  • 1. Data: 2003-03-25 10:43:16
    Temat: Kapitalizacja odsetek - pytanie
    Od: "RTJ" <r...@p...com>

    Witam

    Chodzi mi o mBank i mBiznes MAX konkretnie, ale pewnie tak
    samo jest wszedzie, wiec moje pytanie jest takie:
    Jesli kapitalizacja odsetek nastepuje co miesiac, to odsetki
    sa dopisywane od minimalnej kwoty, ktora byla przez
    caly miesiac na koncie, czy jak ??
    Na przyklad:
    jesli mialem przez caly czas 500zl na koncie, a przez powiedzmy
    2 tygodnie bylo tam 10tys zl, to zostana dopisane odsetki
    tylko od tych 500 zlotych, czy te 10tys tez zostanie
    uwzglednione (odsetki za dwa tygodnie??).

    Prosze o odpowiedz, bo naprawde nie mam pojecia jak
    to jest liczone.

    Pozdrawiam
    Romek

  • 2. Data: 2003-03-25 10:49:43
    Temat: Re: Kapitalizacja odsetek - pytanie
    Od: "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl>

> [...]
    > tylko od tych 500 zlotych, czy te 10tys tez zostanie
    > uwzglednione (odsetki za dwa tygodnie??).

    Te 10tys. też będzie uwzględnione.
    Odsetki liczone są za każdy dzień oddzielnie.

    --
    Pozdrawiam,
    TS

  • 3. Data: 2003-03-25 10:55:38
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "RTJ"
    > jesli mialem przez caly czas 500zl na koncie, a przez powiedzmy
    > 2 tygodnie bylo tam 10tys zl, to zostana dopisane odsetki
    > tylko od tych 500 zlotych, czy te 10tys tez zostanie
    > uwzglednione (odsetki za dwa tygodnie??).

    jesli miesiac ma 31 dni to przez 17 dni miales saldo 500 i przez 14 saldo
    10000
    saldo 500 zl * 17 dni * stopa /36500 = x1
    saldo 10000 * 14 dni * stopa / 36500 = x2
    odsetki = x1 + x2

    jesli dla nadwyzki salda ponad jakis prog jest inna stopa proc (np w
    Inteligo)
    to osobno trzeba policzyc odsetki za 14 dni od czesci salda po jednej stopie
    a osobno za te same 14 dni od nadwyzki salda ponad prog po lepszej stopie

    Na koncu liczy sie podatek i odejmuje od odsetek
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-03-25 11:02:19
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl> napisał w wiadomości

    > Te 10tys. też będzie uwzględnione.
    > Odsetki liczone są za każdy dzień oddzielnie.

    Tylko czemu (prawie) nie ma kapitalizacji dziennej? Skoro w telefonii
    pojawiło się ostatnio sekundowe naliczanie opłat - to może by tak co dzień
    kapitalizować konta ;-)

    RJCz

  • 5. Data: 2003-03-25 11:12:47
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Tylko czemu (prawie) nie ma kapitalizacji dziennej? Skoro w telefonii
    > pojawiło się ostatnio sekundowe naliczanie opłat - to może by tak co dzień

    Mialoby to tez pewna wade.
    Gdyby odsetki naliczane codziennie byly np. 51 gr to codziennie trzebaby
    zaplacic 20 gr podatku:)
    Czyli 31gr * 30 dni = 9,30 pln na czysto
    A gdy miesieczna kapitalizacja to
    51 gr * 30 dni = 15,30 pln netto
    a podatek to 3 pln (20% od 15 pln) czyli masz 12,30 pln na czysto.

    Ale gdyby bylo 49 gr odsetek to wcale by nie bylo podatku...
    Przy 50 nie pamietam czy placi sie podatek...

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 6. Data: 2003-03-25 11:28:40
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl> writes:

    > "TS" <(free)tsmaster1@op.spam.pl> napisał w wiadomości

    Można sobie wyobrażać tak: codziennie o północy system bierze aktualne
    saldo, liczy według niego *dzienne* odsetki (czyli 1/365 * stopa% *
    saldo) i zapisuje to na boczku. A co miesiąc sumuje te wszystkie
    zapiski i dopisuje je do rachunku.

    > Tylko czemu (prawie) nie ma kapitalizacji dziennej? Skoro w
    > telefonii pojawiło się ostatnio sekundowe naliczanie opłat - to może
    > by tak co dzień kapitalizować konta ;-)

    Tylko wtedy doszłyby odsetki od odsetek (odsetki dopisane pierwzsego
    dnia same pracowałyby przez resztę miesiąca itd) - więc aby bank wydał
    tyle samo, stopa procentowa musiałaby być niższa.

    Ja tam już kiedyś żartowałem, że bank mógłby wprowadzić kapitalizację
    dzienną, godzinową, minutową ... a wreszcie ciągłą

  • 7. Data: 2003-03-25 11:40:15
    Temat: Re: Re: Kapitalizacja odsetek - pytanie
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 25, 2003 at 12:28:40PM +0100, Marcin Kasperski wrote:

    >Ja tam już kiedyś żartowałem, że bank mógłby wprowadzić kapitalizację
    >dzienną, godzinową, minutową ... a wreszcie ciągłą

    Popraw mnie, ale chyba inteligo mialo (ma?) cos takiego jak dzienne
    informowanie ile przyroslo z %%?

    --

    --w

  • 8. Data: 2003-03-25 11:50:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek"

    > Popraw mnie, ale chyba inteligo mialo (ma?) cos takiego jak dzienne
    > informowanie ile przyroslo z %%?

    pokazywali z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku ale to nie byla
    kapitalizacja
    potem wycofali sie z pokazywania
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-03-25 11:57:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Tylko czemu (prawie) nie ma kapitalizacji dziennej? Skoro w telefonii
    > pojawiło się ostatnio sekundowe naliczanie opłat - to może by tak co dzień
    > kapitalizować konta ;-)

    No i jeszzce na dokładkę koniczność codziennego księgowania odsetek w KPiR
    dla mBiznes? To ja dziękuję :>>

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-03-25 11:59:00
    Temat: Re: Re: Re: Kapitalizacja odsetek - pytanie
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 25, 2003 at 12:50:17PM +0100, blad wrote:

    >pokazywali z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku ale to nie byla
    >kapitalizacja

    A co mogli pokazywac? ;-)

    >potem wycofali sie z pokazywania

    Jak to inteligo ;-}