  • 1. Data: 2007-10-19 10:50:59
    Temat: KK: obliczanie odsetek
    Od: k...@o...pl

    Jak dotąd spłacałem KK w GP, jednak tym razem spłaciłem część przed
    dniem spłaty a resztę parę dni później.
    Jak oblicza się odsetki? Czas za który naliczane są odsetki to czas od
    dnia w którym należy spłacić co najmniej kwotę minimalną czy też od
    dnia zakupu? Rozumiem, że odsetki są liczone tylko od kwoty która nie
    została spłacona.?
    Przyjmijmy takie dane:
    na wyciągu do spłaty 4050zł, 1700 spłacane w GP, całość(ostatnia
    spłata) 6 dni po końcu GP.
    Ile mniej więcej powinny wynieść odsetki? bank wyliczył 76 PLN.
    oprocentowanie 22%. .

    imho odsetki za rok wyniosłyby ok 520 zł. czyli za miesiąc ok 43 zł.
    za tydzień powinna byc jeszcze 1/4 z tego.
    gdzieś popełniam błąd?

  • 2. Data: 2007-10-19 11:01:02
    Temat: Re: KK: obliczanie odsetek
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Przyjmijmy takie dane:
    > na wyciągu do spłaty 4050zł, 1700 spłacane w GP, całość(ostatnia
    > spłata) 6 dni po końcu GP.
    > Ile mniej więcej powinny wynieść odsetki? bank wyliczył 76 PLN.
    > oprocentowanie 22%. .

    W podanym przykladzie bank policzy odsetki od kwoty 1700zl do dnia
    splaty oraz od pozostalych 2350zl. Roznic sie bedzie jedynie ilosc dni.

    Warto podkreslic, ze odsetki sa ANULOWANE w calosci, jesli splacisz cale
    zadluzenie w GP. Jesli nie doplacisz chocby 1zl, odsetki sa liczone
    normalnie, takze od kwoty, ktora splacisz ostatniego dnia GP.

  • 3. Data: 2007-10-19 11:11:52
    Temat: Re: obliczanie odsetek
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    Podasz dokladne daty transakcji i spłat - policzę Ci dokładnie. Tak jak to
    opisałeś, nie da się policzyć - brakuje danych.

    marekz

  • 4. Data: 2007-10-19 11:15:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    k...@o...pl writes:

    > Jak oblicza się odsetki? Czas za który naliczane są odsetki to czas od
    > dnia w którym należy spłacić co najmniej kwotę minimalną czy też od
    > dnia zakupu?

    Od dnia zakupu do dnia splaty.

    > Rozumiem, że odsetki są liczone tylko od kwoty która nie
    > została spłacona.?

    Sa liczone od wszystkich kwot zakupow.

> [...]
    > spłata) 6 dni po końcu GP.
    > Ile mniej więcej powinny wynieść odsetki? bank wyliczył 76 PLN.

    Za malo danych. Jesli wydales cala kwote na przyklad 25 dni przed
    terminem splaty kwoty minimalnej, to odsetki naleza sie od 1700 za 25
    dni i od 2350 za 31 dni.

    MJ

  • 5. Data: 2007-10-19 11:23:37
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu k...@o...pl porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > dnia w którym należy spłacić co najmniej kwotę minimalną czy też od
    > dnia zakupu? Rozumiem, że odsetki są liczone tylko od kwoty która nie

    Nie. Odsetki zawsze naliczane sa od calosci zadluzenia, w przypadku
    splaty w GP, odsetki sa anulowane.

    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-10-19 11:31:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    gollum <n...@u...pl> writes:

    > Warto podkreslic, ze odsetki sa ANULOWANE w calosci, jesli splacisz
    > cale zadluzenie w GP. Jesli nie doplacisz chocby 1zl, odsetki sa
    > liczone normalnie, takze od kwoty, ktora splacisz ostatniego dnia GP.

    Z tym, ze jesli przez nieuwage nie doplacisz grosika, czy tam
    zlotowki, i potem bardzo ladnie poprosisz, to jest szansa, ze bank z
    tych odsetek zrezygnuje.

    MJ

  • 7. Data: 2007-10-19 11:31:44
    Od: k...@o...pl

    On 19 Paź, 13:01, gollum <n...@u...pl> wrote:
> [...]
    > zadluzenie w GP. Jesli nie doplacisz chocby 1zl, odsetki sa liczone
    > normalnie, takze od kwoty, ktora splacisz ostatniego dnia GP.

    to wszystko tłumaczy.

    W BZWBK w przypadku kredytu Ratio na częśc zakupów, wystarczy spłacić
    pozostałą kwotę w GP i nie będzie od tej kwoty odsetek?(mimo nie
    spłacenia całości zakupów)
    Czyli jednak opcja Ratio jest lepsza niż sądziłem gdyż nie opłaca się
    przeciagac spłaty nawet o 1 dzień na "zwykłym" oprocentowaniu.

  • 8. Data: 2007-10-19 12:33:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 19 Oct 2007 03:50:59 -0700, k...@o...pl wrote:

    >Jak oblicza się odsetki? Czas za który naliczane są odsetki to czas od

    Za każdy dzień liczą się odsetki od salda na karcie.
    --
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2007-10-19 12:47:25
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Za każdy dzień liczą się odsetki od salda na karcie.

    ... a w przypadku splaty 100% zadluzenia w GP wszystkie odsetki sa
    anulowane. jesli nie doplacisz chocby grosza to placisz cale odsetki...
    na tym polega "fenomen" KK i GP