  • 31. Data: 2004-02-18 12:02:19
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > Ustawa o EIP nakłada obowiązek zawarcia umowy o używanie karty w formie
    > _pisemnej_, więc nie można uznać, że została zawarta per facta
    concludentia.

    Dopóki nie dowiemy się DLACZEGO Marek stał się posiadaczem karty to takie
    dywagacje są o kant dupy roztrzaść. Może wypełniał wniosek - jeśli tak to
    ciekawe co w nim pisze. Ustawa o EIP nie zabrania bankowi wyembossowania
    plastiku i wysłania go do klienta np na podstawie wniosku lub na innej
    podstawie (zapisy o kartach mogą być już w regulaminach rachunku, umowie).
    Zatem umowa - owszem - nie jest zawarta. Ale klient nie ma prawa wykonywać
    transakcji bo bank WYRAŹNIE wezwał go do stawienia się w placówce - pewnie w
    celu podpisania takiej umowy. Gdyby tego zapisu nie było to rozumiał bym
    zdziwienie klienta.

    Reasumując: karta nie jest formalnie aktywaną kartą w rozumieniu UEIP -
    daltego bank nie pozwala z niej korzystać i zaprasza do pracóki. Dwa - bank
    ma prawo w zgodzie z tą ustawą taką kartę nieaktywną wysłać klientowi.

    Tak samo będa wyglądały odnowienia kart (głównie debetowych) w wielu
    bankach. Wraz z nową kartą (tak - juz wysłaną gotową kartą) zostanie wysłana
    umowa do podpisania i odesłania albo zaproszenie do placówki.

    pzdr
    KK

  • 32. Data: 2004-02-18 12:04:26
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy "Doom_" Zientkowski" <d...@N...irc.pl> napisał w
    wiadomości news:c0vk3s$61$1@korweta.task.gda.pl...

    > Rany.
    > Paczka, którą wysłałem Ci kilka postów wyżej TEŻ ma napis 'jestem
    własnością
    > Doom_a'.
    > Co z tego? Napis na kawałku plastiku? Tak, jeśli regulują to przepisy.

    Skoro pisze na pacze ze jest walsnoscia Doom_a to nie mam prawa jej
    niszczyc. A jesli zniszczylem przywracam to pierowtnego stanu. Tak samo
    powinien postapic osobnik ktory wydal kase banku.

    EOT

    --
    JaKi

  • 33. Data: 2004-02-18 12:04:33
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > Brawo.
    > Dzięki takim jak Ty odechciewa się sensownych dyskusji.
    > Podaj proszę, w którym poscie Jacek napisał 'zamówiłem kartę'.
    > Doom_

    A gdzie napisał, że NIE zamówił? Ale ok - niechżesz w końcu to napisze.

    I tak to nie zmienia faktu, że totalnym szczeniactwem jest wyjście na zakupy
    z kartą do której przyszła WYRAŹNA inforamcja aby skonktować się z placówką
    i potem żebrać o długopis - po prostu żenujące.

    pzdr
    KK

  • 34. Data: 2004-02-18 12:06:24
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jerzy "Doom_" Zientkowski" <d...@N...irc.pl> napisał w
    wiadomości news:c0vjcn$p1f$1@korweta.task.gda.pl...
    > Powiedz mi, jaka jest różnica pomiędzy otwarciem paczki a zapłaceniem
    > kawałkiem plastiku za towar w sklepie?
    > Zwyczajowa.

    Raczej faktyczna niż zwyczajowa ;] Prawna też jest.

    > Ale zwyczajowo uważa się też, że jeśli ktoś coś MI przysyła, to staje się
    > MOJĄ własnością, o ile nie regulują tego odrębne przepisy lub obustronna
    > umowa.

    Bzdura. Jak ktoś Ci coś prześle, to możesz się stać najwyżej _posiadaczem_
    (art. 336 i nast KC) tej rzeczy, jeśli właściciel nie _chciał_ Ci tego
    sprzedać/dać i dopóki do tego nie doszło. Z samego faktu dostania paczki nie
    wynika jeszcze nic specjalnego.

    > To teraz pokaż mi przepis, który mówi, że kawałek plastiku przysłany mi
    > przez bank jest jego własnością...

    Art. 155. § 1. KC Umowa sprzedaży, zamiany, darowizny lub inna umowa
    zobowiązująca do przeniesienia własności rzeczy co do tożsamości oznaczonej
    przenosi własność na nabywcę, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej
    albo że strony inaczej postanowiły.

