  • 11. Data: 2003-03-25 12:20:38
    Temat: Re: Kapitalizacja odsetek - pytanie
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek"

    > A co mogli pokazywac? ;-)

    kapitalizacja oznacza dopisanie odsetek do kapitalu i liczenie potem odsetek
    od odsetek

    wycofali sie z pokazywania pwnie dlatego zeby nie tlumaczyc np dlaczego
    czasem sie kwota zmniejsza (po ksiegowaniu operacji z miniona data) itp.
    *** blad ***

    Ostatnio zlapalem Millennium Bank na blednym liczeniu odsetek - zamiast
    zaokraglac do pelnego grosza ucinaja - nawet jak masz odsetek 0,0099 to nie
    zaksieguja ci 0,01 odsetek - mam kapitalizacje dzienna i moge to udowodnic
    :-))

  • 12. Data: 2003-03-25 12:26:58
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    > Gdyby odsetki naliczane codziennie byly np. 51 gr to codziennie trzebaby
    > zaplacic 20 gr podatku:)
    > Czyli 31gr * 30 dni = 9,30 pln na czysto
    > A gdy miesieczna kapitalizacja to
    > 51 gr * 30 dni = 15,30 pln netto
    > a podatek to 3 pln (20% od 15 pln) czyli masz 12,30 pln na czysto.
    >

    > Ale gdyby bylo 49 gr odsetek to wcale by nie bylo podatku...
    > Przy 50 nie pamietam czy placi sie podatek...

    witam,
    rozumię że jest jakaś minmalna kwota podatku "belki" (20gr?) oraz istnieje
    minmalna kwota odsetek od której płaci się ww podatek ??

    bo jeśli nie to powyższe wyliczenia są błędne,
    pzdr
    seba

  • 13. Data: 2003-03-25 14:19:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Sebastian Szymanowski"

    > witam,
    > rozumię że jest jakaś minmalna kwota podatku "belki" (20gr?) oraz istnieje
    > minmalna kwota odsetek od której płaci się ww podatek ??

    minimalna kwota to 50 groszy odsetek
    to sie zaokrągla do 1 zl i liczy podatek 0,20 zl
    na czysto zostaje ci 0,30 zl
    przy 49 gr. odsetek nie ma podatku

    To wszystko jest prawda ale nie w kazdym banku - np. Fortis liczy 20 %
    podatu od kazdej kwoty i nadal nie stosuje zaokrąglania odsetek w celu
    wyliczenia podstawy opodatkowania
    *** blad ***

  • 14. Data: 2003-03-25 21:24:05
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > Użytkownik "Wojtek Piecek"

    > pokazywali z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku ale to nie byla
    > kapitalizacja potem wycofali sie z pokazywania

    A 'naliczone odsetki' to niby co jest? Tyle, że już nie ma 4 cyfr po
    przecinku...

  • 15. Data: 2003-03-26 10:18:56
    Temat: Re: Re: Kapitalizacja odsetek - pytanie
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > pokazywali z dokladnoscia do 4 miejsc po przecinku ale to nie byla
    > kapitalizacja
    > potem wycofali sie z pokazywania

    To mamy inne inteligo, bo moje ciągle pokazuje wysokość naliczonych odsetek
    każdego dnia. Tyle, że do dwóch miejsc po przecinku, ale tak chyba było
    zawsze.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 16. Data: 2003-03-26 13:09:15
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"

    > To mamy inne inteligo, bo moje ciągle pokazuje wysokość naliczonych
    odsetek
    > każdego dnia. Tyle, że do dwóch miejsc po przecinku, ale tak chyba było
    > zawsze.

    fakt - pokazuja, ale wycofali sie z pokazywania 4 miejsc po przecinku
    *** blad ***

  • 17. Data: 2003-03-27 01:53:36
    Od: <v...@m...iinf.polsl.gliwice.pl>

    blad <b...@w...pl> wrote:
    : Użytkownik "RTJ"
    :> jesli mialem przez caly czas 500zl na koncie, a przez powiedzmy
    :> 2 tygodnie bylo tam 10tys zl, to zostana dopisane odsetki
    :> tylko od tych 500 zlotych, czy te 10tys tez zostanie
    :> uwzglednione (odsetki za dwa tygodnie??).

    : jesli miesiac ma 31 dni to przez 17 dni miales saldo 500 i przez 14 saldo
    : 10000
    : saldo 500 zl * 17 dni * stopa /36500 = x1
    : saldo 10000 * 14 dni * stopa / 36500 = x2
    : odsetki = x1 + x2

    To ja spytam dalej - jeśli o godzinie 0:0 mam na końcie 10000 zł i o 18:0
    przeleję na inny rachunek to jakie jest saldo z tego dnia ?
    W skrócie jakie jest ziarno czasowe liczenia salda dziennego ?

    Wiem - myślenie a'la Grobelny ale cuż ... :)

    mgr inż. Wojciech "LEO" Śmietański
    v...@m...iinf.polsl.gliwice.pl
    http://malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl/~vojtus

  • 18. Data: 2003-03-27 08:59:26
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <v...@m...iinf.polsl.gliwice.pl>
> [...]
    > W skrócie jakie jest ziarno czasowe liczenia salda dziennego ?
    >
    > Wiem - myślenie a'la Grobelny ale cuż ... :)

    radio dzis podalo ze Grobelny jest niewinny bo nie mozna znalezc dowodow
    winy :-))
    co do czasu - za dzien zaliczony uwaza sie na ogol saldo ktore przekracza
    polnoc /zmiana dat/. W praktyce moze decydowac saldo podczas przebiegu
    programu liczacego odsetki - ale to dotyczy jedynie tego ostatniego dnia
    okresu obliczeniowego. Np w Inteligo SMS z odsetkami przychodzi o 1 w nocy
    ale moze licza sie odsetki od operacji z wczorajsza data ksiegowania.

    Jedno na razie jest jasne - do liczenia uzywa sie daty ksiegowania a nie
    czasu, czyli godziny
    *** blad ***