  • 121. Data: 2004-02-18 16:18:22
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Wed, 18 Feb 2004 16:52:38 +0100, Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
    wrote:

    >Chyba? Chyba nie, nie widzę takiej możliwości.

    Napisal i to nawet ze dwa razy jak nie wiecej - czytaj wszystkie posty w watku.

    >A jeśli jednak jakimś cudem, to czemu nią płacił? :o Czy ja jestem jakiś

    Z ciekawosci. Ty nigdy nie jestes ciekawy...? ;)

  • 122. Data: 2004-02-18 16:20:29
    Od: "b." <f...@f...onet.pl>

    Użytkownik Jerzy "Doom_" Zientkowski napisał:
    > Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    nie podpisales kwitka w sklepie z posu?

    b.

  • 123. Data: 2004-02-18 16:23:21
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Wed, 18 Feb 2004 17:12:34 +0100, "KK" <n...@n...com> wrote:

    >Czegoś nie rozumiem. Dostał kartę, której nie zamawiał. To nie mógł jej
    >wyrzucić do kosza? Zamiast tego poszedł jej używać i sępi o długopis :)

    Wtedy tez by mial klopoty, zanim by odkrecil, ze to nie on jej nie uzywal...

    Ty nigdy nie eksperymentujesz, niczego nie jestes ciekawy? Jesli tak, to
    wspolczuje, nudne musisz miec zycie.

  • 124. Data: 2004-02-18 16:45:52
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Jacek Marek napisał:
    > Witam,
    > Opowiem co mnie spotkało:
    > Otrzymałem zwykłym listem karte kredytową limit 3500 zł wraz z pismem
    jaki
    > to ze mnie dobry klient i abym przyszedł do oddziału... A ja zamiast
    iść do
    > oddziału poszedłem do sklepu i na w.w. kartę zrobiłem zakup na 20 zł.
    Potem
    > w innym sklepie większy zakup i... skończyło się na telefonie do centrum
    > obsługi kart. Już myślałem że nożyczki pójda w ruch ale nie. Pani
    kasjerka
    > grzecznie poinformowała mnie że karta nie jest aktywowana i oddając mi ją
    > poradziła aktywować ;-).
    > Na moim rachunku znajduje się zaksięgowana kwota i teraz jeszcze kara.
    > Następnego dnia poszedłem do banku i moja opowieść + kwitki wywołała
    popłoch
    > ;-). Karte oddałem bo jej nie chcę.

    No, chłopie, Ty to naprawdę masz pomysły. Przysłali Ci kartę, której nie
    zamawiałeś i której nie aktywowałeś a z którą poszedłeś sobie beztrosko
    na zakupy i dziwisz się, że spotkało Cię to, co spotkało.

    Chyba w instrukcji / regulaminie / whatever do tej karty miałeś
    napisane, że jeśli chcesz z niej korzystać, to musisz udać się do banku
    i ją aktywować? Tak czy nie?

    Poza tym napisałeś, że jest to karta płaska, tak więc wszyscy, którzy
    pisali w tym wątku, że można jej użyć "w żelazkach", że jest "prawie"
    aktywna mylili się. Mniejsza z tym.

    Masz pretensje, że obłożyli Cię karą i opłatami za użycie karty.
    Domagasz się "odkręcenia" sprawy, choć Ty jesteś "winowajcą". No to tak
    jakbym zamówił sobie kartę np. z mBanku a tam jest napisane wyraźnie, że
    przesyłają ją w stanie "nieaktywnym" i że przed pierwszym użyciem muszę
    ją aktywować (podpiąć do rachunku), poszedłbym z nią na zakupy albo
    chciał wypłacić kasę z bankomatu i zdziwiłbym się, że kasjerka, bankomat
    zatrzymali kartę. I że z tego powodu są jakieś konsekwencje. Domagałbym
    się nowej karty, za darmo. Zapomniałem jej aktywować, mój błąd, nie
    banku. Miałeś szczecie, że karty Ci nie zatrzymali i nie wezwali
    Policji, bo mogłeś przedstawić dowód tożsamości i wykazać, że to Twoja
    karta, na Twoje nazwisko jest wydana, tylko zapomniałeś jej aktywować
    (co zresztą "przypomniała" Ci kasjerka w sklepie przeczytawszy komunikat
    terminala płatniczego: karta nieaktywna). Gdyby takiej karty chciał użyć
    złodziej, znalazłszy ją na ulicy nie mógłby ściemniać, że to jego karta.