    Wnioskująć a contrario: skoro umowy nie było, to i własność na pewno nie
    przeszła. No chyba, że będziesz próbował dowieść, że zastosowanie będzie
    miał np. art. 180. KC (właściciel może wyzbyć się własności rzeczy ruchomej
    przez to, że w tym zamiarze rzecz porzuci), twierdząc, że skoro Ci przesłał,
    to znaczy, że porzucił rzecz ;]]
    Oczywiście nawet jeśli byłaby umowa o korzystanie z karty, to nie oznacza
    to, że własność do karty przeszła na użytkownika.

    Albo może uznajesz, że ta karta nie była przed przesłaniem własnością banku,
    a jedynie rzeczą niczyją i zastosowanie będzie miał art. 181 KC(własność
    ruchomej rzeczy niczyjej nabywa się przez jej objęcie w posiadanie
    samoistne)?

    Jakby co, to uprzedzam, że nie ma w przepisach definicji własności. Własność
    jest to prawna forma korzystania z rzeczy. Jest to prawo bezwzględne, a więc
    skuteczne erga omnes, gdyż art. 140 umożliwia korzystanie z rzeczy z
    wyłączeniem innych osób.

    Nieprawda.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 35. Data: 2004-02-18 12:07:37
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    własnością
    > Doom_a'.
    > Co z tego? Napis na kawałku plastiku? Tak, jeśli regulują to przepisy.

    Powtórzę ponownie. Primo - nie wiemy czy i jak zamówił kartę. Secundo - nie
    znamy dokładnie regulaminów i umów, które Marek JUŻ podpisał z BPHPBK.

    Poza tym jeśli ktoś pisze, że coś jest jego własnością - to raczej bym się
    zainteresował czy tak jest zanim bym twierdził, ze nie.
    A czy idąc po ulicy możesz kogoś kopnąć w brzuch? Nie - a dlaczego? GDZIE to
    pisze na ulicy? Nigdzie tego formalnie nie uczą - w szkole, kościele itp.
    Prawo nas obowiązuje czy nam się to podoba czy nie - chyba o to się nie
    będziesz spierał?

    pzdr
    KK

  • 36. Data: 2004-02-18 12:07:54
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy "Doom_" Zientkowski" <d...@N...irc.pl> napisał w
    wiadomości news:c0vkbf$1vv$1@korweta.task.gda.pl...

    > To teraz powiedz mi proszę, na jakiej podstawie bank obciąża człowieka do
    > którego była ta karta wysłana kwotą transakcji + karą za użycie
    > nieaktywowanej karty?

    Taka ze czlowiek ten podpisal sie na karcie i uzyl jej swiadomie. Nastepnie
    podpisal SLIP w sklepie czy u innego merchanta.

    EOT bo nudne sie to robi.

    --
    JaKi

  • 37. Data: 2004-02-18 12:08:28
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > Bilet tramwajowy/kolejowy muszę KUPIĆ żeby móc go użyć. Prawda? Akt kupna
    > jest zawarciem umowy pomiędzy mną a przewoźnikiem.
    > Karta o której mówimy została wysłana do człowieka BEZ zawierania
    > jakiejkolwiek umowy, prawda? Tu jest knyf.

    NIE WIESZ TEGO - nadal spekulujesz. A jeśli dostaniesz bilet od kogoś w
    prezencie? To co - nagle staje się Twoją własnością?

    pzdr
    KK

  • 38. Data: 2004-02-18 12:09:30
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    KK wrote:
    > "Jacek Marek" <n...@i...pl> wrote in message
    >
    > Brawo! Dzięki takim jak Ty trzeba potem ograniczać usługi (i to nie
    > tylko bankowe) dla zwykłych ludzi, bo zawsze ktoś coś wykombinuje.
    > Zamówiłeś kartę?
    NIE, no i co mi zrobisz?

    JM

  • 39. Data: 2004-02-18 12:11:18
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ale wiesz, że z tego, co pisze na karcie nie można wywodzić ze 100%
    pewnością, że karta jest własnością banku? :)
    I że z tego napisu nie wynika, że bank jest właścicielem karty, a jedynie
    jest to informacja, która nie musi - jak to informacja - być prawdziwa?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 40. Data: 2004-02-18 12:15:19
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Marek" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > NIE, no i co mi zrobisz?

    Wysune przypuszczenie ze wydales cudze pieniadze i teraz nie chcesz ich
    zwracac i jeszcze w beznadziejny sposob zadasz rekompensaty - vide dlugopis.

    --
    JaKi