypuklej.

    Tak można nawet wyłączyć transakcje na odległość, oraz ustanowić dla nich
    odrębny limit autoryzacyjny.