  • 11. Data: 2006-10-03 15:44:09
    Temat: Re: KK blokowanie transkacji zdalnych
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> writes:

    > Podobno w mbanku mozna przez mlinie ustawic limit transakcji zdalnych
    > dla zlotej rybki na 0

    Wiele sklepow transakcje zdalne przeprowadza w taki sposob, ze po
    prostu wklepuje dane karty do terminala, ktory np. normalnie uzywany
    jest do normalnej sprzedazy. Taka transakcja wcale nie wyglada na
    zdalna, przynajmniej do momentu reklamacji, w ktorym bank prosi
    o pokazanie kwitu z podpisem klienta (najlepiej odbitego zelazkiem
    lub czyms podobnym).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2006-10-03 16:22:55
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

> [...]
    > zdalna, przynajmniej do momentu reklamacji, w ktorym bank prosi
    > o pokazanie kwitu z podpisem klienta (najlepiej odbitego zelazkiem

    Trudno coś takiego nazwać transakcją zdalną. A wiec nie podlega
    "odpowiedniemu" punktowi regulaminu wyłaczającemu odpowiedzialność banku, a
    tym samym można ją reklamować jak zwykły zakup.
    tak mi się wydaje :)
    Arek

  • 13. Data: 2006-10-03 17:11:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > "odpowiedniemu" punktowi regulaminu wyłaczającemu odpowiedzialność
    > banku, a tym samym można ją reklamować jak zwykły zakup.

    Oczywiscie, kazda transakcje mozna reklamowac. Chodzilo jednak
    o karte, przy ktorej nie bedzie takiej potrzeby.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2006-10-03 20:08:56
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

> [...]
    > prostu wklepuje dane karty do terminala, ktory np. normalnie uzywany
    > jest do normalnej sprzedazy. Taka transakcja wcale nie wyglada na

    Hmm, czy czasem przy autoryzacji nie idzie jakiś speckod, który mówi że
    dane karty nie zostały zczytane z paska/chipa?

    > przynajmniej do momentu reklamacji, w ktorym bank prosi
    > o pokazanie kwitu z podpisem klienta (najlepiej odbitego zelazkiem
    > lub czyms podobnym).

    No, ja dzięki transakcji zdalnej mam kwit z hebla z danymi VE Inteligo
    (naturalnie wpisanymi ręcznie, sheblowana jest tylko blaszka z danymi
    sprzedawcy :-)).

    Przemek

  • 15. Data: 2006-10-03 23:53:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Hmm, czy czasem przy autoryzacji nie idzie jakiś speckod, który mówi
    > że dane karty nie zostały zczytane z paska/chipa?

    Wiadomo ze nie odczytano paska, ale to nic nadzwyczajnego i samo
    z siebie nie oznacza zdalnej transakcji. Moze np. pasek nie dawal
    sie odczytac albo to bylo po prostu zelazko z autoryzacja
    telefoniczna, wciaz takie sa chocby jako zapasowe.

    Jesli pasek byl odczytany przez elektroniczny terminal
    z elektroniczna autoryzacja, to przesylany jest kod CVV/CVC
    - normalnie plaskie karty bez niego nie dostaja autoryzacji.
    Obawiam sie jednak ze praktycznie wszystkie VC, ktore maja
    ustawione zdalne na 0, dostana autoryzacje bez problemu.

    Chip to w ogole inna bajka, jego sie nie da odbic w zelazku
    albo wpisac do terminala :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2006-10-04 07:57:39
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Samotnik napisał(a):
    > Czy ktoś z Was ma pomysł, dlaczego właściwie Kolina tak uporczywie i
    > długotrwale reklamuje ten bank? Bo nie widzę tutaj bezpośrednich
    > korzyści finansowych, a trollowanie w taki sposób to raczej
    > się prędziutko nudzi i kończy. ;-)

    Przecież to jest pracownik tego banku, pisze wyłącznie na ten temat i
    ogłasza np. nową siedzibę.
    Rozumiem, że można w ten sposób promować bank, ale nie wpieprzając się
    do każdego wątku (np. o mBanku).

  • 17. Data: 2006-10-04 14:51:11
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Przecież to jest pracownik tego banku, pisze wyłącznie na ten temat i
    > ogłasza np. nową siedzibę.
    > Rozumiem, że można w ten sposób promować bank, ale nie wpieprzając się
    > do każdego wątku (np. o mBanku).

    Nie wiem czy tego typu natrętna promocja tego banku zrobi na
    kimkolwiek wrażenie. Ten Kolina raczej przynudza, niż reklamuje.

  • 18. Data: 2006-10-04 14:53:02
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Mario napisał(a):
    > Nie wiem czy tego typu natrętna promocja tego banku zrobi na
    > kimkolwiek wrażenie. Ten Kolina raczej przynudza, niż reklamuje.

    Próbowałem mu to zasugerować, ale napisał, że jestem trollem.

  • 19. Data: 2006-10-04 16:14:28
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Próbowałem mu to zasugerować, ale napisał, że jestem trollem.

    Te tak zwane "trollowanie" robią 12-letni chłopaki w krótkich
    spodniach, którzy dorwali się do komputera. Jeżeli ten człowiek
    jest pracownikiem banku, to jest to zachowanie wyjątkowo żenujące...

    MARIO

  • 20. Data: 2006-10-05 10:17:46
    Od: "anemon" <a...@p...onet.pl>

    > ... pytanie w jakim banku mozna
    > zablokowac trnaskacje zdalne karta albo ustawic limit
    > dla trankacji zdalnych inny niz dla 'rzeczywistych' (najlepiej
    > zero)

    MultiBank i mBank - przy każdej karcie wypukłej kredytowej oraz debetowej VC
    MultiBanku mozesz ustawic limity transakcji internetowych i MOTO na zero.
    Trzeba zadzwonic na call centre. Na plaskich kartach te trsnakcje sa w ogole
    zablokowane.

    pzdr