  • 61. Data: 2007-12-30 19:57:49
    Temat: Re: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Kubiak <b...@s...org> writes:

    > Przychyliłbym się do twierdzenia, że jednak świeci całą dobę :)

    Jak ktos mieszka na wysokiej orbicie, to na niego pewnie tak swieci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 62. Data: 2007-12-30 20:21:01
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Sun, 30 Dec 2007 20:57:49 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jak ktos mieszka na wysokiej orbicie, to na niego pewnie tak swieci.

    Czyli twierdzisz, że Słońce przestaje świecić co jakiś czas? W sumie, różne
    odważne hipotezy już wygłaszałeś.

    AK

  • 63. Data: 2007-12-30 20:22:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej Kubiak <b...@s...org> writes:

    > Czyli twierdzisz, że Słońce przestaje świecić co jakiś czas? W sumie, różne
    > odważne hipotezy już wygłaszałeś.

    Stary, zaaplikuj do tego rozum i jakis "wspolny sens".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 64. Data: 2007-12-31 17:33:36
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    > Mithos <f...@a...pl> writes:
    [...]
    > Ale regulacje organizacji karcianych nie przewiduja czegos takiego
    > (chyba ze lokalne przepisy lub umowy tego wymagaja), jesli sprzedawca
    > nie podejrzewa fraudu. A jesli podejrzewa to oprocz pokazania
    > dokumentu ze zdjeciem moze bedziesz musial tez podac np. nazwisko
    > panienskie matki itp.

    A czy to nie jest przeginanie sprawy troszeczke? W USA podczas platnosci
    karta wcale mnie nie dziwi, ze pytaja o dokument. Na kilkadziesiat
    dokonanych tam przeze mnie platnosci najrózniejszymi kartami (AMEX, Visa,
    Maestro) na rózne kwoty (od fastfoodów po powazne zakupy w duzych sklepach)
    w ok. 75% przypadków bylem proszony o pokazanie dokumentu. Wystarczylo, ze
    machnalem paszportem przed nosem.
    Korona mi z glowy nie spadla...

    Pzdr,
    Piotr

  • 65. Data: 2008-01-01 15:43:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "ygreko" <...@...com> writes:

    > A czy to nie jest przeginanie sprawy troszeczke?

    Czy co nie jest przeginaniem, regulacje VISA i MC?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 66. Data: 2008-01-02 14:28:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 31 Dec 2007 18:33:36 +0100, w <47791d4f$0$26649$f69f905@mamut2.aster.pl>,
    "ygreko" <...@...com> napisał(-a):

    > A czy to nie jest przeginanie sprawy troszeczke? W USA podczas platnosci
    > karta wcale mnie nie dziwi, ze pytaja o dokument.

    A mnie dzisiaj po raz pierwszy w PL poproszono o dowód :).
    (LeClerc, Wrocław)

  • 67. Data: 2008-01-05 10:11:02
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Co tam odmówi sprzedaży, mi kiedyś kierowniczunio w Kastosramce oswiadczył, że jak
    się nie wylegitymuję, to on mi kartę
    (która juz byłą w rękach kasjerki) musi przeciąć i zatrzymać.
    JaC

    -----

    > Ale jesli sprzedawca odmowi mi sprzedazy, poniewaz mial watpliwosci co
    do karty, a ja odmowilem dodatkowej weryfikacji, bank go poprze i nigdzie nie
    zareklamuje takiej odmowy sprzedazy.

  • 68. Data: 2008-01-06 21:33:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jak policjant zmusza do okazania dokumentów?
    JaC

    -----

  • 69. Data: 2008-01-07 09:33:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 5 Jan 2008 11:11:02 +0100, " 666" <j...@w...eu> wrote:

    >Co tam odmówi sprzedaży, mi kiedyś kierowniczunio w Kastosramce oswiadczył, że jak
    się nie wylegitymuję, to on mi kartę
    >(która juz byłą w rękach kasjerki) musi przeciąć i zatrzymać.

    Widać wiedział, że opdisujesz nad cytatami.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 70. Data: 2008-01-07 09:34:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 30 Dec 2007 19:02:26 +0100, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    >Policjant tez nie zmusi. Najwyzej do pala w leb i zawiezie na 'dolek'. A
    >jak ktos jest uparty to dokumentu nie pokaze.

    To się nazywa - zastosowanie środków przymusu bezpośredniego.
    --
    ___________/ GG: 3524356