  • 41. Data: 2004-02-18 12:17:53
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:c0vjtf$fnv$1@news.polbox.pl...

    > Ty jesteś pewnie z tych co uważają, że bilte kolejowy czy tramwajowy to
    też
    > Twoja własność? :))))

    Tutaj akurat miałby rację.

    Art. 16. ust 1. Prawa Przewozowego: "Umowę przewozu zawiera się przez
    **nabycie** biletu na przejazd lub spełnienie innych określonych przez
    przewoźnika warunków dostępu do środka transportowego, a w razie ich
    nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w środku transportowym".

    Czyli: kupujesz bilet, a więc zawierasz umowę sprzedaży, a równocześnie
    dzięki tej umowie i przy spełnieniu pozostałych warunków zawierasz umowę
    przewozu.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 42. Data: 2004-02-18 12:18:40
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 18 lutego 2004 w pewnym liście napisane było:

    > 1. Zostales poproszony o zgloszenei sie do banku - nie zrobiles tego
    > 2. Zrobiles zakupy
    > 3. Masz pretensje o kare i chcesz aby Ci anulowali kwote zakupu.
    > 4. Z choinki sie urwales? Zaplacic kare i zadluzenie - IMHO nalezy ponosic
    > do konca odpowiedzialnosc za swoje poczynania.

    Ty na prawdę tak uważasz czy tylko się zgrywasz? Wyobraź sobie taką
    sytuację. Twój pracodawca wysyła pieniądze do banku, a bank w kopertę i
    poprzez pocztę do skrzynki (albo przypadek bardziej drastyczny: w
    kopertę i na wycieraczkę). Jaki scenariusz postępowania byś wybrał:

    1. Podnoszę kopertę z wycieraczki i chowam do kieszeni. Super pomysł, bo
    wygodny i bezpieczny więc siadasz do kompa i piszesz wazelinę na
    pl.pręgierz.

    albo

    2. Trafia cię %$#%^ i gonisz do banku szukać kretyna który to wymyślił?
    Następnie siadasz do kompa i piszesz piętno na pl.pręgierz.

    Do Jacka. Grupy dyskusyjne są fajne i kształtują opinię, ale niestety
    mają mały zasięg. Dlatego pisz reklamację i staraj się poruszyć jeszcze
    jakieś inne media o szerszym zakresie, np. prasę.

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Rozchodzi się jednak o to, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów.

  • 43. Data: 2004-02-18 12:20:08
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    JaKi wrote:
    > Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Napisane to ponoc bylo - tak wynika z poczatkowego postu. W normalnych
    > warunkach kara powinna byc cofnieta. Jednak jesli ktos probuje
    > naciagnac rzeczywistosc twierdzac ze nie chce karty i zobowiazaniami
    > za dokonane transakcje obciazac bank powinien taka kare zaplacic -
    > dla zasady.
    Zrezygnowałem z karty bo można nią płacić w Internecie. Dowiedziałem się o
    tym w oddziale i od razu ją zwróciłem. Dalej czytam że nie rozumiesz mi
    chodzi. A o to że ktokolwiek mógł urzyć nieaktywowanej karty która przeszła
    zwykłym listem, i narobić dowolnego debetu. Żebyś widział ten opad szczęki w
    banku i nie dowierzanie. Dopiero jak dałem kwitek z maszyny to powoli
    zaczeli rozumieć że to się _stało_ że tak się da!, potem telefony do centrum
    autoryzacji i tam też nie wierzyli...
    Czy napisałem że kategorycznie nie chce zapłacić 20 zł. Dla wyjaśnienia
    zapłacę.

    No właśnie tego nie chce zrobić, nawet o tym nie myślałem, taki ze mnie
    "wyłudzacz"

    No a ja nie.

    JM

  • 44. Data: 2004-02-18 12:20:51
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Ale wiesz, że z tego, co pisze na karcie nie można wywodzić ze 100%
    > pewnością, że karta jest własnością banku? :)
    > I że z tego napisu nie wynika, że bank jest właścicielem karty, a jedynie
    > jest to informacja, która nie musi - jak to informacja - być prawdziwa?