    Albo inna sytuacja: idziesz do bankomatu po kasę, zapominasz PIN-u i 3
    razy źle go wpisujesz, karta zostaje zablokowana. Bank ją wymazuje z
    systemu, zastrzega ją. Do kogo mógłbym mieć pretensje, jak nie do
    siebie, gdybym musiał zapłacić za duplikat katy wydany przez bank (jeśli
    oczywiście zależałoby mi na kolejnym kawałku plastiku...).

    Dlatego trzeba czytać regulaminy, instrukcje a nie po fakcie, "udawać
    durnia"...

    K.

  • 125. Data: 2004-02-18 16:59:38
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 18 Feb 2004 17:18:22 +0100, w
    <j...@4...com>, devnull <d...@n...net>
    napisał(-a):

    > Napisal i to nawet ze dwa razy jak nie wiecej - czytaj wszystkie posty w watku.

    > Z ciekawosci. Ty nigdy nie jestes ciekawy...? ;)

    Jestem, ale nie udaję greka, że to nie ja, tylko listonosz i ten długopis jest
    dla niego :P

  • 126. Data: 2004-02-18 17:06:42
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "devnull" <d...@n...net> napisał w wiadomości

    > Ale ta byla plaska.

    O tym fakcie dowiedzielismy sie pozniej.

    --
    JaKi

  • 127. Data: 2004-02-18 18:01:21
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Wed, 18 Feb 2004 17:59:38 +0100, Radosław Popławski <r...@a...net.pl>
    wrote:

    >Wed, 18 Feb 2004 17:18:22 +0100, w
    ><j...@4...com>, devnull <d...@n...net>

    >Jestem, ale nie udaję greka, że to nie ja, tylko listonosz i ten długopis jest
    >dla niego :P

    On nie udawal, poszedl do banku i powiedzial, ze to on.

  • 128. Data: 2004-02-18 18:56:00
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-02-18 17:45, Użytkownik Krystek napisał:

    > Poza tym napisałeś, że jest to karta płaska,

    Gdzie tak napisał?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 129. Data: 2004-02-18 19:22:27
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Wed, 18 Feb 2004 19:56:00 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@i...usunto.pl> wrote:

    >Gdzie tak napisał?

    Tez pamietam, ze w tym watku gdzies tak napisal.

  • 130. Data: 2004-02-18 19:42:31
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    > Nie zmienia to faktu, iz zawarcie umowy nastąpiło przez dokonanie
    transakcji. W
    > regulaminie karty jest zapewne zapis, że umowa zostaje zawarta w momencie
    > pierwszego użycia karty. Tak przynajmniej ma np. citek.
    > Odsyłam także do ust. o eip:
    > Art. 18. Posiadacz może odstąpić od umowy o kartę płatniczą w terminie 14
    dni od
    > dnia otrzymania pierwszej karty płatniczej, o ile nie dokonał żadnej
    operacji
    > przy użyciu tej karty.

    Mam jedno pytanko.. Co mnie interesuje Art. 18 umowy, ktorej nie podpisalem?
    Bo dla mnie nie ma on zadnego znaczenia. Co innego jakbym juz umowe podpisal
    i dopiero pozniej dostal bym aktywna karte... Wtedy taka transakcje mozna by
    co najwyzej reklamowac.

    Wg mnie bank dopuscil sie powaznego zaniedbania. Kto to widzial, zeby
    zwyklym listem wysylac AKTYWNA karte. Praktycznie kazdy ma do niej dostep (w
    roznym stanie sa skrzynki pocztowe na naszych klatkach) i kazdy mogl zrobic
    sobie przy jej pomocy zakupy, uprzednio sie na niej podpisujac... A klient,
    mogl nic nie wiedziec o tym. Az pewnego dnia przyszlo by mu wezwanie do
    zaplaty z banku..

    Leszek Kowalski