  • 1. Data: 2002-10-06 14:03:38
    Temat: KREDYT STUDENCKI
    Od: "ViNYL" <v...@p...fm>

    Witam.

    Tak sie jakos zlozylo, ze jestem od kilku dni studentem. Zainteresowal mnie
    bardzo temat tzw. preferencyjnego kredytu studenckiego. Na stronach www
    mozna znalezc wiele informacji na ten temat, jednak mam pewne watpliwosci.
    1. Przez 5 lat (50 miesiecy) bank wyplaca miesiecznie po te 450zl. Potem
    przez roczek po zakonczeniu studiow nie dzieje sie nic, a nastepnie przez
    100 m-cy splacam kredycik w miesiecznych ratach po 225zl + odsetki.
    2. Przez okres wyplacania pieniedzy przez bank oraz przez rok po zakonczeniu
    studiow nie place zadnych odsetek (placi je skarb panstwa).
    3. Jesli po tym czasie splace calosc, to nie zaplace ani gronia odsetek.
    4. Oprocentowanie kredytu wynosi 1/2 stopy redyskontowej weksli NBP (obecnie
    4.25%) w skali rocznej.
    To chyba rozumiem, ale jak obliczyc jaka kwote bede musial splacac potem co
    miesiac, jesli zalozymy ze oprocentowanie przez caly ten czas pozostanie na
    obecnym poziomie (czyli 4.25%, co jest malo prawdopodobne)?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    --
    pozdrawiam
    Pawel Gluba

  • 2. Data: 2002-10-06 20:34:53
    Temat: Re: KREDYT STUDENCKI
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

    jakby nie bylo oplaca sie brac - problem jest raczej w tym zeby dostac!

    ja wyplacali pierwszy raz mozna bylo miec chyba 800pln brutto na osobe w
    rodzinie zeby dostac
    potem kwota ta ksztaltowala sie na poziomie 300 - 400 pln brutto na osobe

    a wiec zeby zasluzenie (a wiec naprawde lapiac sie na ten prog) dostac
    kredyt studencki to trzeba chyba trawe jesc

    bo chyba kazdy przyzna ze 1200pln brutto (cos kolo 800 netto) n a3 osobowa
    rodzine to jakby troche malo zeby funkcjonowac

    pzdr

    matjaw

  • 3. Data: 2002-10-06 20:48:02
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam
    Użytkownik "matjaw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodzinie zeby dostac
    > potem kwota ta ksztaltowala sie na poziomie 300 - 400 pln brutto na osobe
    ok. 550 zl dwa lata temu, w zeszlym roku ok. 850 zl

> [...]
    >
    > bo chyba kazdy przyzna ze 1200pln brutto (cos kolo 800 netto) n a3 osobowa
    > rodzine to jakby troche malo zeby funkcjonowac
    oj, zdziwilbys sie i to bardzo gdybys zobaczyl kwoty za jakie ludzie w
    Polsce w XXI w. MUSZA utrzymac swoje rodziny :( co powiesz o 3 osobowej
    rodzinie utrzymujacej sie z 400 zl/mies renty?
    Ale to juz chyba OT.
    A wracajac do tematu - kredyt naprawde warto brac - ciekawi mnie jedynie
    jaka kwote z budzetu "zjadaja" odsetki, ktore skarb panstwa doplaca... Moze
    ktos wie?
    pzdr
    Konrad

  • 4. Data: 2002-10-06 20:53:56
    Od: "ViNYL" <v...@p...fm>

    Witam.

    > jakby nie bylo oplaca sie brac - problem jest raczej w tym zeby dostac!

    Wlasnie udalo mi sie wyprowadzic wzor, ktory policzy odsetki. Wyszlo mi, ze
    jak otrzymam 50 rat po 450pln (22500pln), to przy splacaniu tego kredytu
    przez 8 lat i 4 miechy zaplace tylko nieco ponad 4000zl odsetek! I to przy
    obecnym oprocentowaniu, ktore i tak pewnie poleci w dol (obecnie stopa
    redyskontowa weksli = 8.5%).

