  • 1. Data: 2006-09-06 10:59:29
    Temat: KK mbank, naliczanie odsetek
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...pl>

    Jest sytuacja: zrobiłem kilka zakupów bezgotówkowych, później pobrałem kwotę
    100pln z bankomatu. Za kilka dni wpłaciłem na kartę 100pln. Czy w takim
    razie od momentu tej wpłaty nie będą naliczane odsetki od wypłaty gotówki?

    Pozdrawiam,
    Damian Kuczera

  • 2. Data: 2006-09-06 11:12:44
    Temat: Re: KK mbank, naliczanie odsetek
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Damian Kuczera" <d...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:edm9mh$1jg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > razie od momentu tej wpłaty nie będą naliczane odsetki od wypłaty gotówki?

    Nie. Spłaty są dokonywane w kolejności w jakiej były księgowania wypłat.
    Wiec najpierw spłata pójdzie na płatności bezgotówkowe, a z gotówkowej dalej
    bedą leciały odsetki
    Arek

  • 3. Data: 2006-09-06 11:32:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>
    napisał w wiadomości news:edmah7$osb$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > wypłat.
    > Wiec najpierw spłata pójdzie na płatności bezgotówkowe, a z

    Powaznie? Bo w normalnym banku kolejnosc wyglada tak: poprzednie
    okresy rozliczeniowe, prowizje i oplaty, biezace transakcje
    gotowkowe, biezace transakcje bezgotowkowe.

    No ale w mBanku wiele jest mozliwe...

    Choc jakos w to i tak nie wierze, co napisales i mysle, ze autor
    watku moze byc pewny, ze beda naliczane odsetki tylko od 5 zł, bo
    chyba mBank ksieguje prowizje z data wyplaty z bankomatu... :-) No
    chyba, ze mial cos niesplaconego z poprzedniego okresu
    rozliczeniowego, to wtedy kiszka.

    marekz

  • 4. Data: 2006-09-06 12:37:18
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powaznie? Bo w normalnym banku kolejnosc wyglada tak: poprzednie okresy
    > rozliczeniowe, prowizje i oplaty, biezace transakcje gotowkowe, biezace

    Ma nawet swój regulamin KK, a tam z kolejnością dość podobnie, choć nieco
    inaczej nazwane:
    1) koszty windykacji, w tym koszty upomnień, wezwań oraz inne uzasadnione
    koszty,
    2) prowizje, opłaty oraz inne uzasadnione koszty,
    3) odsetki od należności przeterminowanych,
    4) zaległa kwota kredytu,
    5) bieżące odsetki,
    6) bieżące zadłużenie

    Przed spłatą bieżącego zadłużenia (100 zł) dojdzie do spłaty prowizji (za
    wypłatę w bankomacie - tu 5 zł) i bieżących odsetek naliczonych od wypłaty
    do spłaty, więc faktycznie z bieżącego zadłużenia zostanie spłacone mniej
    niż 95 zł.

  • 5. Data: 2006-09-06 16:02:12
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:44fec109$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > wypłatę w bankomacie - tu 5 zł) i bieżących odsetek naliczonych od
    > wypłaty do spłaty, więc faktycznie z bieżącego zadłużenia zostanie
    A nie ma w tym momencie znaczenia, że transakcja bezgotówkowa od wypłatu z
    bankomatu KK jest inaczej widziana? Transakcja bezgotówkowa wisi sobie i
    czeka grzecznie na rozliczenie, a od wypłata jest traktowana od razu jako
    kredyt i od niej naliczane są odsetki z dniem pobrania z bankomatu?

    R.

  • 6. Data: 2006-09-06 17:30:56
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]

    > naliczonych od wypłaty do spłaty, więc faktycznie z bieżącego
    > zadłużenia zostanie spłacone mniej niż 95 zł.

    Niestety nie moge sie zgodzic. Odsetki naliczaja sie na koniec
    okresu rozliczeniowego. To ze byc moze widac je przez net, to nic
    nie oznacza. Gdyby splacal po dacie wygenerowania wyciagu, to by
    sie odsetki splacily lacznie z prowizja. Jesli splaca przed koncem
    okresu, to nie, bo jeszcze nie istnieja.

    marekz

  • 7. Data: 2006-09-06 18:58:07
    Od: m...@g...com

    K.K. wrote:
    [...]
> [...]
    > koszty,
    > 2) prowizje, opłaty oraz inne uzasadnione koszty,
    > 3) odsetki od należności przeterminowanych,

    Ale to jest lista dotycząca co jest spłacane najpierw w przypadku
    niewpłacenia wymaganej minimalnej kwoty. Inne przypadki jakoś nie są
    nazwane po imieniu w regulaminie, więc wydaje mi się że zastosowanie
    powinien mieć Art 451 par 1 KC:

    "Dłużnik mający względem tego samego wierzyciela kilka długów tego samego
    rodzaju może przy spełnieniu świadczenia wskazać, który dług chce najpierw
    zaspokoić ..."

    Więc jakby się uprzeć, i w przelewie na konto powiązane z kartą kredytową
    wyraźnie zawrzeć informację że spłaca się tą i tą transakcję, to *może* po
    reklamacjach udałoby się to od mBanku wywalczyć.

    p. m.