  • 1. Data: 2002-03-19 07:32:59
    Temat: KREDYT INWESTYCYJNY
    Od: "Aneta" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy ktoś może mi powiedzieć czy w tym kraju są jakieś banki, które udzielają
    kredyty na rozpoczęcie działalności gospodarczej???
    Wszędzie się mówi, że polska gospodarka pada - a jak może nie padać, jak
    wszystko co było zostało wyprzedane, a o rozwoju nowej przedsiębiorczości
    nie może być mowy, bo uzyskanie kredytu to jakaś wirtualna i kosmiczna
    sprawa.

    Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek info na temat banków, które jednak
    udzielają kredytów na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

    pozdrawiam serdecznie
    Aneta

  • 2. Data: 2002-03-19 07:37:16
    Temat: Re: KREDYT INWESTYCYJNY
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek info na temat banków, które jednak
    > udzielają kredytów na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

    Jeśli nie masz majątku nie licz na kredyt w żadnym banku. Polskie banki nie
    dają kredytów "na pomysł". Jak masz majątek, łatwo sprzedawalny, możesz
    liczyć na kredyt do circa 70% tegoż majątku. W takim przypadku dobry bank to
    PKO BP czy PBK, jak i wiele innych.
    Jak masz "widoki" to potrzebna ci lornetka...:-))

    A na poważnie : jedyną znaną mi organizacją dającą znikomy kredyt "na
    pomysł" jest Fundusz Mikro. Zbiera się grupa Tobie podobnych wzajemnie sobie
    żyrujących i każdy może wziąć do 5000 zł kredytu na "pierwszy raz". Jedyny
    wymóg to dobry pomysł (biznes plan). Po bezproblemowej spłacie następne
    stawki mogą się podwoić.

  • 3. Data: 2002-03-19 08:26:48
    Od: "Mariusz T." <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek info na temat banków, które jednak
    > udzielają kredytów na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

    Co do wyprzedania, to nie widzę związku, a jeśi chodzi o problemy z
    uzyskaniem kredytu to głównym winnym jest rząd, ale tylko z tego powodu, że
    proponuje bankom łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób zarabiania pieniędzy,
    czyli obligacje skarbowe na pokrycie deficytu. Po co mają się bawić z takimi
    małymi żuczkami, co chcą parę tysięcy na jakiś biznes, skoro rząd sprzedaje
    obligacje (=bierze kredyty) wielomilardowej wysokości na 8 czy 10%, z
    gwarancjami itd. Banki postepują racjonalnie, co mnie, jako ich klienta,
    może tylko cieszyć.
    Głosuj w następnych wyborach na ludzi, którzy zaproponują zmniejszenie
    wydatków budżetowych i deficytu to będzie łatwiej o kredyt, choćby nawet
    wszystkie nasze banki wykupił Rockefeller i jemu podobni.

    Pozdrawiam
    M.