  • 11. Data: 2004-06-01 06:36:12
    Temat: Re: Kart w Niemczech
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    W Saturnie placilem karta bez znaczka EC. W niektorych
    domach towarowych sieci Kaufhoff tez. Pozostale tylko
    ze znaczkiem EC lub wypukle.

    pozdr
    MarcinP

  • 12. Data: 2004-06-01 15:24:08
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Rafal Urbanelis schrieb:

    > "Andrzej" <f...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > tez mnie to niezmiernie dziwilo na poczatku pobytu w DE. tak jest caly czas.
    > visa zaplacisz bez problemu na stacjach benzynowych, w butikach.
    >
    > jesli chodzi o duze sieci handlowe: real, mediamarkt, saturn etc dziala
    > niestety tylko karta EC/Maestro lub cash.
    > wiaze sie to ponoc z duzymi prowizjami pobieranymi w przypadku innych kart -
    > a ich tlumaczenie jest takie, ze wola obnizyc cene klientowi koncowemu niz
    > bulic visie.

    Roznica miedzy prowizjami:

    Sposoby platnosci "ec-karta":

    ec-cash - kazda transakcja gwarantowana (online - potwierdzenie pinem -
    sprawdzenie pokrycia) - koszt 0,3% przynajmniej 0,08Euro (Stacje
    benzynowe 0,2%, 0,04EUR) + koszt polaczenia.

    ELV (Elektronisches Lastschrift-Verfahren; Offline-Lastschrift) -
    elektroniczne "polecenie zaplaty". Z EC-karty terminal odczytuje numer
    banku i konta. Klient podpisuje. Po podliczeniu (np. dziennym) wysylane
    sa polecenia zaplaty do banku. Koszt: 0. Minusy: nie jest gwarantowane.

    POZ (Point of sale Ohne Zahlungsgarantie) - rozszerzony ELV
    do 30 EUR jak ELV, powyzej wysylane jest ogolne zapytanie do bazy, czy
    ten numer konta nie jest na czarnej liscie, co oczywiscie nie gwarantuje
    wystarczajacej ilosci pieniedzy na koncie. Koszt: ponizej 30EUR zaden,
    powyzej 30EUR 0,05EUR za kazde zapytanie + koszt polaczenia.

    OLV (Online Lastschrift-Verfahren) - online ELV
    Niektore sklepy (badz sieci) zakladaja wlasne czarne listy. Do takiej
    bazy wysylane jest zapytanie. Koszt: tylko polaczenie.

    Niektore sklepy same wybieraja sposob zaplaty. Np. Do okreslonej kwoty
    "polecenie zaplaty", a powyzej ec-cash.

    VISA - prowizja miedzy 2% a 4%.

    No i jako sprzedawca, ktory system byscie wybrali?

    Teoretycznie

  • 13. Data: 2004-06-01 15:26:22
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Krzysztof Mieloch schrieb:

    > Teoretycznie

    Za szybko mie sie wyslalo.

    Teoretycznie tam gdzie mozna placic ec-cash, mozna rowniez placic
    maestro, ale z praktyka jest roznie.

    A przy punkcie VISA mialo byc zamiast VISA - karty kredytowe.

    Pozdrowienia.

  • 14. Data: 2004-06-02 06:54:08
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > No i jako sprzedawca, ktory system byscie wybrali?
    >
    > Teoretycznie

    Troche zartobliwie:
    Tak jak napisalem wczesniej - zrobilbym tak jak niemieckie kasyna -
    umozliwilbym wyplate w POS, klientowi dalbym kwote pomniejszona o
    prowizje ( 3% dla Visa, 1% dla MC, on zaplacilby za towar gotowka i
    wszystko graloby:-), przynajmniej dla klienta cudzoziemca, np dla nas,
    gdzie koszty wyplaty z bankomatu poza granicami kraju sa zazwyczaj dosyc
    wysokie....
    Na marginesie, od znajomego pracujacego Schwedt / Oder Center wiem, ze w
    zwiazku powszechnym utyskiwaniem Polakow nie mogacych tam placic karta
    zamierzaja to zmienic w podobny jak powyzej sposob....
    pozdr.,
    darek

  • 15. Data: 2004-06-02 07:08:54
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Wed, 02 Jun 2004 08:54:08 +0200, dx wrote in nessage
    <c9jtc7$oin$1@poczta.fkz.com.pl>:

    >Na marginesie, od znajomego pracujacego Schwedt / Oder Center wiem, ze w
    >zwiazku powszechnym utyskiwaniem Polakow nie mogacych tam placic karta
    >zamierzaja to zmienic w podobny jak powyzej sposob....

    W tamtejszym realu zapłaciłem bez problemu VE mBanku (3 maja br.)