    O ile dobrze pamietam to w ustawie o EIP tez jest zapisa kto jest
    wlascicelem a kto uzytkownikiem. Nieznajomoscia prawa nie mozna sie
    zaslaniac :-) Tu akurat podalem przyklad do ktorego mozna sie szybko odwolac
    :-) i jest taki "namacalny" :-)

    --
    JaKi

  • 45. Data: 2004-02-18 12:21:51
    Od: RAdek <r...@w...emarketing.pl>

    CZeść

    Dnia 18 lutego 2004 w pewnym liście napisane było:

    > Tez zgadzam sie ze kara powinna byc cofnieta, jednak dywagowanie o to czy
    > bank powinien zwrocic kwote za zakupy jest wg mnie przesada. Karta zostala
    > uzyta swiadomie (musiala zostac podpisana przed uzyciem) i tu nie ma
    > przepros - uzytkownik musi zwrocic pieniadze za dokonane transakcje.

    Ciekawe jak bank stwierdził, że karta została użyta świadomie przez
    właściciela? Dlaczego zakłada, że karta trafiła do właściwego adresata,
    skoro adresat jej nie aktywował?

    --
    Pozdrawiam RAdek

    hasło na dziś:
    Jeżeli już zamienileś siekierkę na kijek, udawaj, że to czarodziejska rożdżka.

  • 46. Data: 2004-02-18 12:23:12
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > NIE WIESZ TEGO - nadal spekulujesz. A jeśli dostaniesz bilet od kogoś w
    > prezencie? To co - nagle staje się Twoją własnością?

    Jasne, o ile ten ktoś chciał, żebyś stał się teraz właścicielem takiego
    biletu. Mamy wówczas pochodne nabycie własnoći na mocy umowy darowizny i
    bilet jest staje się Twoją własnością.

  • 47. Data: 2004-02-18 12:23:38
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "RAdek" <r...@w...emarketing.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe jak bank stwierdził, że karta została użyta świadomie przez
    > właściciela? Dlaczego zakłada, że karta trafiła do właściwego adresata,
    > skoro adresat jej nie aktywował?

    Bo przyeszedl on z nia do banku ale juz pod dokonaniu transakcji :-)

    --
    JaKi

  • 48. Data: 2004-02-18 12:26:48
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wlascicelem a kto uzytkownikiem. Nieznajomoscia prawa nie mozna sie
    > zaslaniac :-) Tu akurat podalem przyklad do ktorego mozna sie szybko

    Chodziło mi bardziej o to, że jeśli bank by chciał, to mógłbyś stać się
    właścicielem takiej karty bez względu na to, co na niej jest napisane :)

    Poza tym zawsze jeszcze można nabyć taką kartę przez zasiedzenie ;] Myślę,
    że kilku kolekcjonerów już parę kart na własność ma ;]

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 49. Data: 2004-02-18 12:26:58
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka, chyba EOT :)
    Od: "Jerzy \"Doom_\" Zientkowski" <d...@N...irc.pl>

    > Taka ze czlowiek ten podpisal sie na karcie i uzyl jej swiadomie.
    Nastepnie
    > podpisal SLIP w sklepie czy u innego merchanta.
    >
    > EOT bo nudne sie to robi.
    Pozwolę sobie zakończyć tę dyskusję tutaj, żeby się nie rozdrabniać na inne
    gałęzie tej dyskusji.
    1. Oczywiście, możecie mieć rację (pan T.W. nawet wrzucił kilka numerów
    paragrafów) co do własności karty. Uznaję waszą argumentację, myliłem się :)
    2. Oczywiście, podpisanie tej karty i jej wykorzystanie w sklepie jest
    nadużyciem, czy jakkolwiek to nazwać.
    3. Jedyne co do czego się nie zgadzam to obciążanie konta klienta PRZED
    podpisaniem umowy, karanie go za wykorzystanie NIEAKTYWNEJ karty. Historia
    powinna się zakończyć przy POS'ie w sklepie z komunikatem 'karta
    nieaktywna'.
    A pytanie powyżej zostało może źle zrozumiane. Załóżmy, że ze skrzynki ktoś
    (nie adresat karty) wyjmuje kartę kredytową, nieaktywną, i idzie na zakupy.
    Dlaczego bank obciąża konto człowieka, do którego wysłał niezamawianą (np.),
    nieaktywną kartę?
    BTW, panie Tomaszu, dziękuję za kilka pouczających wypowiedzi. Poczytam
    sobie te wzmiankowane paragrafy bo, przyznaję, nie znam się na nich
    zupełnie.
    Doom_

  • 50. Data: 2004-02-18 12:31:01
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Poza tym zawsze jeszcze można nabyć taką kartę przez zasiedzenie ;] Myślę,
    > że kilku kolekcjonerów już parę kart na własność ma ;]

    Bardziej przez "zgubienie rzeczy powierzonej" :-)

    --
    JaKi