    From: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kart w Niemczech
    Date: Mon, 31 May 2004 23:28:06 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@p54810bfa.dip.t-dialin.net

    "Andrzej" <f...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:c9f0po$f7m$1@news.onet.pl...

    > Czy możecie mnie uświadomić jak jest teraz?

    tez mnie to niezmiernie dziwilo na poczatku pobytu w DE. tak jest caly czas.
    visa zaplacisz bez problemu na stacjach benzynowych, w butikach.

    jesli chodzi o duze sieci handlowe: real, mediamarkt, saturn etc dziala
    niestety tylko karta EC/Maestro lub cash.
    wiaze sie to ponoc z duzymi prowizjami pobieranymi w przypadku innych kart -
    a ich tlumaczenie jest takie, ze wola obnizyc cene klientowi koncowemu niz
    bulic visie. poza tym kazdy niemiec ma karte EC. kazdy znany mi bank
    niemiecki dodaje ta karte do konta za darmo.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    ps. ciekawostka: w wielu centrach narciarskich w austrii dziala rowniez EC
    ale wydana tylko w europie zach.!
    o ile polskie EC z pekao sa bylo akceptowane np. w niemieckim MM, to nie
    dzialalo np. w Ischgl, czy w Soelden. (tam chodzily bez problemu niemieckie
    EC).
    czy ktos wie jak to jest sprawdzane i po co?