  • 16. Data: 2004-06-02 07:35:41
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > W tamtejszym realu zapłaciłem bez problemu VE mBanku (3 maja br.)

    Byc moze za slabo uscislilem, chodzilo o MM a tam juz niestety nie
    zaplacisz, nur EC....
    Swoja droga zaskoczyles mnie bo to i tak cud ale moze Real tak ma ....
    pozdr.,
    darek

  • 17. Data: 2004-06-02 10:58:39
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    To w Szwecji kasyna lepsze, nie potracaja procentów ;-))
    JaC

  • 18. Data: 2004-06-02 14:47:01
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    dx schrieb:

    > Byc moze za slabo uscislilem, chodzilo o MM a tam juz niestety nie
    > zaplacisz, nur EC....
    > Swoja droga zaskoczyles mnie bo to i tak cud ale moze Real tak ma ....

    Tak, real tak ma. Niektore sieci (w znaczeniu bardzo malo) akceptuja
    VISA itp.:

    - Dänisches Bettenlager (w Polsce to jest chyba JYSK)
    - Die Bahn (przy okienku jak i w automatach (ale nie w tych, gdzie
    kupuje sie bilety regionalne, one nawet EC nie akceptuja - tylko
    Geldkarta ("elektroniczna portmonetka).

    Ostatnio chcialem zaplacic w Dänisches VISA, ktorej normalnie nie uzywam
    (dostalem za darmo, to lezy w portfeli), ale akurat byl poczatek okresu
    rozliczeniowego i stwierdzilem, ze wezme nieoprocentowany miesieczny
    kredyt. Jak pani zobaczyla, ze mam tez EC, to sie spytala, czy nie moge
    zaplacic EC ze wzgleda na prowizje.

    Pozdr.

  • 19. Data: 2004-06-02 15:16:27
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Krzysztof Mieloch <k...@w...de> wrote:

> [...]
    > - Die Bahn (przy okienku jak i w automatach (ale nie w tych, gdzie
    > kupuje sie bilety regionalne, one nawet EC nie akceptuja - tylko

    A gdzie można spotkać automat który akceptuje i jak rozpoznać czy jest
    on "regionalny" czy nie?

    Ja raz próbowałem kupić bilet na strefy A i B na stacji Berlin
    Ostbahnhof w automacie. Bilet taki kosztuje jakieś 2.20 EUR.

    Były dwa rodzaje automatów: takie czerwone, gdzie na dowolną relację w
    niemczech można kupić, i te nie chciały łyknąć ani Visa Electron ani
    Maestro Integrum. Na obie mówiły zła karta natychmiast, widać że nawet
    nigdzie nie dzwoniły.

    Oraz takie zielone, chyba S-Bahnowskie, które stały tam z boku koło
    automatycznych przechowalni i kibli.
    Na Visa Electron obrażały się tak samo, ale Maestro Integrum brał
    chętnie, pytał o PIN, łączył się gdzieś po czym wróciło że saldo za
    małe co akurat było zgodne z prawdą bo miałem na karcie jakieś 2
    złote.

    Czy jest gdzieś jeszcze jakiś inny rodzaj automatu co łyka Visy?

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 20. Data: 2004-06-03 08:11:30
    Od: Krzysztof Mieloch <k...@w...de>

    Miernik schrieb:

> [...]
    > niemczech można kupić, i te nie chciały łyknąć ani Visa Electron ani
    > Maestro Integrum. Na obie mówiły zła karta natychmiast, widać że nawet

    To wlasnie ten powinien akceptowac. Mi zaakceptowal Visa Electron z
    Lukasa (choc ostatni raz placilem ta karta w pazdzierniku) - nawet PINu
    nie chcial (potraktowal ja jako zwykla kredytowa). Jak juz kiedys tu
    pisalem: jakbym byl wredny, to bym wyslal reklamacje i powinni mi
    zwrocic pieniadze (w umowie o Visa Electron jest napisane, ze transakcja
    musi byc autoryzowana pinem badz podpisem, tutaj zadna z tych rzeczy nie
    miala miejsca).

    Maestro z Citibanku, jak i starego Maestro z PeKaO nie chcial lyknac.

> [...]
    > chętnie, pytał o PIN, łączył się gdzieś po czym wróciło że saldo za
    > małe co akurat było zgodne z prawdą bo miałem na karcie jakieś 2
    A to moze w Berlinie. U mnie (poludniowa Niedersachsen), jak juz
    pisalem, to nawet EC nie akceptuja.

    > Czy jest gdzieś jeszcze jakiś inny rodzaj automatu co łyka Visy?

    Jak pisalem, te czerwone powinny. Moze sie cos zmienilo. Wezme jutro
    Electrona z Lukasa z domu i pojde na dworzec. Sprobuje, czy dziala.

    Krzysiek