    > ja wyplacali pierwszy raz mozna bylo miec chyba 800pln brutto na osobe w
    > rodzinie zeby dostac
    > potem kwota ta ksztaltowala sie na poziomie 300 - 400 pln brutto na osobe

    "1999/2000 - 550 zł, 2000/2001 - 750 zł, 2001/2002 - 850 zł, wysokość progu
    dochodu w roku akademickim 2002/2003 może różnić się znacznie od wielkości
    kalkulowanej w warunkach ubiegłego roku" - wg. MEN. Mam nadzieje, ze nie
    spadnie duzo w dol, bo sie nie zalapie :(

    > a wiec zeby zasluzenie (a wiec naprawde lapiac sie na ten prog) dostac
    > kredyt studencki to trzeba chyba trawe jesc

    A przy 400pln brutto na osobe to bank nie udzieli kredytu, bo dochod za maly
    (jesli poreczaja rodzice). Bledne kolo.

    --
    pozdrawiam
    vinyl

  • 5. Data: 2002-10-06 21:02:59
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    Musisz mieć dwóch poręczyciel, każdy min 1000 zł netto

  • 6. Data: 2002-10-06 21:10:51
    Od: "ViNYL" <v...@p...fm>

    Witam.

    > Musisz mieć dwóch poręczyciel, każdy min 1000 zł netto

    Jesli to prawda, to juz moge sobie tylko pomarzyc :( Czy ta kwota zalezy od
    konkretnego banku czy niekoniecznie?

    --
    pozdrawiam
    vinyl

  • 7. Data: 2002-10-06 21:11:31
    Od: "ViNYL" <v...@p...fm>

    Witam.

  • 8. Data: 2002-10-07 11:32:05
    Od: Konrad Bagiński <b...@s...pl>

    LK wrote:

    > Musisz mieć dwóch poręczyciel, każdy min 1000 zł netto

    Gdzieś Ty to wyczytał? :) Nie musi mieć poręczycieli - większość banków
    godzi się na weksel i proponują przelewanie rat kredytu na konto w
    banku. A jak koniecznie potrzebujesz poręczyciela to możesz wystąpić o
    poręczenie BGK (albo rolnicze).

    Konrad Bagiński http://www.glebogryzarka.prv.pl
    "Jestem za karą śmierci. Ten, kto popełnił odrażające czyny, powinien
    dostać nauczkę na przyszłość", Britney Spears

  • 9. Data: 2002-10-07 13:47:56
    Temat: Re: Re: KREDYT STUDENCKI
    Od: SunWoj <s...@w...pl>

    >Musisz mieć dwóch poręczyciel, każdy min 1000 zł netto

    No wlasnie. Ja musialem miec 3 poreczycieli w PKOBP! Pamietam
    ze mialem nie lada problem ich znalezc. Wiem ze w PKOBP jakos byl
    wiekszy problem niz w innych bankach gdzie brali znajomi!!!

    Wojtek

  • 10. Data: 2002-10-09 19:55:06
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    06 paź 2002 o 16:03 GMT
    ViNYL
    > 1. Przez 5 lat (50 miesiecy) bank wyplaca miesiecznie po te 450zl. Potem

    Minus prowizje banku.

> [...]
    > 100 m-cy splacam kredycik w miesiecznych ratach po 225zl + odsetki.
    > 4. Oprocentowanie kredytu wynosi 1/2 stopy redyskontowej weksli NBP (obecnie

    Też tak sądziłem, ale poszedłem do oddziału PKO BP S.A. gdzie dowiedziałem
    się, że oprocentowanie tego kredytu wynosi na ten moment _10,44% z czego_
    _połowę_, czyli 5,22% a nie 4,25%, pokrywam ja. Jak to jest? Wydawało mi
    się, że to określa ustawa tudzież rozporządzenie, a nie bank.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński