  • 1. Data: 2004-05-31 10:16:50
    Temat: Kart w Niemczech
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Witajcie!
    Parę lat temu byłem w Niemczech (2001), ale tylko na terenie dawnego NRD
    (Gorlitz, Drezno) i pamiętam, że ze swoimi kartami miałem pewien problem.
    Ichnie supermarkety akceptowały tylko lokalne plastiki (jakieś EC ?!) a ja
    żeby mieć parę drobnych musiałem korzystać z bankomatów. Nie miałem problemu
    tylko raz ze śp. Partnerem Pekao SA, którym zapłaciłem za parking przy
    lotnisku w Dreźnie. Reszta transakcji bezgotówkowych to kupa. Sprzedawcy
    patrzyli na mnie jak na przybysza z Marsa -Visa, Mastercard nic nie
    chodziło!!

    Czy możecie mnie uświadomić jak jest teraz? Czy Niemcy dołączyli do Europy
    czy tylko im się tak wydaje?? Interesuje mnie szczególnie akceptowalność
    kart w okolicy Stuttgartu. Do wyboru mam: Visa Era Silver Citibank,
    Mastercard Silver Citibank, Visa Regata Pekao SA, Visa Classic Lukas Bank a
    z debetowych: elektrony z PKO BP i Lukas Banku. Co najlepiej wziąć i czym
    się posługiwać?

    Z góry dziękuje za pomocną dłoń.

    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-05-31 10:56:49
    Temat: Re: Kart w Niemczech
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    > Czy możecie mnie uświadomić jak jest teraz? Czy Niemcy dołączyli do Europy

    W 2002 było tak samo we Frankfurcie nad Menem. Akceptacja kart innych niz
    niemieckie EC karty byla bardzo slaba. W supermarkecie czy w ksiegarni,
    Saturnie, ProMarkcie nie zaplacisz. Trzeba bylo miec ze soba gotowke. Nawet
    w niektorych duzych domach towarowych nie mozna bylo zaplacic Visa czy
    Mastercardem. W porownianiu z np. Francja, to kompletna porazka.

    Pozdrawiam,
    Pablo

  • 3. Data: 2004-05-31 11:04:09
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > Czy możecie mnie uświadomić jak jest teraz?

    Uff, niestety niewiele sie nie zmienilo, przynajmniej jesli chodzi o
    duze sieci handlowe, hipermarkety itp. W sobote kupowalem w niemieckim
    MM aparat, oczywiscie bez gotowki sie nie obeszlo bo tylko akceptowali
    EC. Dziwne jest to wszystko bo male punkty handlowe czasto akceptuja
    caly szereg kart roznych organizacji.

    Stuttgart - tak jak wszedzie niestety.

    Pozostaje wiec bankomat lub zapas euro kupionych w kraju, lub co sam
    praktykuje - wyplata euro w POSach niemieckich kasyn, dla MC prowizja 1%
    a trnsakcja bezgotowkowa, pieniazki do reki z potrtacona prowizja.

    Pzdr., darek

  • 4. Data: 2004-05-31 11:33:12
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Pablo wrote:

> [...]
    > w niektorych duzych domach towarowych nie mozna bylo zaplacic Visa czy
    > Mastercardem. W porownianiu z np. Francja, to kompletna porazka.

    Z tego co piszesz, to jest porażka nawet w porównaniu z Polską (choć
    trudno w to uwierzyć).

    Przemek

  • 5. Data: 2004-05-31 12:37:13
    Od: "Andrzej" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co piszesz, to jest porażka nawet w porównaniu z Polską (choć
    > trudno w to uwierzyć).
    >
    > Przemek

    A na stacjach benzynowych, szczególnie tych przy autostradzie da się
    zapłacić karta wydaną w Polsce ?
    --
    Andrzej
    f...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2004-05-31 12:48:57
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A na stacjach benzynowych, szczególnie tych przy autostradzie da się
    > zapłacić karta wydaną w Polsce ?

    Da sie, ale raczej wez wypukla...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2004-05-31 12:58:06
    Od: "Mariusz Burzec" <k...@p...wp.pl>

    > Da sie, ale raczej wez wypukla...

    W ubiegłym roku próbowałem zapłacić na stacji przy autostradzie (okolice
    Frankfurtu a więc były RFN) VE Inteligo. Tak jak napisał któryś z
    przedmówców pani popatrzyła na mnie jak na przybysza z Marsa i wskazała
    stojący dalej bankomat. Może faktycznie karty wypukłe są bardziej
    akceptowane....

    Pozdrawiam
    Mariusz B.

  • 8. Data: 2004-05-31 13:15:38
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Slawek Kos wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Da sie, ale raczej wez wypukla...

    Tzn. ,że oni mają tam heble względnie POSy oflajnowe? Z tym drugim
    wynalazkiem zetknąłem się na promach Polferries (co było uzasadnione
    brakiem łączności na morzu) oraz w pewnym sklepie na Starym mieście w
    Kraku (pewnie oszczędzali na impulsach;-) ).

    Przemek

  • 9. Data: 2004-05-31 14:47:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    > Tzn. ,że oni mają tam heble względnie POSy oflajnowe?

    Nie.
    W Norymberdze na BP placilem VC i musialem wklepac PIN
    Nie bylo nalepki VE
    W kilku innych miejscach na trasie Zgorzelec-Monachium placilem VC (POS -
    podpis). Przy autostradach chyba najwieksza szansa na uzycie VE, ale
    pewnosci brak.
    W Kolonii w centrum zgroza ;-), nawet w MediaMarkt tylko gotowka. W innym
    duzym z elektronika tylko EC.
    Za to na starowce troche nalepek Visa i VE ale w butikach, do ktorych nawet
    nie wchodzilem z obawy o stan moich nerwow...;-)

    --
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2004-05-31 21:28:06
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Andrzej" <f...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Czy możecie mnie uświadomić jak jest teraz?

    tez mnie to niezmiernie dziwilo na poczatku pobytu w DE. tak jest caly czas.
    visa zaplacisz bez problemu na stacjach benzynowych, w butikach.

    jesli chodzi o duze sieci handlowe: real, mediamarkt, saturn etc dziala
    niestety tylko karta EC/Maestro lub cash.
    wiaze sie to ponoc z duzymi prowizjami pobieranymi w przypadku innych kart -
    a ich tlumaczenie jest takie, ze wola obnizyc cene klientowi koncowemu niz
    bulic visie. poza tym kazdy niemiec ma karte EC. kazdy znany mi bank
    niemiecki dodaje ta karte do konta za darmo.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    ps. ciekawostka: w wielu centrach narciarskich w austrii dziala rowniez EC
    ale wydana tylko w europie zach.!
    o ile polskie EC z pekao sa bylo akceptowane np. w niemieckim MM, to nie
    dzialalo np. w Ischgl, czy w Soelden. (tam chodzily bez problemu niemieckie
    EC).
    czy ktos wie jak to jest sprawdzane i po co?