  • 1. Data: 2014-07-07 21:41:04
    Temat: Karta Euro w BZ WBK
    Od: Telesfor Baudot <T...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Bank jw. wprowadził ostatnio opłatę za przewalutowanie transakcji
    nie-EUR - 2,8%.
    Wygląda mi na to, że dodatkowo przelicza ostatnio wg swego kursu czyli
    paskarskiego, uwzględniającego spread, a nie kurs MC. Czyżbym się mylił?
    A jeżeli nie to z jakich zapisów regulaminu to wynika.

    Testowa transakcja:

    5,50 PLN 4/7/2014 księgowanie 7/7/2014
    pobrano 1,38 EUR i dodatkowo 0,04 EUR tytułem prowizji jak wyżej.

    Jeżeli diagnoza potwierdzi się trzeba będzie pożegnać to rozwiązanie.

    --
    Telesfor

  • 2. Data: 2014-07-10 11:02:38
    Temat: Re: Karta Euro w BZ WBK
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Trzymałeś euro na rachunku, żeby płacić z niego złotówkami?
    A co Cię skłoniło do takiego rozwiązania?

    -----

  • 3. Data: 2014-07-10 17:29:18
    Od: Telesfor Baudot <T...@T...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    W dniu 2014-07-10 11:02, 666 pisze:
    > Trzymałeś euro na rachunku, żeby płacić z niego złotówkami?
    > A co Cię skłoniło do takiego rozwiązania?

    Wyłącznie w celach testowych - dla sprawdzenia działania nowej karty
    przed wyjazdem zagranicznym. Tam nie mogę sobie pozwolić na niespodzianki.

    --
    Telesfor

  • 4. Data: 2014-07-11 15:08:16
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A przy okazji wiesz, że są w Polsce bankomaty do wypłaty w euro?
    OIDP na lotnisku znów się pojawił (przez lata na Okęciu był dwuwalutowy bankomat
    dawnego WBK, zlikwidowany po połączeniu z BZ),
    zapomniałem której sieci.
    Jeśli nie chcesz niespodzianek, to powinieneś mieć ze sobą karty co najmniej dwóch
    systemów.
    A i tak w niektórych państwach terminale w sklepach akceptują wyłącznie ich krajowe
    karty.

    -----