  • 1. Data: 2002-10-06 13:05:29
    Temat: instrukcja jak założyć konto w USA
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    W tym poście na misc.consumers jest instrukcja jak założyć konto w USA:

    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&o
    e=ISO-8859-2&inlang=pl&selm=85ihoj%24omf%241%40flots
    am.uits.indiana.edu&rnum=6

    Wersja plain:

    http://groups.google.com/groups?selm=85ihoj%24omf%24
    1%40flotsam.uits.indiana.edu&oe=ISO-8859-2&output=gp
    lain

    W skrócie:

    1. Dostać ITIN wypełniając formularz W-7 dostępny na stronie
    http://www.irs.gov/

    2. Podać w formularzu założenia konta na www adres jakiegoś kumpla w USA.

    3. Po jakimś czasie zmienić sobie adres na polski.

    Teoretycznie bank mógłby założyć od razu konto na adres polski, a ITIN
    też nie jest przez prawo wymagany (tylko bez tego nie mamy zwrotu
    amerykańskiego podatku od odsetek).

    Ale większość banków ma takie formularze założenia konta, i nie chcę im
    się ich zmieniać. Nie obchodzi ich jakiego kraju masz obywatelstwo.
    A adres można sobie potem zmienić na dowolny na świecie, bo przecież
    wielu amerykanów osiedla się na starość gdzieś daleko na świecie.

    Jest to pokrętna procedura, i teoretycznie bank mógłby to to zrobić
    normalnie, ale żaden bank nie będzie sobie zawracał głowy dla kilku
    polaków maniaków z pbb.

    --
    Miernik _____________________________________
    / /

  • 2. Data: 2002-10-07 09:20:33
    Temat: Re: instrukcja jak założyć konto w USA
    Od: "b2d2" <m...@o...gratka.pl>

    > 1. Dostać ITIN wypełniając formularz W-7 dostępny na stronie
    > http://www.irs.gov/

    OK ok a co to jest ten ITIN?
    Pinio
    --
    "tak, rozumiem wszystko, poza tym słówkiem THE..."

  • 3. Data: 2002-10-07 12:04:30
    Od: z...@p...onet.pl

    > OK ok a co to jest ten ITIN?

    Indyvidual Taxpayer Identyfication Number czyli numer podatowy (zwrot podatku
    itp.)
    Dzisiaj wysłałem pocztą formularz z dokumentami i czekam na numer.
    Może ktoś poda w jakim banku internetowym w usa można otworzyć konto aby dało
    sie później zmienić adres na polski.?

  • 4. Data: 2002-10-07 12:07:35
    Od: z...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-10-07 13:16:33
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    z...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Dzisiaj wysłałem pocztą formularz z dokumentami i czekam na numer.
    > Może ktoś poda w jakim banku internetowym w usa można otworzyć konto aby dało

    Wydaje mi się ze w (prawie) każdym.
    Ale przed założeniem wyślij maila do banku i powiedz że bedziesz się
    za jakiś czas przeprowadzał "na stare lata" do Europy i czy będziesz
    mógł sobie zmienić adres na zagraniczny.

    --
    / /

  • 6. Data: 2002-10-07 14:00:28
    Od: z...@p...onet.pl

    > Wydaje mi się ze w (prawie) każdym.
    > Ale przed założeniem wyślij maila do banku i powiedz że bedziesz się
    > za jakiś czas przeprowadzał "na stare lata" do Europy i czy będziesz
    > mógł sobie zmienić adres na zagraniczny.

    a jaki bank jest najtańczy miesięcznie? (chciałbym dostać ATM Card)